beantwoord

verandering afschrijvingsdatum abonnement dalvrij

  • 4 April 2024
  • 8 reacties
  • 92 Bekeken

ik zit al jaren met dit probleem, vroeger heeft iemand met internet bankieren een abonnement dalvrij afgesloten voor mij , wel met mijn naam en betaalrekeningsnummer. echter ik ben blijkbaar niet de houder bij ns. ik kan niets veranderen. probleem 1.  probleem 2 is dat mijn afschrijving rond de 17 de is elke maand en ik pas 22 of 20 ste die maand geld krijg. blijkbaar is NS zo log en volhardend om dit 1 week op te schuiven , grr . volgens ns moet ik mijn dalvrij abonnement maar opzeggen en weer aanvragen op een datum na de 22 ste. beetje omslachtig toch.

ten eerste kan ik mijn abonnement niet opzeggen zie probleem 1 , ten tweede kan ik geen abonnement nemen daar ik geen internet bankieren heb ! en wat ik eigenlijk gewoon wil is dat ze niet de 17 de afschrijven maar de 22 ste. want als er geen geld op mijn rekening staat kunnen ze het niet afschrijven , moet ik de factuur betalen met INTERNETBANKIEREN die ik niet heb.

kortom : beetje meehelpen zou geen kwaad kunnen

 

icon

Beste antwoord door MoDe 4 April 2024, 16:15

Bekijk origineel

8 reacties

Internetbankieren regelen is de beste oplossing. Een andere optie is dat degene die de vorige keer het abonnement voor u heeft afgesloten, dat opnieuw doet.

Reputatie 7
Badge +3

U zet nu uw problemen op een reizigers-helpen-reizigerscommunity. Wij kunnen hier als klanten weinig mee.

Zoals NS klantenservice al heeft aangegeven kan het probleem van betalen opgelost worden door het huidige abonnement op te zeggen en na de 22e aan te vragen. Dat opzeggen zal de abonnementhouder moeten doen en u zal dat abonnement bij een automaat van de kaart moeten halen.

Om een nieuw abonnement aan te vragen heb je inderdaad internetbankieren nodig omdat je via ideal moet betalen.

Wat u kan doen is het geld voor het abonnement reserveren zodra uw inkomsten op uw rekening komen. Het kan dan de 17e afgeschreven worden.

U zet nu uw problemen op een reizigers-helpen-reizigerscommunity. Wij kunnen hier als klanten weinig mee.

Zoals NS klantenservice al heeft aangegeven kan het probleem van betalen opgelost worden door het huidige abonnement op te zeggen en na de 22e aan te vragen. Dat opzeggen zal de abonnementhouder moeten doen en u zal dat abonnement bij een automaat van de kaart moeten halen.

Om een nieuw abonnement aan te vragen heb je inderdaad internetbankieren nodig omdat je via ideal moet betalen.

Wat u kan doen is het geld voor het abonnement reserveren zodra uw inkomsten op uw rekening komen. Het kan dan de 17e afgeschreven worden.

meestal gebeurt dat ook reserveren , maar deze maand effe niet , maar dat ik geen abonnementhouder ben zal zolang ik geen internet bankieren heb dan ook niet veranderen. verder staat alles op mijn naam en adres.

maar ik blijf het omslachtig vinden wat als ze deze factuur niet kunnen afschrijven moet iemand anders de factuur betalen met zijn rekeningnummer, en moet ik die persoon weer cash geld gaan geven.

vroeger had je op stations een balie tegenwoordig heeft ns niet eens meer een email waar je je probleem kan uitleggen. en die chat bot snap totaal niets :)

trouwens bij andere vaste lasten kan je aangeven op welke week of datum ze mogen afschrijven. NS is niet zo klantvriendelijk dus. huur na 22 ste enegie na 22 ste , zorgpermie na 22 ste enzo enzo allen NS eind van mijn periode op 17 de , klein foutje met eten en je komt tekort, gelukkig ben ik de enigste die aan de eind van de maand geen geld overhou :) en voordeel ik kan niet ROOD staan op mijn rekening !

Reputatie 7
Badge +3

Bij NS hangt de factuurdatum samen met de ingangsdatum van het abonnement, dus in principe kun je altijd een gewenste factuurdatum kiezen door het abonnement op een bepaalde datum te laten ingaan. Je kunt alleen niet de factuurdatum van een bestaand contract wijzigen, dit kan dan alleen door een nieuw contract aan te gaan.

Overigens kun je ook zonder internetbankieren een abonnement bestellen, al heeft dat wel iets meer voeten in de aarde. Dat is dan dezelfde manier waarop iemand die in het buitenland woont en geen Nederlandse bankrekening en iDeal heeft een abonnement moet aanschaffen.

Zie bv het antwoord in dit topic:

 

flexible zijn misschien de abonnementen maar niet de factuurdatums :(

Badge +3

Ik denk dat je nog geen 18 was toen iemand het abonnement voor je heeft afgesloten.

Je kunt dan hetzelfde abonnement bestellen op een nieuwe (gratis) kaart. De levertijd en ingangsdatum kan je kiezen tussen 7 en 14 dagen na bestellen, en dat wordt ook je maandelijkse factuurdatum. De incasso volgt enkele dagen later, dus als je het op de 22e laat ingaan is dat prima. Zonder internetbankieren is dat wel lastig.

Per de ingangsdatum van de nieuwe kaart kan je huidige abonnement dan beëindigd worden door diegene die het ooit voor je besteld heeft, via https://www.ns.nl/abonnementen/#/online-beeindigen

Het wordt dan per direct op Flex Basis gezet (geen kosten meer), en kan je het van je huidige kaart verwijderen bij een servicepunt (station, supermarkt e.d.)

Edit: het kan natuurlijk ook zijn dat je onder bewindvoering staat en daarom niet kunt internerbankieren. Dan zal je bewindvoerder e.e.a. voor je moeten regelen.

Reputatie 7
Badge +3

flexible zijn misschien de abonnementen maar niet de factuurdatums :(

Flex gaat om tijdelijk stopzetten en na een maand kunnen wijzigen. Om abonnement af te kunen sluiten op datum die je wilt. Om wijzigingen die direct ingaan. 

Factuurdatum staat daar los van.

Reageer