beantwoord

Van Jaartraject naar Traject vrij

• 5 januari 2015
  • 9 reacties
  • 289 Bekeken

Op dit moment betaalt mijn baas mijn Jaartrajectkaart. Volgende maand loopt die af. Hoe regel ik dat mijn baas straks gewoon betaalt voor mijn woon-werkverkeer en ik voor de extra overige trajecten die ik evt met die trajectvrij kaart kies?
En wat is het verschil met een business card? In mijn geval gaat het om het traject Hoorn-Amsterdam, is het dan goedkoper voor mij en mijn baas om een business card aan te schaffen en dat ik voor de rest op een openbare OV-kaart reis?
icon

Beste antwoord door Thijs2 5 januari 2015, 18:39

Wat betreft een zakelijk abonnement zijn er verschillende mogelijkheden. Op dit forum helpen we je graag met alle consumentenabonnementen, maar specifieke informatie over zakelijke abonnementen moet ik je helaas schuldig blijven. Ik adviseer je deze pagina te raadplegen, of te bellen met de zakelijke klantenservice op 030-3001111.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Met een business card reis je niet alleen met de trein buiten het traject, maar ook met bus, tram en metro op rekening. Als dat niet aan de orde is maakt het geloof ik niet veel uit, behalve dat bij de business card de baas rechtstreeks de betreffende reiskosten betaalt. Als je privéreizen gescheiden wilt houden in plaats van onderling declareren/verrekenen kun je daarvoor een aparte kaart gebruiken. Je mist dan wel het recht op korting buiten het vaste traject, en tussendoor omchecken bij een combinatiereis kan lastig zijn.
Ik denk dat Dennis wel gelijk in zou hebben. Voor meer informatie surf naar www.ns.nl/zakelijk
Ik heb zelf geen zakelijk account, dus naar ns zakelijk gaan heeft voor mij geen zin. Voor mij blijft de vraag heel simpel: welke kaart moet ik hebben om zowel woonwerkverkeer als prive te kunnen reizen ,terwijl mijn baas het ene deel betaalt en ik het andere?

Ik kan dat niet terugvinden op NS.nl terwijl ik m.i. toch niet de enige nederlander ben die zo reist.
Reputatie 6
Badge +2
Ik heb zelf geen zakelijk account, dus naar ns zakelijk gaan heeft voor mij geen zin.
Iedereen kan die info lezen.

welke kaart moet ik hebben om zowel woonwerkverkeer als prive te kunnen reizen ,terwijl mijn baas het ene deel betaalt en ik het andere?
Dat kan niet. Het is wel aan de orde geweest dat het handig zou zijn, terwijl het voor NS niet erg bewerkelijk lijkt.
Ik heb zelf geen zakelijk account, dus naar ns zakelijk gaan heeft voor mij geen zin.
Iedereen kan die info lezen.

Nee nee, ik moet inloggen met mijn zakelijk account als ik op die nl zakelijk link klik.

welke kaart moet ik hebben om zowel woonwerkverkeer als prive te kunnen reizen ,terwijl mijn baas het ene deel betaalt en ik het andere?
Dat kan niet. Het is wel aan de orde geweest dat het handig zou zijn, terwijl het voor NS niet erg bewerkelijk lijkt.

Dan lijkt het op een forse achteruitgang in comfort voor de reiziger. Het lijkt me dat veel mensen er heel geen trek in hebben om verschillende kaarten te hanteren. Het zou voor mij in ieder geval betekenen dat ik privé een stuk minder de trein zal gaan nemen dan ik nu doe, omdat ik hier toch echt een aantal belemmeringen opgeworpen zie.
Toch wel erg gek dat er geen constructie is gemaakt hiervoor. Ik probeerde net de bestelling te doen met het abonnement op mijn naam maar de rekening op naam van mijn baas maar dat gaat niet omdat het bedrijfsrekeningnummer niet via ideal betalen kan. Nu moet ik dus een nieuwe constructie aanmaken waarbij ik de kaart bestel en betaal en de baas dan vervolgens dat bedrag weer aan mij terugstort.
Het is allemaal zo nodeloos ingewikkeld.
Reputatie 6
Badge +2
Inloggen heeft alleen zijn als je een account hebt, maar bijv. http://www.ns.nl/zakelijk/producten/abonnementen/traject-vrij-abonnement.html kan iedereen gewoon nalezen, zo te zien.
Reputatie 6
Badge +2
Toch wel erg gek dat er geen constructie is gemaakt hiervoor. Ik probeerde net de bestelling te doen met het abonnement op mijn naam maar de rekening op naam van mijn baas maar dat gaat niet omdat het bedrijfsrekeningnummer niet via ideal betalen kan. Nu moet ik dus een nieuwe constructie aanmaken waarbij ik de kaart bestel en betaal en de baas dan vervolgens dat bedrag weer aan mij terugstort.
Het is allemaal zo nodeloos ingewikkeld.

"De NS-Business Card en abonnementen kunnen worden besteld door de contactpersoon voor NS binnen uw bedrijf of door de kaarthouder zelf wanneer deze is geautoriseerd."
Wat betreft een zakelijk abonnement zijn er verschillende mogelijkheden. Op dit forum helpen we je graag met alle consumentenabonnementen, maar specifieke informatie over zakelijke abonnementen moet ik je helaas schuldig blijven. Ik adviseer je deze pagina te raadplegen, of te bellen met de zakelijke klantenservice op 030-3001111.

Reageer