beantwoord

Verandering keuzedagen

• 7 januari 2020
  • 5 reacties
  • 154 Bekeken

Reputatie 1

Was het al niet altijd zo dan je met een dal voordeel abonnement reizen kon tussen  9 uur en 16.00 en na 18.30 uur.

En als je je reus voor 16.00 begon hem af mocht maken. 

Nu wordt dat voor keuze dagen ook zo maar ik wist niet beter of daar golden de zelfde regels voor als voor het dalvoordeel abonnement. 

icon

Beste antwoord door Thom 7 januari 2020, 10:54

Vanaf 2021 bent u met de keuzedagen de mogelijkheid kwijt om tijdens de middagspits kostenvrij in te checken. Het werkt dan met de keuzedag precies hetzelfde als met het dalvoordeelabonnement. Als u voor 16.00, eigenlijk 16.05 incheckt, reist u met korting en met de keuzedag nog steeds gratis. U mag ook dan uw reis in de spits afmaken.

Let wel, dit is nu nog niet zo, pas vanaf januari 2021. U heeft nu nog geen middagspits met een keuzedag.

Voor de keuzedagen gelden nu nog echt andere regels dan voor het Dalvoordeelabonnement en dat is altijd zo geweest.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 1

Dank voor het antwoord dan ben ik ten onrechte er van uit gegaan dat de regels voor dalvoordeel en keuze dagen het zelfde waren. Maar als voordeel dat ik dan al vast gewend ben aan de regels die in 2021 pas gaan gelden. 

Reputatie 2

In de brief die verzonden word als aankondiging het volgende vermeld;

Met uw Keuzedag reist u een dag lang (op ma. t/m vr. vóór 06.30 uur 's ochtends en na 09.00 uur ’s ochtends; in het weekend ook voor 9.00 uur) - onbeperkt met de trein door héél Nederland. dit klopt

Het moment van inchecken bepaalt of u wel of niet met uw Keuzedag reist. Checkt u in de daluren in en in de spits uit? Dan maakt u gebruik van uw Keuzedag. Checkt u in de spits in en in de daluren uit? Dan reist u op saldo.

dus ook tussen 16.00 en 18.30 uur

Dit is natuurlijk fout, dat gaat pas 2021 in

Zoals Thom al aangeeft mocht je met de Keuzedagen nog altijd tussen 16:00 en 18:30 je reis aanvangen met je Keuzedag. Zoals Tamzin al benoemd is dat voor dit jaar nog steeds zo. Vanaf 2021 zal dit worden aangepast. Kom je er zo verder uit? 

Reputatie 7
Badge +3

Was het al niet altijd zo dan je met een dal voordeel abonnement reizen kon tussen  9 uur en 16.00 en na 18.30 uur.

En als je je reus voor 16.00 begon hem af mocht maken. 

Nu wordt dat voor keuze dagen ook zo maar ik wist niet beter of daar golden de zelfde regels voor als voor het dalvoordeel abonnement. 

Voor keuzedagen bij dalvoordeel geldt tot eind dit jaar geen middagspits, dat is altijd zo geweest.

Reputatie 7
Badge +4

Vanaf 2021 bent u met de keuzedagen de mogelijkheid kwijt om tijdens de middagspits kostenvrij in te checken. Het werkt dan met de keuzedag precies hetzelfde als met het dalvoordeelabonnement. Als u voor 16.00, eigenlijk 16.05 incheckt, reist u met korting en met de keuzedag nog steeds gratis. U mag ook dan uw reis in de spits afmaken.

Let wel, dit is nu nog niet zo, pas vanaf januari 2021. U heeft nu nog geen middagspits met een keuzedag.

Voor de keuzedagen gelden nu nog echt andere regels dan voor het Dalvoordeelabonnement en dat is altijd zo geweest.

Reageer