beantwoord

Van OV Jaarkaart naar OV Vrij

• 29 oktober 2015
  • 4 reacties
  • 174 Bekeken

Ik heb vandaag mijn nieuwe OV Jaarkaart ontvangen, geldig van 10-11-2015 tm 9-11-2016. Ik heb ook een brief ontvangen waarin staat dat per 1 dec 2015 de OV jaarkaarten niet meer worden verlengd maar dat lopende abonnementen pas aflopen op de datum als vermeld op de kaart. Klopt het dan dat ik pas op 10-11-2016 moet zijn overgestapt op OV Vrij (of iets anders)? Kan ik mijn huidige kaart blijven gebruiken, dus zonder verplichting in te checken? Want dat vergeet ik nog al eens...
icon

Beste antwoord door Inge NS 29 oktober 2015, 17:01

Welkom op het forum rowboyracer!
Bestaande OV-Jaarabonnement klanten kunnen nog tot en met 30 november 2015 hun OV jaarabonnement verlengen. Aangezien jij je abonnement voor 1 december hebt verlengd, kan je inderdaad nog tot 9 november 2016 reizen zoals je gewend bent. Dit betekent dat je bij een NS treinreis nog niet hoeft in- en uit te checken. Bij de andere treinvervoerders check je wel in en uit. Als je met bus, tram, metro wilt reizen, dien je in de meeste gevallen ook in- en uit te checken. De desbetreffende vervoerder kan je daar ook over informeren. Vanaf 10 november 2016 kan je (indien gewenst) overstappen op OV Vrij.
Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3
Dat klopt: tot 9 november 2016 houdt u het OV-Jaarabonnement, wat een zichtabonnement is. U hoeft daarmee niet in- en uit te checken bij NS. Dat moet wel kunnen, want u zult de kaart moeten gebruiken om poortjes te passeren.

Overigens zouden conducteurs coulant moeten zijn als met OV Vrij niet wordt ingecheckt. Het is immers een afgekocht reisrecht.
Welkom op het forum rowboyracer!
Bestaande OV-Jaarabonnement klanten kunnen nog tot en met 30 november 2015 hun OV jaarabonnement verlengen. Aangezien jij je abonnement voor 1 december hebt verlengd, kan je inderdaad nog tot 9 november 2016 reizen zoals je gewend bent. Dit betekent dat je bij een NS treinreis nog niet hoeft in- en uit te checken. Bij de andere treinvervoerders check je wel in en uit. Als je met bus, tram, metro wilt reizen, dien je in de meeste gevallen ook in- en uit te checken. De desbetreffende vervoerder kan je daar ook over informeren. Vanaf 10 november 2016 kan je (indien gewenst) overstappen op OV Vrij.
Ah, dank. En als ik vergeet in te checken, heb ik dan met mijn OV Jaarkaart nog wel recht op Geld terug bij vertraging? Want ook dat komt helaas nog best wel es voor...
Klik hier voor meer informatie over het aanvragen van 'Geld Terug bij Vertraging' met een OV-Jaarabonnement.

Reageer