beantwoord

Vast Traject Doorreizen

• 10 juli 2018
  • 3 reacties
  • 140 Bekeken

Een simpele vraag, maar toch kan ik het specifieke antwoord nergens vinden; ik heb een vast Traject Jaarabonnement van Utrecht Centraal - Amsterdam Amstel. Nu vroeg ik me af, stel ik reis door van Utrecht C. via Amsterdam Amstel naar Amsterdam Centraal, rekent hij dan het stuk vast traject dan automatisch “gratis“, of moet ik daarvoor uit- en inchecken op Amsterdam Amstel? En een kleiner stuk reizen binnen dat traject, ik neem aan ik daar dan ook "gratis" reis? Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Thom 10 juli 2018, 10:03

U hoeft niet uit te checken aan het eind van uw traject om verder te kunnen reizen. Als u op uw bestemming bent, berekent het systeem automatisch de meerprijs, u betaalt daarbij niet voor het traject van uw Trajectkaart. Alles gaat vanzelf. Als u van Amstel naar Houten reist, wordt alleen Utrecht-Centraal naar Houten berekend. Of van Amstel naar Centraal als u dat reist. Gaat u van Amstel naar Den Bosch, dan betaalt u alleen Utrecht-Den Bosch etc.

Zo lang u binnen uw traject blijft, kunt u zo veel heen en weer reizen als u wilt, ook tussen tussengelegen plaatsen, en dit is zonder verder kosten. Ook al doet u dat tien keer op een dag. Tussen Aboude en Breukelen als voorbeeld, reist u ook zonder meerprijs.
U betaalt pas buiten uw traject en daar hoeft u verder niets voor te doen. Het wordt niet van uw saldo afgehaald, u krijgt een rekening, waarbij het geld automatisch wordt afgeschreven. Dit is ongeveer tien dagen na uw maandelijkse vervaldatum.
Bekijk origineel

3 reacties

Hallo KarlijnB, welkom op onze Community!

Ik zie dat de andere leden je al van advies hebben voorzien. De reactie van Thom is inderdaad correct. Mocht je verder nog vragen hebben, laat het gerust weten.
Reputatie 7
Badge +4
U hoeft niet uit te checken aan het eind van uw traject om verder te kunnen reizen. Als u op uw bestemming bent, berekent het systeem automatisch de meerprijs, u betaalt daarbij niet voor het traject van uw Trajectkaart. Alles gaat vanzelf. Als u van Amstel naar Houten reist, wordt alleen Utrecht-Centraal naar Houten berekend. Of van Amstel naar Centraal als u dat reist. Gaat u van Amstel naar Den Bosch, dan betaalt u alleen Utrecht-Den Bosch etc.

Zo lang u binnen uw traject blijft, kunt u zo veel heen en weer reizen als u wilt, ook tussen tussengelegen plaatsen, en dit is zonder verder kosten. Ook al doet u dat tien keer op een dag. Tussen Aboude en Breukelen als voorbeeld, reist u ook zonder meerprijs.
U betaalt pas buiten uw traject en daar hoeft u verder niets voor te doen. Het wordt niet van uw saldo afgehaald, u krijgt een rekening, waarbij het geld automatisch wordt afgeschreven. Dit is ongeveer tien dagen na uw maandelijkse vervaldatum.
Reputatie 5
Badge
Volgens mij gaat dat helemaal automatisch. Mijn traject is Den Haag - Schiedam en voor een reis afgelopen maand naar Breda heb ik een rekening ontvangen met de prijs van een 40% ticket Schiedam - Breda. Daarvoor heb ik niet hoeven in/uitchecken in Schiedam.

Reageer