beantwoord

verandering abbonoment

• 5 november 2019
  • 14 reacties
  • 169 Bekeken

Heel dubben allemaal. Krijg je een email van de verandering van je abonnement per 2012. Maar ik lees ook dat oude abbonoment niet veranderen!!!??? Dus wat gebeurt er met mijn abbonoment? Want ik wil niet dat die veranderd!

icon

Beste antwoord door Robert B 5 november 2019, 19:19

De wijziging voor jou is dat het €7 per jaar goedkoper wordt (€60 i.p.v. €67), en dat je:

• Niet meer met korting kunt inchecken tijdens de middagspits (16:00-18:30 op werkdagen)
  • Niet meer heel de dag met korting kunt reizen in juli en augustus en tussen kerst en oudjaar en de vrijdag na Hemelvaart. De kerstdagen zelf en nieuwjaardag natuurlijk nog wel (feestdagen).
Bekijk origineel

14 reacties

Hoi Mirna1,

Kun je toelichten welk abonnement je hiermee precies bedoelt? Voor nog net iets meer informatie kun je trouwens hier terecht.

Ik heb een oude voordeelsabbonoment waarmee ik vanaf 9.00 de hele dag 40% korting heb. En die gaat veranderen lees ik een email. Maar hier op het forum lees ik weer als antwoord dat oude abbo wel gewoon door blijven lopen. En dus niet veranderen! Maar waarom dan deze email ontvangen als het niet geld voor bestaande abbonomenten? 

Badge +3

De wijziging voor jou is dat het €7 per jaar goedkoper wordt (€60 i.p.v. €67), en dat je:

• Niet meer met korting kunt inchecken tijdens de middagspits (16:00-18:30 op werkdagen)
  • Niet meer heel de dag met korting kunt reizen in juli en augustus en tussen kerst en oudjaar en de vrijdag na Hemelvaart. De kerstdagen zelf en nieuwjaardag natuurlijk nog wel (feestdagen).

Ik vind dit heel jammer dat dit allemaal veranderd zonder mijn toestemming. Ik heb juist bewust voor deze abbonoment gekozen. Straks heb ik er bijna niks meer aan.

Maar ik las ook ergens dat oude abbonomenten niet veranderen??!! En mag dit allemaal zomaar? Zonder toestemming aan ons/mij te vragen? Ik heb deze abbonoment nu al 15 jaar! En ik wil het niet veranderen.

Badge +3

NS verkoopt het abonnement al niet meer sinds augustus 2011 en wilde er eigenlijk meteen vanaf, maar daar hebben ze onder druk van reizigersorganisaties vanaf moeten zien.

Je mocht het dus houden, maar het doek is nu echt gevallen voor de 700.000 mensen die het nog hebben. De voorwaarden worden worden gelijk aan die van Dal Voordeel.

Dat vind ik heel jammer!! Want ik heb nu bijna geen korting meer met reizen met deze tijden! En ook dan nog eens stoppen met de 2 zomermaanden en de week van kerst/oud en nieuw… Echt heel jammer van ns. Ik baal wel hiervan als dit door gaat!

Reputatie 5

Klopt dit tweede wel? In mijn mail staat niets over geen korting meer in de zomer. Alleen de andere wijzigingen staan er in.

Bij mij staat dat 2e ook niet in mijn email

Reputatie 7
Badge +3

Klopt dit tweede wel? In mijn mail staat niets over geen korting meer in de zomer. Alleen de andere wijzigingen staan er in.

Ja, dat tweede klopt.

Badge +3

De korting in de vakantieperiodes vervalt inderdaad. Zie het eerste vierkantje op deze pagina.

Reputatie 5

De korting in de vakantieperiodes vervalt inderdaad. Zie het eerste vierkantje op deze pagina.

Beetje slordig dat ze dat niet in de mail en niet in de FAQ opnemen.

Jammer hoor. De spitsIC willen ze schrappen want is overbodig want er reizen minder mensen met de trein in de zomer. Maar ze willen dan ook geen korting meer geven want het is zo druk.

Beetje slordig dat ze dat niet in de mail en niet in de FAQ opnemen.

Jammer hoor. De spitsIC willen ze schrappen want is overbodig want er reizen minder mensen met de trein in de zomer. Maar ze willen dan ook geen korting meer geven want het is zo druk.

Dan mag de prijs nog meer lager worden dan die €7!! Als je ook niet meer in de zomer de korting de hele dag krijg! Dan is €7,00 goedkoper echt niks voor dit abbonoment wat we dan krijgen. 

Badge +3

Voor mensen die regelmatig met korting in de middagspits reizen is die €7 inderdaad een lachertje, met name omdat die mensen met plezier €15 meer betaalden dan voor Dal Voordeel.

Echt vet waardeloos deze verandering, dan voortaan nog meer met de auto reizen en minder met het steeds duurder wordend OV ( waar je vaak ook nog moet staan, meer dan een uur, en op tijd reizen lukt ook vaak niet). Juist de korting in de middag maakte dat ik nog steeds dit abo heb behouden. ( het staan en de vertraging nam ik vanwege de financiële vergelijking voor lief, met het wegvallen van de zomerkorting blijft er helemaal niks over!) Alleen voor als ik alleen met de trein reis want met meerdere mensen is de auto toch al goedkoper. Het OV is in Nederland heftig prijzig en wordt ook nog duurder, dus zo jaag je mensen de auto in! Vaak kan ik vanuit het noordoosten al helemaal met het OV niet op bestemming komen ( soms heeft een stad geen station en op het nachtnet zitten we al helemaal niet!) dus vaak was de auto al t enige alternatief! Kortom, op zoek naar de aanbiedingskaartjes en doeii abo!

Reageer