beantwoord

Van Weekend Vrij naar Dal Vrij tijdens contractjaar

Ik heb op dit moment een weekend vrij abonnement die tot december loopt. Ik zou graag over willen stappen naar de dal vrij abonnement. In hoeverre is dit mogelijk? Het is een duurder abonnement waardoor je zou denken dat het wel mogelijk zou moeten zijn voor overstapdatum, maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Alleen kan ik nergens informatie hierover terugvinden online. Kunnen jullie mij hierbij helpen?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Inge NS 30 juli 2014, 14:51

Welkom op het forum Sarah!

Je kunt je Weekend Vrij abonnement tijdens het lopende jaar inderdaad upgraden naar een Dal Vrij. We blijven daarbij de einddatum van je oude contract in acht houden.

P.s. Ik heb de titel van je topic iets aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Bekijk origineel

11 reacties

Ik heb ondertussen in de productinformatie teruggevonden dat ik het abonnement kan upgraden. Maar ga ik daarmee een nieuw jaarabonnement aan of loopt het door tot einddatum vorig product?

Je kunt je Weekend Vrij abonnement tijdens het lopende jaar inderdaad upgraden naar een Dal Vrij. We blijven daarbij de einddatum van je oude contract in acht houden.

P.s. Ik heb de titel van je topic iets aangepast om de vindbaarheid te vergroten.

Kun je na afloop van deze einddatum je abonnement dan weer downgraden na een Weekend Vrij abonnement? Zo ja, betaal je dan het normale tarief van €40 per maand of het actietarief van €29/maand?
En tot hoe lang is het actietarief van €29/maand geldig?

Kun je na afloop van deze einddatum je abonnement dan weer downgraden na een Weekend Vrij abonnement? Zo ja, betaal je dan het normale tarief van €40 per maand of het actietarief van €29/maand? En tot hoe lang is het actietarief van €29/maand geldig?
En mag je dít (verlengde) NS Weekend Vrij abonnement dan wel maandelijks opzeggen, of zit je wederom vast aan een contract voor 1 jaar?
Ja kan één x per jaar je contract wijzigen. Je zou het abonnement weer kunnen downgraden naar een Weekend Vrij ná de einddatum van het abonnement. Het ligt er een beetje aan wanneer dit is om te weten of je dan nog binnen de actie valt voor het Weekend Vrij abonnement. Zo niet, dan wordt het de normale prijs.
Volgens de Actievoorwaarden Weekend Vrij van mei 2014, geldt het actietarief van € 29 per maand alleen voor het eerste jaar. Daarna betaal je het reguliere tarief, wat staat vermeld op de website van NS.nl/tarieven.

Het reguliere tarief voor NS Weekend Vrij is €40/maand.
Dat zou dus betekenen dat je voor een "gedowngraded" abonnement van Dal Vrij naar Weekend Vrij, je in je contractloze periode (periode na het jaarcontract) je gewoon €40 moet gaan betalen.

http://www.ns.nl/binaries/content/assets/NS/nieuwe-portfolio/actievoorwaarden-weekend-vrij-tm-december.pdf

http://www.ns.nl/binaries/content/assets/NS/tariefinformatie/prijzen-abonnementen-2014

Dat zou dus betekenen dat je voor een "gedowngraded" abonnement van Dal Vrij naar Weekend Vrij, je in je contractloze periode (periode na het jaarcontract) je gewoon €40 moet gaan betalen.

De keuze is dan tussen het abonnement verlengen/downgraden (kost 40 euro/mnd en het abonnement blijft maandelijks opzegbaar) of het abonnement beëindigen en een nieuw abonnement afsluiten (kost 29 euro/mnd voor het eerste jaar, maar het abonnement is pas na een jaar weer opzegbaar).

De keuze is dan tussen het abonnement verlengen/downgraden (kost 40 euro/mnd en het abonnement blijft maandelijks opzegbaar) of het abonnement beëindigen en een nieuw abonnement afsluiten (kost 29 euro/mnd voor het eerste jaar, maar het abonnement is pas na een jaar weer opzegbaar).

Volgens de actievoorwaarden is dit aanbod (€29/mnd) niet geldig als je al een Weekend Vrij abonnement heeft of deze korter dan 2 maanden geleden heeft opgezegd...

http://www.ns.nl/binaries/content/assets/NS/nieuwe-portfolio/actievoorwaarden-weekend-vrij-tm-december.pdf
Aha, dus je probeert door nu voor meer dan 2 maanden te upgraden van Weekend Vrij naar Dal Vrij deze regel te omzeilen, om vervolgens voor 29 euro per maand een nieuw Weekend Vrij abonnement af te sluiten?
Aha, dus je probeert door nu voor meer dan 2 maanden te upgraden van Weekend Vrij naar Dal Vrij deze regel te omzeilen, om vervolgens voor 29 euro per maand een nieuw Weekend Vrij abonnement af te sluiten?

Dat zou een optie kunnen zijn, maar het is wel een dure optie! (€99 / maand)

Investering: 2 maanden * (€99 - €29) = €140
Opbrengst: 12 maanden * (€40 - €29) = €132

Voor €8 zou je dan de laatste 2 maanden van je NS Dal Vrij
abonnement onbeperkt kunnen vrij reizen in de daluren ;)

Voorwaarde: je moet je huidige NS Weekend Vrij abonnement vóór 30/10/2014 upgraden naar een NS Dal Vrij abonnement om uiterlijk 31/12/2014 voor het actietarief van €29 per maand een nieuw NS Weekend Vrij actie jaar-abonnement aan te mogen vragen.
Inge, bedankt voor je antwoord! Ik zie het indd.

En Michiel ik snap er helemaal niks van haha

Reageer