beantwoord

URGENT: Welk abbonnement moet ik nemen?

• 21 januari 2016
  • 5 reacties
  • 144 Bekeken

Goedemiddag,

Vanaf 1 februari werk ik 3 dagen per week (DI,DO,VR) in Arnhem (Velperpoort). Ik woon echter in Utrecht en ik heb een normaal daluren kortingsabbonement.

KORTOM: Welk abbonnement is het voordeligst om voor 3 maanden lang, van Utrecht Centraal naar Arnhem Velperpoort te reizen?

Bij voorbaat heel veel dank!
icon

Beste antwoord door Keuzereiziger 22 januari 2016, 08:54

Als u denkt dat u regelmatig in de spits zult gaan reizen is Altijd Voordeel Maand per definitie een goede keus. Het abonnementje kost niet heel veel, en u heeft het op uw traject al snel terugverdiend.

Alternatief is Traject Vrij Maand, maar dat is eigenlijk pas voordeliger als u 4 dagen per week reist.

NS biedt behalve deze twee abonnementen geen producten aan die én tijdelijk (niet een heel jaar) lopen én korting geven tijdens de spits.
Bekijk origineel

5 reacties

Checkt u in tijdens de spits?
Wanneer is uw Dal Voordeel-abonnement ingegaan?
Voor hoe lang denkt u dit reispatroon aan te houden?
Reputatie 6
Badge +1
Als u denkt dat u regelmatig in de spits zult gaan reizen is Altijd Voordeel Maand per definitie een goede keus. Het abonnementje kost niet heel veel, en u heeft het op uw traject al snel terugverdiend.

Alternatief is Traject Vrij Maand, maar dat is eigenlijk pas voordeliger als u 4 dagen per week reist.

NS biedt behalve deze twee abonnementen geen producten aan die én tijdelijk (niet een heel jaar) lopen én korting geven tijdens de spits.
@Keuzereiziger

Afhankelijk van de antwoorden van hoihoihallo kan ook het upgraden van Dal Voordeel een optie zijn, waardoor je ook jaarabonnementen in de afweging kunt betrekken. Bij spitsreizen kan in principe zelfs Traject Vrij Jaar uit.
Reputatie 6
Badge +1
Traject Vrij Jaar kan alleen uit als hoihoihallo bereid is het abonnement na gebruik op te zeggen en een nieuw Dal Voordeel abonnement te nemen (dat vervolgens weer een jaar loopt). Maar met 3 dagen per week reizen dit Traject Vrij wel op het randje van wel/niet voordelig. Altijd Voordeel is wat minder ingewikkeld te regelen.
Traject Vrij Jaar kan alleen uit als hoihoihallo bereid is het abonnement na gebruik op te zeggen en een nieuw Dal Voordeel abonnement te nemen (dat vervolgens weer een jaar loopt).
Dat ligt eraan. Na het eerste abonnementsjaar mag een abonnement eenmaal per jaar gedowngrade worden, dus als het Dal Voordeelabonnement nu minstens 9 maanden oud is, kan de downgrademogelijkheid gebruikt worden om van Traject Vrij terug te wisselen naar Dal Voordeel. Dat is inderdaad wel ingewikkelder dan een reeks maandabonnementen afsluiten.

Reageer