beantwoord

Uitchecken

• 2 februari 2018
  • 9 reacties
  • 172 Bekeken

Ik ben vergeten uit te checken bij een NS-poortje, maar ik heb een studenten-ov dus ik hoef geen geld terug te vragen, moet ik nu alsnog uitchecken via de site?
icon

Beste antwoord door Slidestops 2 februari 2018, 15:04

Je hoeft in dit geval niets te doen, zolang je het maar niet te vaak achter elkaar doet 🙂
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Je hoeft in dit geval niets te doen, zolang je het maar niet te vaak achter elkaar doet 🙂
Je hoeft in dit geval niets te doen, zolang je het maar niet te vaak achter elkaar doet :)
Okee, bedankt voor je antwoord. Dat zal wel goed komen!
Je hoeft in dit geval niets te doen, zolang je het maar niet te vaak achter elkaar doet :)

Als je de zelfde dag nog een reis wilt maken zul je toch eerst moeten uitchecken anders kun je namelijk niet inchecken. Zolang je niet uitgecheckt bent kun je de zelfde dag niet meer inchecken. Pas om 24.00 uur word je n.l. door de ns automatisch uitgecheckt
Badge
24.00 uur? Ik neem toch aan 04.00 uur? Anders wel onhandig voor reizigers die een late trein nemen, die worden dan midden tijdens hun reis automatisch uitgecheckt...
24.00 uur? Ik neem toch aan 04.00 uur?
Zou kunnen, zo precies weet ik het tijdstip niet, uit eigen ervaring weet ik dat ik de volgende dag weer kon inchecken, vandaar dat ik dacht 24.00 uur maar het kan inderdaad ook 04.00 uur zijn. Mijn excuses voor eventueel onbewust foutieve info.
24.00 uur? Ik neem toch aan 04.00 uur?
Zou kunnen, zo precies weet ik het tijdstip niet, uit eigen ervaring weet ik dat ik de volgende dag weer kon inchecken, vandaar dat ik dacht 24.00 uur maar het kan inderdaad ook 04.00 uur zijn. Mijn excuses voor eventueel onbewust foutieve info.

Lijkt me dat je gelijk hebt, ik had daar niet bij stil gestaan. Bedankt voor je reactie.
Badge
Geen probleem. Met een op dag X geldig NS-vervoersbewijs mag je van 00.00 uur op dag X tot 04.00 op dag X+1 reizen. Als je bv. reist van 23.50 uur tot 00.10 uur, zou het wat raar zijn als je middenin uitgecheckt wordt. 🙂
Reputatie 7
Badge +4
Na zes uur vervalt de reis. Uw reis geldt dan als niet-uitgecheckt. U kunt echt wel weer inchecken, maar u heeft niet goed afgerekend voor de eerdere reis. Uitchecken is betalen, waarbij het instaptarief wordt verrekend. Het is geen automatisch uitcheck, u betaalt immers het juiste bedrag niet. Er wordt dus niet automatisch uitgecheckt. Mensen met afgekocht reisrecht, hoeven zich niet zoveel zorgen te maken als ze een keer niet uitchecken. Mensen die op saldo reizen en niet uitchecken, betalen niet correct en dat is heel wat anders. Het kan teveel zijn, maar ook te weinig.
Badge +3
Wat Thom zegt klopt, 6 uur na het inchecken vervalt deze en hou je een incomplete reis over.

Overigens kan je bij poortjes gewoon ook binnen die tijd weer inchecken, een eerdere incheck (zonder uitcheck) wordt dan ook gewoon afgesloten (als het bij dezelfde vervoerder is).

Een paaltje echter zal (binnen die 6 uur) aangeven dat je uitgecheckt wordt. Daarna moet je 100 seconden wachten óf naar een ander paalte gaan óf iemand anders het paaltje laten gebruiken en dan kan je weer inchecken. Wacht je te kort dan geeft een paalte aan "u bent reeds uitgecheckt".

Over bedragen hoef je je geen zorgen te maken, want je reisde vrij. Uiteraard mag je via www.uitcheckgemist.nl de gemiste uitcheck alsnog invoeren om je reishistorie 'schoon te houden' maar dat hoeft dus niet per se. Pas na 12 keer vergeten uit te checken wordt je kaart geblokkeerd.

Reageer