beantwoord

van altijd vrij naar ns flex

• 31 mei 2020
  • 3 reacties
  • 101 Bekeken

Geachte,

ik heb mijn altijd vrij overgezet naar ns flex, ik wordt nog geïncasseerd voor de altijd vrij en ook voor  de ns flex. Kan iemand mij omschrijven wat hier mis gaat want ik snap het niet meer? 

icon

Beste antwoord door Momo 31 mei 2020, 16:00

Heb je omgezet naar NS Flex zonder of met abonnement?  Als dat met een abonnement is zul je voor dat Flex abonnement gefactureerd worden plus nog voor eventuele reiskosten. Die reiskosten kunnen ook voor bus, tram of metro zijn. Bekijk voor wat precies gefactuureerd wordt je factuur op MijnNS.

En heb je de wijziging naar Flex als een bestelling opgehaald bij een automaat? Haal je dit niet op (binnen 1 maand) dan loopt het oude Altijd Vrij abonnement door, dus ook de facturen.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Heb je omgezet naar NS Flex zonder of met abonnement?  Als dat met een abonnement is zul je voor dat Flex abonnement gefactureerd worden plus nog voor eventuele reiskosten. Die reiskosten kunnen ook voor bus, tram of metro zijn. Bekijk voor wat precies gefactuureerd wordt je factuur op MijnNS.

En heb je de wijziging naar Flex als een bestelling opgehaald bij een automaat? Haal je dit niet op (binnen 1 maand) dan loopt het oude Altijd Vrij abonnement door, dus ook de facturen.

Reputatie 7
Badge +3

Wat er mogelijk mis is gegaan, is dat jij niet langs een kaart automaat bent geweest om jouw oude abonnement van de kaart te halen. Hierdoor blijft jouw altijd vrij gewoon doorlopen en blijf je er voor betalen.

Welk Flex abonnement heb je en je heb de afgelopen weken nog gereisd?

Welkom bij de Community, Nols.

Ik vermoed ook dat je nog langs de automaat moet. Dit dien je binnen 1 maand na je overstap te doen. Daarmee verwijder je onder andere je oude abonnement van de kaart. Doe je dit niet, dan loopt je oude abonnement op de achtergrond alsnog door en daarmee ook de incasso's. Is de overstap inmiddels al langer dan een maand geleden dan is de optie tot het verwijderen van je oude abonnement verdwenen. Je dient dan even contact op te nemen met onze Klantenservice. Daar zal de beëindiging van je oude abonnement opnieuw worden verwerkt en heb je 14 dagen de tijd om alsnog het oude abonnement te verwijderen.

Reageer