beantwoord

van Dal Voordeel naar een Dal Vrij abonnement

• 19 januari 2015
  • 6 reacties
  • 248 Bekeken

Ik moet soms naar SHL en in HVS en TL zijn. Nu is mijn vraag of een Dal Vrij abonnement niet voordeliger is dan de Dal Voordeel abonnement? Mijn vertrek station is WP. Ik reis minstens paar keer per week naar SHL of HVS. 1x per week ga ik naar TL om mijn zieke oma te bezoeken. Aangezien ik variabel reis weet ik niet of een Dal Vrij abonnement wel zo verstandig is ook aangezien ik net een Dal Voordeel abonnement heb afgesloten. De abonnementen wijzer is niet echt specifiek genoeg. Wat nu?
icon

Beste antwoord door Thom 19 januari 2015, 20:24

U mag upgraden van Dalvoordeel naar Dalvrij. Het laatste abonnement kost 99 euro voor de tweede klas en 172 voor de eerste. Met de abonnementenwijzer is niet te zien of het uit kan of niet. U zult gewoon de enkele reisprijzen van uw trajecten moeten weten en hoe vaak u die trajecten gemiddeld aflegt. Dan is het een kwestie van rekenen. Het beste is dat op jaarbasis te doen, denk ik maar bij grote regelmaat hoeft dat natuurlijk niet. De reisplanner waar u de tarieven vindt en de calculator erbij kan handig zijn. Dit soort berekeningen kunnen veel opleveren in een uurtje puzzelen.

Bent u zestig plus dan kan het het overwegen waard zijn een aantal dalvoordeelabonnementen met keuzedagen te nemen. Ik doe dat zelf in combinatie met een weekendvrijabonnement. Doordat je vrij reizen in de weekenden hebt, maak je er ook gebruik van op een moment dat je dat normaal misschien niet zou doen en dat geeft gratis extra genoegen.

Reist u redelijk vaak en lang dan kan een Dalvrijabonnement al snel uit. Het is een kwestie van rekenen en daar even de moeite voor nemen.

Veel mensen hier kennen de codes wel die u gebruikt voor de stationsnamen wel maar ik denk dat het beter is ze even voluit te schrijven. Dt houdt het forum aantrekkelijker voor iemand die af en toe een vraag stelt.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U mag upgraden van Dalvoordeel naar Dalvrij. Het laatste abonnement kost 99 euro voor de tweede klas en 172 voor de eerste. Met de abonnementenwijzer is niet te zien of het uit kan of niet. U zult gewoon de enkele reisprijzen van uw trajecten moeten weten en hoe vaak u die trajecten gemiddeld aflegt. Dan is het een kwestie van rekenen. Het beste is dat op jaarbasis te doen, denk ik maar bij grote regelmaat hoeft dat natuurlijk niet. De reisplanner waar u de tarieven vindt en de calculator erbij kan handig zijn. Dit soort berekeningen kunnen veel opleveren in een uurtje puzzelen.

Bent u zestig plus dan kan het het overwegen waard zijn een aantal dalvoordeelabonnementen met keuzedagen te nemen. Ik doe dat zelf in combinatie met een weekendvrijabonnement. Doordat je vrij reizen in de weekenden hebt, maak je er ook gebruik van op een moment dat je dat normaal misschien niet zou doen en dat geeft gratis extra genoegen.

Reist u redelijk vaak en lang dan kan een Dalvrijabonnement al snel uit. Het is een kwestie van rekenen en daar even de moeite voor nemen.

Veel mensen hier kennen de codes wel die u gebruikt voor de stationsnamen wel maar ik denk dat het beter is ze even voluit te schrijven. Dt houdt het forum aantrekkelijker voor iemand die af en toe een vraag stelt.
Badge +3
U zult zelf even moeten kijken of al uw reiskosten per maand naar verwachting meer dan 99 euro in de daluren zullen zijn. En of u een jaarabonnement wilt afsluiten, want Dal Voordeel is niet als maandabonnement verkrijgbaar.
Neem een stuk papier, zet onder elkaar de reizen van bijvoorbeeld de afgelopen twee maanden en dan daarnaast een kolom met de ritprijzen met Dal Vrij en daar weer naast een kolom met de ritprijzen voor Dal Voordeel. Dan alles optellen met de abonnementskosten erbij en daaruit blijkt wat met uw reispatroon het voordeligst is.
Als u elke week minimaal de volgende reizen maakt:
Weesp - Tiel - Weesp
Weesp - Hilversum - Weesp
Weesp - Schiphol - Weesp
en al deze reizen vinden in de daluren plaats, dan kost dat u met Dal Voordeel per maand ongeveer:
4,17 (abonnementskosten) + 4 * 15 (WSP - TL v.v.) + 4 * 5,80 (WSP - SHL v.v.) + 4 * 4 (WSP - HVS v.v.)
dus € 103,37

Met Dal Vrij zijn deze reizen gratis en betaalt u uitsluitend de abonnementskosten van 99 euro.

Als u, gemiddeld genomen, elke maand dus minimaal de bovenstaande reizen maakt, dan loont het om over te stappen naar Dal Vrij. (Plus dat u wellicht meer reizen zult gaan maken als die met uw nieuwe abonnement gratis zijn)
Bedankt Thom en Tochjo. Ik hoorde pas net dat mijn oma op sterven ligt. Dus veel aan de Dal Vrij abonnement heb ik achteraf niet zoveel aan. En naar HVS en SHL betreft is het achteraf te weinig per week dat ik reis, dus ik hou mijn huidige Dal Voordeel abonnement.
Goedemorgen Sumber Alam,

Allereerst veel sterkte gewenst met de vervelende familieomstandigheden.
Ik zie dat Thom je vraag correct heeft beantwoord en dat je een hoopt tips hebt gekregen. Ook bedankt voor het uitrekenen Theofiel!

Je topic heb ik verplaatst naar het subforum abonnementen.

Vriendelijke groet,
Herman NS

Reageer