beantwoord

Uitcheck gemist met NS kortingskaart 40%

• 23 november 2019
  • 5 reacties
  • 160 Bekeken

Uitcheck gemist claim ingediend van reis met kortingskaart van Amsterdam CS naar Voorhout. In plaats van het kortingstarief (40% 2e klas) = € 4,92 is door NS het volle tarief  € 8,20  in rekening gebracht bij de restitutie berekening.  Bij indienen van de claim duidelijk aangegeven dat ik reisde met korting in de daluren.

NS mailt:  Verwachte teruggave Afgeschreven van uw OV-Chipkaart € 10,00 Prijs van uw reis Amsterdam Centraal - Voorhout - € 8,20  Wat u terugkrijgt op uw bankrekening € 1,80

Is dit de correcte policy bij de restitutie berekening?

icon

Beste antwoord door Sascha NS 25 november 2019, 13:41

Als de claim via Mijn NS ingediend wordt zou de korting automatisch verrekend moeten worden. Het gehele proces is automatisch. Ik denk echter dat G. Mol de aanvraag in heeft gediend via uitcheckgemist.nl. Ook dit is geautomatiseerd maar dan wordt de korting, zo ver ik weet, niet verrekend. uitcheckgemist.nl is van OV-chipkaart, dus met zekerheid kan ik dit niet zeggen.

Bekijk origineel

5 reacties

Contact opgenomen met NS klantenservice via NS Chat. Probleem is prima opgelost door medewerker Mitchel. De juiste reiskosten € 4,92 worden nu in rekening gebracht. 

CHAT REPLY  MITCHEL:

Ik zal het overige bedrag overstorten.

17:40

mag het naar het bij ons bekende Rabobank rekeningnummer ?

17:41

Voor mij is de zaak OPGELOST!

Hoi G. Mol! Welkom bij de NS Community.

Fijn om te lezen dat je door collega Mitchel geholpen bent.

Reputatie 7
Badge +3

Wordt zo'n claim handmatig of automatisch verwerkt? In het laatste geval is het natuurlijk zaak het onderliggende probleem ook daadwerkelijk op te lossen.

Als de claim via Mijn NS ingediend wordt zou de korting automatisch verrekend moeten worden. Het gehele proces is automatisch. Ik denk echter dat G. Mol de aanvraag in heeft gediend via uitcheckgemist.nl. Ook dit is geautomatiseerd maar dan wordt de korting, zo ver ik weet, niet verrekend. uitcheckgemist.nl is van OV-chipkaart, dus met zekerheid kan ik dit niet zeggen.

Reputatie 7
Badge +3

Ik denk echter dat G. Mol de aanvraag in heeft gediend via uitcheckgemist.nl. Ook dit is geautomatiseerd maar dan wordt de korting, zo ver ik weet, niet verrekend.

Misschien een idee om het op te (laten) lossen? Of op z'n minst te communiceren? Hier hebben natuurlijk veel meer mensen last van. En de overbelaste klanteNService mag het allemaal weer oplossen ...

Reageer