beantwoord

vakantie in Holland

Hoewel wij van Hollandse afkomst zijn, wonen mijn man en ik in Canada. We zullen eind mei drie weken in Holland op vakantie zijn en hopen veel te zien en beleven, met regelmatige trein reizen. We willen graag een dal uren abonnement voor ons beiden, maar hoe organiseren we dat vanuit Canada?
Alvast bedankt,
Marianne
icon

Beste antwoord door Tochjo 19 maart 2015, 22:23

Dal Vrij kent een minimale contractduur van een jaar. Dat is hier dus vanzelfsprekend geen optie. De abonnementen Altijd Vrij, Altijd Voordeel en Traject Vrij zijn wel als maandabonnement verkrijgbaar. Tenzij veel gereisd gaat worden, lijkt Altijd Voordeel me de beste keuze: voor 25 euro een maand lang 40 procent korting bij inchecken in de daluren en 20 procent korting bij inchecken in de spitsuren. Als vrijwel alleen in de daluren wordt ingecheckt, is zo'n abonnement voor een van u voldoende: de ander kan dan gebruikmaken van Samenreiskorting.

Abonnementen moeten geladen worden op een persoonlijke OV-chipkaart. Ik neem aan dat u nog kennissen of familie in Nederland hebt? Het lijkt me het handigst dat u iemand in Nederland de persoonlijke chipkaarten laat bestellen en betalen. Samenreiskorting kan ook op een anonieme kaart geladen worden. Die zijn te koop bij NS-kaartautomaten en andere verkooppunten.
Bekijk origineel

10 reacties

Voor een dal voordeel abonnement moet u in het bezit zijn van een Nederlandse bankrekening. Het is online alleen mogelijk om met ideal te betalen. Maar daar zit u wel voor 50 € een jaar aanvast. U kunt van maandag tot en met vrijdag Nederlandse tijd anders bellen tussen 8:00 u - 22:00 u en op zaterdag van 9:00 u - 17:00 u op het nummer +31 (0) 30-751 51 55. Hou er ook rekening mee dat in de nacht van 28 maart op 29 maart 2015 bij ons de zomertijd in gaat. Vanuit Canada en de U.S. is het een uurtje later. De klok gaat dan bij ons 1 uur vooruit.
Ik denk dat Mariannec777 meer een maand lang dal-vrij zou willen aanschaffen.. Maar ook is hiervoor helaas een NL bankrekening nodig.

Helaas biedt de NS hier geen mogelijkheid voor, indien u iemand kent in Nederland zou u kunnen vragen of ze twee ov-chipkaarten bestellen voor u en vervolgens daarop het dalvrij abonnement zetten.

Het dalvrij abonnement is een doorlopend abonnement dus dient u (of iemand die het voor u kan kopen) het ook gelijk weer op te zeggen omdat er anders incasso's blijven komen.

Groet
Ronald
Badge +3
Dal Vrij kent een minimale contractduur van een jaar. Dat is hier dus vanzelfsprekend geen optie. De abonnementen Altijd Vrij, Altijd Voordeel en Traject Vrij zijn wel als maandabonnement verkrijgbaar. Tenzij veel gereisd gaat worden, lijkt Altijd Voordeel me de beste keuze: voor 25 euro een maand lang 40 procent korting bij inchecken in de daluren en 20 procent korting bij inchecken in de spitsuren. Als vrijwel alleen in de daluren wordt ingecheckt, is zo'n abonnement voor een van u voldoende: de ander kan dan gebruikmaken van Samenreiskorting.

Abonnementen moeten geladen worden op een persoonlijke OV-chipkaart. Ik neem aan dat u nog kennissen of familie in Nederland hebt? Het lijkt me het handigst dat u iemand in Nederland de persoonlijke chipkaarten laat bestellen en betalen. Samenreiskorting kan ook op een anonieme kaart geladen worden. Die zijn te koop bij NS-kaartautomaten en andere verkooppunten.
Ik adviseer jullie als u toch voor 3 weken in Nederland blijven om een anonieme ov chip kaart te kopen als jullie op Schiphol aankomen. Hiermee kunt u anoniem reizen en u kunt ook met een creditcard betalen. Er moet minimaal 20 € erop staan daar bovenop betalen jullie 7,50 € voor de ov chip kaart plus eventuele transactie kosten.
Kijk anders op het Engelstalige deel van de NS-website, deze is gericht op toeristen:
http://www.ns.nl/en/travellers/home

http://www.ns.nl/en/travellers/arrange-and-buy/tickets-and-passes/ticket-and-pass-types

http://www.ns.nl/en/travellers/arrange-and-buy/tickets-and-passes/the-e-ticket
Aanvulling:
Als u op Schiphol Airport aankomt; het NS-service- en verkooppunt is 24 uur per dag, 7 dagen per week open.
http://www.ns.nl/reizigers/reisinformatie/stationsvoorzieningen/stations/o-s/schiphol

http://www.ns.nl/reizigers/reisinformatie/stationsvoorzieningen/stations/o-s/schiphol/informatie/ns-service--en-verkooppunt.html

Ik ben blij met de reacties en behulpzame adviezen. Heel hartelijk bedankt allemaal!
Ik denk dat tochjo mij een goed idee gegeven heeft: ik ga mijn zusje vragen de persoonlijke chipkaarten voor ons te bestellen,
Nogmaals heel veel dank, we kijken echt uit naar onze vakantie. We gaan op tienertoer! ( Tja, dat was the 70s, tijdje terug dus:)
Vriendelijke groet,
Marianne
Badge
Beste mariannec777, welkom op het forum! Je bent al goed geholpen hier zie ik. 🙂 De antwoorden in dit topic kloppen helemaal. Heel veel plezier tijdens jullie vakantie!

Ik heb je topic verplaatst naar Abonnementen.
Hallo moderator Charon, ja, ik ben blij met de reacties en heb een goed idee wat mijn opties zijn.
Heel hartelijk bedankt voor deze mogelijkheid,
Marianne
Reputatie 1
Badge
ER zijn nog andere opties:
1.bekijk/schat hoeveel dagen je lange treinreizien denkt te maken: vraag je family om daarvoor dagkaartenbonnen van bvb AH (is deze week!) te kopen-slechts 17 eur/pp/dag. Die moet je wel, als je de reisdag weet, online oproepen en dan printen.
2. VOor tourists from Out of Europe, dus ook from Alberta or Ontario, there is EUrail. Dat is er voor heel Europa, maar ook voor 1 land-al is dat in dit geval de BeNeLux. Prijs varieert met leeftijd, hoeveel dagen je wil-en de klasse. En voor bvb 2-3 landen die aan elkaar grenzen. Er zijn dozens of sites die dat kunnen verzorgen. Of je local travel agent.
Of kijk bvb eens op tripadvisor/fora voor Canucks onder elkaar.

Reageer