Een collega heeft een Jaar Traject Vrij (ik mag binnenkort ook om).
Nu heeft hij op de heenweg niet uit gechecked op zijn traject (om 8.00 uur). S'middags om 17.00 uur gaf de paal op hetzelfde station een checkuit ?
Op de NS site lees je dat de checkuit automatisch gaat na 6 uur en je instaptarief kwijt bent van 10 of 20 euro.
Maar in het geval van Jaar Traject Vrij is dit bedrag 0,01 Euro en klaarblijkelijk is dan ook de 6 uur niet van toepassing.
Wat is dan het tijdstip dat je automatisch wordt uitgecheckt ?
Overigens wat gebeurd er als je inchecked in je traject en naar bijvoorbeeld Amsterdam reist buiten je traject en je vergeet (expres) uit te checken ? Resultaat 0,01 Euro
Beste antwoord door Inge NS
Je kunt inderdaad tot 6 uur na de incheck nog geldig uitchecken. Bij vergeten check-out brengen we bij het Traject Vrij abonnement voorlopig een correctietarief van €0,01 cent in rekening. Dit gaat op termijn veranderen naar €10,- zoals bij de andere abonnementen ook het geval is. Via Mijn NS kan je collega overigens zijn reishistorie en facturen bekijken.
P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Abonnementen en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Bekijk origineel
P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Abonnementen en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.