beantwoord

Van Jaartrajectabonnement naar Traject Vrij

• 14 november 2014
  • 5 reacties
  • 182 Bekeken

Mijn jaartrajectabonnement loopt binnenkort af. Dit is een 1e klas abonnement voor mijn dagelijks woon-werkverkeer, waarmee ik korting krijg op mijn andere treinreizen, die ik naar eigen wens 1e of 2e klas kan afleggen. Ik moet nu over naar een Traject Vrij, maar..... nu blijkt dat ik mijn andere treinreizen ook 1e klas moet rijzen. Dat vind ik onacceptabel. De NS kan mij niet 'verplichten' om al mijn treinreizen 1e klas af te leggen. Hoe kan ik hier bezwaar tegen aantekenen?
icon

Beste antwoord door theofiel 14 november 2014, 15:30

Is het niet mogelijk om de reisklasse éénmalig aan te passen voor één reis? Of kan dat niet omdat de prijs achteraf wordt bepaald (niet via chip maar factuur).?

Nee, dat is niet mogelijk. Bij een abonnement in de tweede klasse kan de reisklasse eenmalig worden verhoogd naar eerste klasse, de omgekeerde actie is niet mogelijk.
Dit is een van de vele verslechteringen van TrajectVrij ten opzichte van de oude Trajectkaart. Dat heeft de NS er echter niet van weerhouden om de prijzen toch maar weer fors te verhogen.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 2
Is het niet mogelijk om de reisklasse éénmalig aan te passen voor één reis? Of kan dat niet omdat de prijs achteraf wordt bepaald (niet via chip maar factuur).?
Reputatie 6
Badge +1
Goede vraag... op een Traject Vrij 1ste klas kun je inderdaad niet zo maar voor iedere reis van klasse wisselen (2de klas kiezen als je daar zin in hebt). Je bent dan al zo'n beetje genoodzaakt om privé een Dal Voordeel abonnement op een andere chipkaart te nemen.

Nee, dat is niet mogelijk. Bij een abonnement in de tweede klasse kan de reisklasse eenmalig worden verhoogd naar eerste klasse, de omgekeerde actie is niet mogelijk.
Dit is een van de vele verslechteringen van TrajectVrij ten opzichte van de oude Trajectkaart. Dat heeft de NS er echter niet van weerhouden om de prijzen toch maar weer fors te verhogen.
Reputatie 2
Tjonge, inderdaad een bijzondere uitleg van de reiziger op 1, 2 en 3.
Welkom op het forum Sheila!

Het is inderdaad niet mogelijk om een 1e klas Traject Vrij abonnement eenmalig naar de tweede klas te wisselen. Je kunt daarentegen wel eenmalig van 2e naar 1e klasse wisselen d.m.v. de Toeslag 2-1. Klik hier voor meer info.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Abonnementen. Daar komt dit topic het beste tot zijn recht.

Reageer