Van voordeelurenkaart naar dal-voordeel

• 19 november 2020
  • 4 reacties
  • 129 Bekeken

Aan het begin van dit jaar kreeg ik een bericht dat vanaf 1 januari 2021 de voorwaarden van het NS voordeelurenabonnement aangepast zouden worden. Aangezien er nog maar weinig verschil was tussen het voordeelurenabonnement en Dal-voordeel werd me toen geadviseerd om over te stappen naar het Dal Voordeel abonnement was namelijk 5 euro’s goedkoper. Wat schetst nu mijn verbazing, gaat NS de prijs van het Dal Voordeel abonnement met €5 verhogen, dus weg voordeel. Voelt een beetje vreemd dat je dus korting krijgt aangezien het voordeelurenabonnement uitgekleed gaat worden, maar dat de andere abonnementen duurder worden…...

4 reacties

Je hebt het afgelopen jaar wel minder betaald voor dit vergelijkbaar abonnement. Het Voordeeluren abonnement kost nu 67 euro en het Dal Voordeel abonnement gaat 60 euro kosten vanaf 2021, deze kost nu nog 56 euro voor een jaar. Je hebt in dat opzicht nog wel voordeel hieruit gehaald.

Je hebt het afgelopen jaar wel minder betaald voor dit vergelijkbaar abonnement. Het Voordeeluren abonnement kost nu 67 euro en het Dal Voordeel abonnement gaat 60 euro kosten vanaf 2021, deze kost nu nog 56 euro voor een jaar. Je hebt in dat opzicht nog wel voordeel hieruit gehaald.

Nou eigenlijk heb ik er geen voordeel aan overgehouden, want ik heb nu nog steeds een voordeelurenabonnement (met betere voorwaarden dan volgend jaar). Dus links of rechtsom blijft het een versobering.

Reputatie 7
Badge +4

Er kan niet meer tijdens de middagspits ingecheckt worden. De Keuzedag geldt dan niet en als u dat wel doet, is het niet zonder verdere kosten. Dat is inderdaad een versobering. De zeven euro is ook geen compensatie, de prijzen van het VDU en het Dalvoordeelabonnement zijn gelijkgetrokken n uw voordeel. De voorwaarden zijn nagenoeg gelijk. Het VDU heeft nog het kleine voordeel dat er papieren keuzedagen besteld kunnen worden, maar dat is tegen een meerprijs. Gratis Railplus is ook voorbij al gold dat al niet meer in België.

Spijtig dat je dat zo ervaart. Je gaat wel 7 euro minder betalen volgend jaar.

Reageer