beantwoord

van voordeelkaart naar weekend vrij

• 7 januari 2015
  • 8 reacties
  • 250 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Hallo,

ik heb een 40% kortings kaart in de daluren die loopt tm 15 Februari dit jaar. Ik wil nu mijn abonnement upgraden naar een weekendvrij abonnement. Nu kan ik dit online pas per 15 Februari doen, ik vind dit gek want het is een upgrade.

Ik heb de klantenservice gebeld en zij gaven hetzelfde aan, ik zou eerst mijn jaar moeten afwachten met mijn oude abonnement voordat ik de upgrade kan maken.

Klopt dit? Ik zou namelijk graag per direct mijn abonnement willen upgraden en heb de betaling voor mijn kortingskaart tm 15 Febrauri al gedaan.

Met vriendelijke groet,

Joni
icon

Beste antwoord door Bart NS 7 januari 2015, 18:07

Goed dat je dit forum gebruikt voor je vraag, Joni. Een upgrade is bij je contract altijd mogelijk per de eerste volgende 'vervaldatum'. Je hoeft daar dus geen jaar mee te wachten. Deze datum is gebaseerd op de ingangsdatum van je abonnement. In jouw geval is het dus per elke vijftiende van de maand. Wijzigen kan tot 14 dagen voor je vervaldatum. Dit heeft te maken met de betaling van je abonnement. Je zou je Dal Voordeel dus sowieso per 15 februari kunnen wijzigen naar een Weekend Vrij, eerder zal via de reguliere weg niet gaan. Ik weet niet hoeveel haast je hebt bij de aanvraag, maar je zou eventueel een nieuwe OV-chipkaart kunnen bestellen via www.ov-chipkaart.nl. Als je deze in huis hebt, kun je diezelfde dag nog het Weekend Vrij daarop zetten. Je Dal Voordeel kunnen we dan uiterlijk per 15 februari beëindigen. Indien ik je daarmee kan helpen, stuur me dan vooral een privébericht. Je stuurt een privébericht door op mijn naam te klikken en kies dan voor 'bericht sturen'. Ik verplaats dit topic naar 'Abonnementen'.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Rare situatie; volgens de voorwaarden van NS zit u een jaar aan uw abonnement vast, niet een jaar en een maand...
ja een jaar inderdaad, maar als ik een upgrade wil en ik de 50 euro al heb betaald begrijp ik niet waarom ik (mijn tweede jaar overigens, want hij is vorig jaar verlengd) moet uitzitten..
Reputatie 6
Badge +1
U hoeft sowieso uw tweede jaar niet uit te zitten als u dat niet wilt. U kunt 1x per maand upgraden naar een ander abonnement, dat wordt tenminste telkens op het forum hier gecommuniceerd. Vervelend dat de klantenservice u niet kan/wil helpen.
Goed dat je dit forum gebruikt voor je vraag, Joni. Een upgrade is bij je contract altijd mogelijk per de eerste volgende 'vervaldatum'. Je hoeft daar dus geen jaar mee te wachten. Deze datum is gebaseerd op de ingangsdatum van je abonnement. In jouw geval is het dus per elke vijftiende van de maand. Wijzigen kan tot 14 dagen voor je vervaldatum. Dit heeft te maken met de betaling van je abonnement. Je zou je Dal Voordeel dus sowieso per 15 februari kunnen wijzigen naar een Weekend Vrij, eerder zal via de reguliere weg niet gaan. Ik weet niet hoeveel haast je hebt bij de aanvraag, maar je zou eventueel een nieuwe OV-chipkaart kunnen bestellen via www.ov-chipkaart.nl. Als je deze in huis hebt, kun je diezelfde dag nog het Weekend Vrij daarop zetten. Je Dal Voordeel kunnen we dan uiterlijk per 15 februari beëindigen. Indien ik je daarmee kan helpen, stuur me dan vooral een privébericht. Je stuurt een privébericht door op mijn naam te klikken en kies dan voor 'bericht sturen'. Ik verplaats dit topic naar 'Abonnementen'.
De eerstvolgende vervaldatum is dan toch 15 januari?
Je hebt gelijk, maar wijzigen moet 14 dagen voor de vervaldatum. Ik voeg het even in m'n antwoord toe.
hoi Bart,

ik heb vorige week donderdag met de klantenservice gebeld om nogmaals te vragen of ik per direct over kon, dit kon niet maar ze zouden het wel voor 15 Januari kunnen regelen. Dat is dan binnen de 15 dagen.. zou jij dit ook kunnen? anders bel ik morgen weer met de klantenservice
@joni Heb je al contact opgenomen met de klantenservice? Anders zou je even een privebericht kunnen sturen met OV-chipkaartnummer + NAW-gegevens. Dan ga ik kijken wat we voor je kunnen doen. Een privebericht stuur je door op de naam van de moderator te klikken en vervolgens 'stuur bericht'.

Reageer