beantwoord

VDU met digitale keuzedagen of VDU met 7 dagkaarten

• 26 juni 2020
  • 2 reacties
  • 77 Bekeken

NS stuurde mij op 18 juni jl. een mail over mijn doorlopend VDU abonnement met 7 papieren dagkaarten per augustus 2020 voor het komende jaar. Maar m.i.v. 2021 krijgen de digitale keuzedagen een geldigheid van een jaar i.p.v. 2 maanden. Dat maakt t.z.t. dan geen verschil meer met inzetbaarheid per jaar zoals bij de papieren dagkaarten. Dan kan ik mijn VDU abonnement ook wel gaan omzetten naar VDU met digitale kaarten, omdat daar geen verzendkosten aan vast zitten,

Mijn 1e vraag is nu: Als ik mijn huidig VDU abonnement in augustus 2020 omzet naar VDU met digitale kaarten, kan ik dan per 1 januari 2021 mijn keuzedagen vrij inzetten, dus niet alleen maar per 2 door NS bepaalde maanden? Of pas als mijn volgende VDU abonnement ingaat in augustus 2021?

Zo niet…

Dan is mijn 2e vraag: Kan ik in augustus 2021 mijn VDU abonnement met papieren dagkaarten nog wel omzetten naar VDU met digitale dagkaarten? Of moet ik dat al voor 1 januari 2021 doen om het VDU abonnement met keuzedagen te kunnen behouden?

icon

Beste antwoord door Stijn NS 26 juni 2020, 13:53

Goedemiddag m.grotens. Het enige waar wij op dit moment iets meer duidelijkheid over hebben is dat de nieuwe voorwaarden per 01.01.2021 direct ingaan. In hoeverre dan ook de wijziging in geldigheid van Keuzedagen dan meegenomen wordt, of dat dit puur gaat over de middagspitskorting, is op dit moment onduidelijk. Drie maanden voordat de wijziging werkelijk ingaat zul je een persoonlijke brief krijgen met meer concrete informatie.

Ook op de 2e vraag durf ik nog geen concreet antwoord te geven.

Bekijk origineel

2 reacties

Goedemiddag m.grotens. Het enige waar wij op dit moment iets meer duidelijkheid over hebben is dat de nieuwe voorwaarden per 01.01.2021 direct ingaan. In hoeverre dan ook de wijziging in geldigheid van Keuzedagen dan meegenomen wordt, of dat dit puur gaat over de middagspitskorting, is op dit moment onduidelijk. Drie maanden voordat de wijziging werkelijk ingaat zul je een persoonlijke brief krijgen met meer concrete informatie.

Ook op de 2e vraag durf ik nog geen concreet antwoord te geven.

Reputatie 5
Badge

Vooralsnog geldt als tijdelijke maatregel dat alle na 18/5 uitgegeven digitale keuzedagen tenminste tot 31/12 geldig zijn-en als je vanwege corona in de afgelopen tijd ze niet hebt kunnen gebruiken kan je vervangcodes aanvragen ook geldig tot 31/12. Mijn VDU vervalt per 1/7 dus ik zie dan wel hoe ze het dan weer eens ingekleed hebben-overigens bvb vaak zonder de begeleidende mails er op aan te passen.

Reageer