beantwoord

Van Voordeelurenabonnement naar Weekend Vrij

• 10 september 2014
  • 10 reacties
  • 431 Bekeken

Hallo, ik had een vraag en ik hoop dat jullie hier antwoord op kunnen geven!

Mijn ov-kaart heeft op dit moment een voordeel uren abonnement erop staan, nu wil ik graag over naar een weekend vrij abonnement, maar jammer genoeg geeft de webshop aan dat dit abonnement niet op mijn huidige ov-kaart gezet kan worden in verband met het bestaande abonnement.
Moet ik nu bij een automaat het huidige daluren abonnement eraf halen voordat ik het weekend vrij abonnement erop kan zetten, of moet ik een nieuwe ov-kaart aanvragen?

Bij voorbaat dank,
Bram
icon

Beste antwoord door Robby NS 11 september 2014, 10:47

Mijn ov-kaart heeft op dit moment een voordeel uren abonnement erop staan, nu wil ik graag over naar een weekend vrij abonnement, maar jammer genoeg geeft de webshop aan dat dit abonnement niet op mijn huidige ov-kaart gezet kan worden in verband met het bestaande abonnement.
Moet ik nu bij een automaat het huidige daluren abonnement eraf halen voordat ik het weekend vrij abonnement erop kan zetten, of moet ik een nieuwe ov-kaart aanvragen?

Bij voorbaat dank,
Bram

Beste Bram

Bedankt voor je bericht en welkom op het serviceforum! Je kan ervoor kiezen het voordeelurenabonnement stop te zetten en een weekend vrij aan te vragen. Deze twee producten kunnen inderdaad niet op één kaart geplaatst worden. Ik kan dit voor je in orde maken, als je mij de NAW gegevens en OVChipkaartnummer stuurt.
Vriendelijke groet, Robby
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Geachte heer Brandsma,

Als ik u was zou ik het weekendabonnement op de gratis bijgeleverde chipkaart zetten en uw VDU behouden. Als u uw VDU opzegt kunt u er nooit meer een krijgen. Als u er voor kiest om het VDU te laten vervallen kunt u wel van die chipkaart gebruik maken om het weekendvrij abonnement er op te zetten.

De vraag is wel of u een oud VDU heeft of een nieuw dalvoordeelurenabonnement, maar u geeft het eerste aan. Als u uw abonnement na 2011 heeft aangeschaft is het wellicht geen VDU. Ik zou het even met de Klantenservice overleggen, die hebben vrij veel mogelijkheden iets te regelen. Mogelijk pakt een moderator dit op, die zitten ook bij de Klantenservice.

Als u een weekendvrij koopt, heeft u verder automatisch de rechten van iemand met een dalvoordeelurenabonnent, dat is als het ware ingebouwd, u reist door de week in de daluren namelijk ook met 40 procent korting.

Bij voorbaat dank,
Bram

Beste Bram

Bedankt voor je bericht en welkom op het serviceforum! Je kan ervoor kiezen het voordeelurenabonnement stop te zetten en een weekend vrij aan te vragen. Deze twee producten kunnen inderdaad niet op één kaart geplaatst worden. Ik kan dit voor je in orde maken, als je mij de NAW gegevens en OVChipkaartnummer stuurt.
Vriendelijke groet, Robby
Ik heb hetzelfde probleem met mijn DalVrij en WeekendVrij. Kan dat ook gemakkelijk opgelost worden?
O wacht, ik bedoel DalVoordeel.
Het is het verstandigst om deze abonnementen niet op één kaart te plaatsen. Indien je het abonnement graag wil upgraden (Dal Voordeel zit immers al in het Weekend Vrij verwerkt) kan je dit zelf aanpassen in je Mijn NS account.

O wacht, ik bedoel DalVoordeel.
Dag Susan, en dankjewel! Maar het lukt niet. Ik heb een mijn NS account aangemaakt, een kaartservicecode aangevraagd, mijn kaart gekoppeld, naar abonnement wijzigen gegaan, maar eenmaal daar zíe ik het DalVoordeel abo wel, maar heb ik nergens knopjes om iets te wijzigen.... Begin heel langzaam wel een beetje Gallisch te worden.
Dag Loesi, stuur mij anders even een privébericht. Dan ga ik kijken wat ik voor je kan doen 🙂
Ik heb ook zo'n probleem. Mijn Voordeeluren abonnement is stopgezet maar een nieuw Dal voordeel abonnement kan niet op de OV-chip kaart gezet worden omdat er zogenaamd andere producten opstaan. Dit is niet zo.
@dhdejong: Heb je wel een ingangdatum opgegeven die aansluit op de einddatum van je Voordeelurenabonnement?
Ja, dat heb ik gedaan. En volgens de NS medewerker zou het zo ook moeten werken.

Reageer