beantwoord

Uitcheck bij rondreizen

• 13 januari 2017
  • 3 reacties
  • 206 Bekeken

Als ik op een dag alleen ga rondreizen, om treinen te spotten/fotograferen, hoe/waar moet ik dan met uitchecken? Ik heb een weekend vrij abonnement. Soms ga ik namelijk niet de stations uit, de hele dag.

Voorbeeldje: Als ik vanaf Beverwijk naar ´'s-Hertogenbosch ga, vanaf daar met een sprinter naar Eindhoven ga(nieuwe FLIRT treinstellen), en vanaf Eindhoven weer richting Beverwijk, via Asd.
icon

Beste antwoord door Erryt NS 13 januari 2017, 16:45

Hallo Mat´64 en welkom op het NS Serviceforum,

Leuk dat je gaat rondreizen en ik snap dat je hier vragen over hebt. Als je met de trein gaat reizen moet je gewoon in- en uitchecken bij het begin en eindstation. Als je van het traject afwijkt van die reis die je wilt maken dien je opnieuw uit- en in te checken. Het traject waarover je moet reizen staat aangegeven in de reisplanner als je begin en eindstation invult. In dit geval is dat officieel ook nodig maar de kans is groot dat een conducteur dit door de vingers ziet omdat je de hele dag kan reizen vanwege je abonnement (indien dit in het weekend is). Als je volgens je eigen voorbeeld wilt reizen dien je in te checken in Beverwijk, uit te checken in Den Bosch, vervolgens check je daar weer in en check je weer uit in Eindhoven. In Eindhoven check je weer in en in Beverwijk check je weer uit ( Amsterdam ligt op de route).

Zou je de foto's willen delen op het forum?
Bekijk origineel

3 reacties

Hallo Mat´64 en welkom op het NS Serviceforum,

Leuk dat je gaat rondreizen en ik snap dat je hier vragen over hebt. Als je met de trein gaat reizen moet je gewoon in- en uitchecken bij het begin en eindstation. Als je van het traject afwijkt van die reis die je wilt maken dien je opnieuw uit- en in te checken. Het traject waarover je moet reizen staat aangegeven in de reisplanner als je begin en eindstation invult. In dit geval is dat officieel ook nodig maar de kans is groot dat een conducteur dit door de vingers ziet omdat je de hele dag kan reizen vanwege je abonnement (indien dit in het weekend is). Als je volgens je eigen voorbeeld wilt reizen dien je in te checken in Beverwijk, uit te checken in Den Bosch, vervolgens check je daar weer in en check je weer uit in Eindhoven. In Eindhoven check je weer in en in Beverwijk check je weer uit ( Amsterdam ligt op de route).

Zou je de foto's willen delen op het forum?
Reputatie 3
Nee hoor, alleen als je weer teruggaat moet je even overchecken, in Ht hoeft dat niet als je doorreist naar Ehv, zeker niet met WKV.
Ja, ik heb de goed gelukte geplaatst net:
https://forum.ns.nl/off-topic-32/fotos-mn-eerste-keer-treinen-spottenfotograferen-31257

Edit: Moet ik wel de juiste link plaatsten natuurlijk:8

Reageer