beantwoord

van dalvoordeel naar dalvrij wel of niet maandelijks opzegbaar?

• 7 april 2015
  • 7 reacties
  • 410 Bekeken

Ik heb sinds februari 2014 een dalvoordeel abonnement en zou deze i.v.m. werk tijdelijk (voor ongeveer 7 maanden) willen upgraden naar een dalvrij abonnement. Kan ik na 7 maanden het dalvrij abonnement dan weer omzetten naar een dalvoordeel abonnement? Oftwel, is het dalvrij abonnement al maandelijks opzegbaar omdat ik sinds februari 2014 al een dalvoordeel abonnement hebt?
Ik heb met de NS gebeld hierover, en daar werd mij verteld dat dit niet mogelijk is omdat het 'dalvrij' abonnement een nieuw abonnement is, en dus pas na een jaar per maand opgezegd kan worden (ook al heb je daarvoor een dalvoordeel abonnement). Op dit forum lees ik echter dat het wel kan, zie bijvoorbeeld:
https://forum.ns.nl/abonnementen-2/dal-voordeel-naar-dal-vrij-upgraden-maand-opzegtermijn-5529

Wie heeft er nu gelijk?

Bij voorbaat dank voor de hulp.
icon

Beste antwoord door Herman NS 7 april 2015, 18:02

Hallo Juditj87,

Je houdt na het wijzigen van het abonnement de ingangsdatum waarop je het hoofdabonnement hebt besteld. Jouw abonnment is dus vanaf een jaar na die ingangsdatum maandelijks opzegbaar.

Mocht je hulp nodig hebben, dan kun je mij een privébericht sturen, voorzien van jouw NAW-gegevens, geboortedatum en het kaartnummer van de OV-chipkaart.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Als u overschakelt van Dalvoordeel naar Dagvrij dan tellen de maanden van Dalvoordeel mee. dus als u bijvoorbeeld in de negende maand van uw Dalvoordeel overgaat naar Dalvrij dan kunt u het na de twaalfde maand elke maand opzeggen.

U heeft echter uw Dalvoordeel al meer dan een jaar dus u kunt zelfs elke maand opzeggen nadat u van Dalvoordeel overgaat naar het nieuwe abonnement van Dalvrij.

Als u Dalvrij daarna weer opzegt, kunt u NIET terug naar Dalvoordeel. U mag eens per jaar wisselen maar alleen naar een duurder abonnement. U moet dan Dalvrij opzeggen en een nieuw Dalvoordeelurenabonnement voor een jaar nemen. Het is zoals het op het forum staat.
Dat inderdaad wat ik hier op het forum overal lees, maar als ik mijn vraag via de chat of telefoon stel krijg ik te horen dat dit niet het geval is en ik het pas vanaf mei 2016 maandelijks kan opzeggen.
Reputatie 7
Badge +4
Het beste is dat een moderator het even bevestigt, die zitten hier namens NS. Het duurde bij de door u genoemde discussie ook even voor het verlossende woord kwam.
Yes, dan wacht ik op een moderator. Het is wel fijn omdat het zwart op wit te hebben!
In ieder geval alvast bedankt voor de reactie.
Hallo Juditj87,

Je houdt na het wijzigen van het abonnement de ingangsdatum waarop je het hoofdabonnement hebt besteld. Jouw abonnment is dus vanaf een jaar na die ingangsdatum maandelijks opzegbaar.

Mocht je hulp nodig hebben, dan kun je mij een privébericht sturen, voorzien van jouw NAW-gegevens, geboortedatum en het kaartnummer van de OV-chipkaart.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Ik probeer bovenstaande zelf te regelen op mijn persoonlijke pagina. op de eerste pagina wordt gesproken over wijziging van dal voordeel naar dal vrij. Maar op de laatste pagina voordat het definitief verzonden wordt komt in het overzicht te staan dat Dal voordeel beëindigd wordt en een nieuw Dal vrij abonnement wordt wordt aangegaan met een ingangsdatum.

Kan ik er van uit gaan dat de begindatum van dal voordeel wordt aangehouden met betrekking tot de contractduur?

Ik vind het heel erg onduidelijk staan
Beste kimwowboom,

Het abonnement gaat dan in van de 26e van augustus. Je moet het product nog wel van tevoren activeren bij een kaartautomaat.

Reageer