beantwoord

VDU wordt automatisch verlengd met ongewijzigde voorwaarden

• 13 november 2020
  • 10 reacties
  • 220 Bekeken

Beste,

In de mail “Informatie over uw doorlopende NS-abonnement” welke ik vannacht van jullie ontving staat:

Informatie over uw doorlopende NS-abonnement 
Voor het komende jaar (van 2 januari 2021 tot en met 1 januari 2022) gelden voor u de volgende tarieven en voorwaarden:”

Bij de voorwaarden wordt nergens genoemd dat er geen korting meer is in de avondspits met dit abonnement (dit wordt sowieso nergens genoemd in die mail). Nogal verwarrend omdat eerder werd gecommuniceerd dat de korting in de avondspits voor dit abonnement zou verdwijnen. Ik ga er dus maar vanuit dat de korting in de avondspits blijft bestaan met dit abonnement?

Groetjes,

P.

icon

Beste antwoord door mrfreeze 13 november 2020, 11:06

Heb je je abonnement ooit op 2 januari aangeschaft? Dan krijg je elk jaar voor de verlenging zo'n automatische e-mail met de nieuwe prijs. De “voorwaarden” die in die mail genoemd worden, hebben betrekking op de betaalwijze e.d., maar niet op de voordelen van het abonnement zelf.

De voorwaarden m.b.t. korting wijzigen dus per 1 januari. Jouw nieuwe abonnementsjaar start op 2 januari. Dat staat los van elkaar.

Bekijk origineel

10 reacties

Hoi ph5cb2f9cc59a32 en welkom op onze NS Community.

De voorwaarden wijzigen per 1 januari 2021. Dat blijft zo. Dit is een standaardmail welke los staat van de eerdere mailing over de veranderende voorwaarden. Tot 1 januari reis je sowieso nog met de oude voorwaarden.

Hoi ph5cb2f9cc59a32 en welkom op onze NS Community.

De voorwaarden wijzigen per 1 januari 2021. Dat blijft zo. Dit is een standaardmail welke los staat van de eerdere mailing over de veranderende voorwaarden. Tot 1 januari reis je sowieso nog met de oude voorwaarden.

Beste Laura,

Ik ben even het spoor bijster. Jij noemt voorwaarden welke wijzigen per 1 januari 2021. De mail die ik vannacht van jullie ontving gaat over voorwaarden die gelden vanaf 2 januari 2021, en hier wordt de afschaffing van de korting in de avondspits nergens genoemd. Gelden de voorwaarden waar jij het over hebt dan maar 1 dag (1 januari)?

Groetjes,

P.

Je hebt het nu over de vooraankondiging, begrijp ik. Waar staat dat jij de oude voorwaarden behoudt en staan die specifieke voorwaarden ook benoemd? Zover ik weet staat in de vooraankondiging enkel welk abonnement je hebt (Voordeeluren abonnement), op welke OV-chipkaart het staat, voor welke periode je dit abonnement hebt en wat de kosten zijn. Dit zou € 60,00 moeten zijn, zoals de wijziging het voorspelt. De mail van de wijziging kun je naast deze houden en dan weet je precies wat je hebt.

Reputatie 7
Badge +3

Heb je je abonnement ooit op 2 januari aangeschaft? Dan krijg je elk jaar voor de verlenging zo'n automatische e-mail met de nieuwe prijs. De “voorwaarden” die in die mail genoemd worden, hebben betrekking op de betaalwijze e.d., maar niet op de voordelen van het abonnement zelf.

De voorwaarden m.b.t. korting wijzigen dus per 1 januari. Jouw nieuwe abonnementsjaar start op 2 januari. Dat staat los van elkaar.

Je hebt het nu over de vooraankondiging, begrijp ik. Waar staat dat jij de oude voorwaarden behoudt en staan die specifieke voorwaarden ook benoemd? Zover ik weet staat in de vooraankondiging enkel welk abonnement je hebt (Voordeeluren abonnement), op welke OV-chipkaart het staat, voor welke periode je dit abonnement hebt en wat de kosten zijn. Dit zou € 60,00 moeten zijn, zoals de wijziging het voorspelt. De mail van de wijziging kun je naast deze houden en dan weet je precies wat je hebt.

Er staat dus (nogmaals) letterlijk:

Informatie over uw doorlopende NS-abonnement 
Voor het komende jaar (van 2 januari 2021 tot en met 1 januari 2022) gelden voor u de volgende tarieven en voorwaarden:”

Bij de voorwaarden staat niet dat je geen korting meer hebt in de avondspits.

Groetjes,

P.

Er staat ook niet dat dit wel zo is. Deze zin heeft niks te maken met de inhoudelijke voorwaarden van het abonnement zelf. Je dient hiervoor de eerdere mailing over de wijzigingen te raadplegen. Meer kan ik er helaas niet van maken. De wijziging vindt plaats.

Deze zin heeft niks te maken met de inhoudelijke voorwaarden van het abonnement zelf.

Hoe kom je daar bij? Dat staat niet in de mail, daar staat dat “de volgende voorwaarden gelden”.

Reputatie 5

NS communiceert erg warrig en slordig. Een excuus dat een “standaardmail” niet precies hoeft te zijn en dat de klant maar verschillende berichten moet combineren kan natuurlijk niet.

Vannacht ontving ik twee mails op hetzelfde tijdstip over een nieuwe keuzedag. In de eerste mail staat

“Deze Keuzedag is een jaar geldig. U kunt uw Keuzedag vandaag al ophalen. Ermee reizen kan pas vanaf 28 september 2020 tot en met 31 december 2020."

De tweede mail is aangepast -

“Deze Keuzedag is een jaar geldig. U kunt uw Keuzedag vandaag al ophalen. Ermee reizen kan pas vanaf 28 januari 2020 tot en met 27 januari 2021.”

Beide berichten slaan werkelijk nergens op. Fijn dat ik met mijn nieuwe, vandaag uitgegeven keuzedag vanaf 28 september of 28 januari 2020 (!) kan gaan reizen en dat “een jaar geldig” kenneliujk de periode september-december van hetzelfde jaar omvat.

Het lijkt er op dat er oude berichten worden weggewerkt. Kijkt er nu niemand na wat er verstuurd wordt?

Dat slaat, zoals mrfreeze al aangaf, op de betaalwijze e.d. Niet de regels wat betreft het gebruik van het abonnement qua inchecken e.d. 

Kun je eens sturen wat er onder dat regeltje staat?

Reputatie 5

Communiceren is voor de NS een probleem, het lijkt ook wel steeds erger te worden. Een stagiaire communicatie en marketing zou het vaak beter en doordachter verwoorden. Mails hebben voor veel mensen niet de status als een brief en moeten daarom zowel eenvoudig als duidelijk zijn. Met enige regelmaat zijn mails qua indeling zo beroerd opgesteld dat het belangrijkste deel min of meer verborgen blijft en extra scrollen vereist. 

Reageer