beantwoord

veranderde voorwaarden voordeeluren en keuzedagen

• 5 november 2019
  • 3 reacties
  • 116 Bekeken

Er staat dat je voordeelurenabonnement en keuzedagen niet meer gelden doordeweeks tussen 16 en 18.30u. Betekent dat dat je moet inchecken voor 16u of dat je al uitgecheckt moet zijn om 16u?

icon

Beste antwoord door Laura NS 5 november 2019, 17:42

Hi Leesgek en welkom op onze NS Community!

Dat is een goede vraag, maar je mag voor 16:00 uur nog inchecken en je reis afmaken met de korting of Keuzedag. Voor meer informatie of vragen kun je in dit topic terecht.

Bekijk origineel

3 reacties

Hi Leesgek en welkom op onze NS Community!

Dat is een goede vraag, maar je mag voor 16:00 uur nog inchecken en je reis afmaken met de korting of Keuzedag. Voor meer informatie of vragen kun je in dit topic terecht.

Net pas bovenstaande info gelezen omdat ik op de NS-site op zoek was naar duidelijke berichtgeving omtrent de 2021-wijzigingen mbt het reizen met keuzedagen. Had daarover al eerder vandaag gechat met NS-klantenservice. Daar kreeg ik uiteindelijk het antwoord dat je in de spits niet zou mogen reizen, ook als je al (ruim) voor de spits had ingecheckt. En dat leek me behoorlijk onzinnig en niet uitvoerbaar. Nu lees ik hier dat dus hetzelfde regime zal gaan gelden, zoals op dit moment ook al voor “daluur-reizen" geldt: “Inchecken voor de spits geeft recht op reizen in de spits”

Voortzetting van mijn abonnementen is afhankelijk van de bevestiging van het bovenstaande

Reputatie 7
Badge +4

Als u voor de middagspits incheckt, mag u de reis in de spits bij de zelfde vervoerder afmaken. Voor de ochtendsoits was dat al zo.

Let wel, u kunt nu nog wel inchecken in de middagspits, het gaat pas in in 2021 dat u voor de spits moet inchecken om zonder verdere kosten te reizen.

Het is onzin dat dit niet zou mogen. Als u voor 16.05 incheckt in Vlissingen mag u nog zonder verdere kosten naar Leeuwarden, dit even bij wijze van voorbeeld. 

Reageer