beantwoord

Uitbreiden weekend vrij

Zoals velen ben ik een gescheiden vader met kinderen, waarvan het bezoek recht is eens per twee weken in het weekeinde.

Ik koop nu elke keer tickets via vakantieveilingen, omdat je dan op vrijdag na de ochtendspits kan reizen.
Mijn zoon is natuurlijk op vrijdag eerder van school dan na de avondspits en je wilt hem niet in de avond laten reizen.

Kan de NS niet regelen dat het weekend vrij begint na de ochtend spits op vrijdag?
Ik denk dat veel meer gescheiden ouders hier blij mee zouden zijn.

In ieder geval zou ik dan overstappen naar een weekend vrij abonnement i.p.v. losse kaartjes bij vakantieveilingen, Kruitvat en Hema.
icon

Beste antwoord door Tamzin 11 februari 2019, 08:40

Omdat vrijdag een gewone werkdag is en er vrijdagmiddag ook nog veel extra weekendvervoer is is het vrijdag overdag erg druk. Omdat NS de drukte juist probeert te spreiden denk ik niet dat het er in zit om een goedkoop abonnement als weekend vrij eerder op de dag geldig te maken.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Omdat vrijdag een gewone werkdag is en er vrijdagmiddag ook nog veel extra weekendvervoer is is het vrijdag overdag erg druk. Omdat NS de drukte juist probeert te spreiden denk ik niet dat het er in zit om een goedkoop abonnement als weekend vrij eerder op de dag geldig te maken.
Reputatie 6
Badge
van oudsher zijn de weekenddagen zaterdag en zondag en de werkdagen maandag t/m vrijdag. Vrijdag is geen weekenddag.
Er zijn meer werkenden dan gescheiden vaders. Die werkenden zouden graag met korting in de spits willen reizen. Denk niet dat dat gaat gebeuren.
U zou kunnen denken aan een dalvoordeelabonnement, mits u voor 16.00 uur kunt reizen.
Hallo Arnold Tuinenberg, welkom op onze Community!

Ik begrijp je verzoek en ook dat dit voor jullie een mooie uitkomst is. Echter ben ik bang dat dit niet zal worden uitgebreid. Er moet ergens een grens worden getrokken en dat is bij deze om 18.30 uur gedaan.

Misschien is de tip van MoDe een goede optie voor jullie. Meer informatie over het Dal Voordeel abonnement lees je hier.

Reageer