vergeten bestelling op te halen, kan ik die vrij reizen dag nog terugkrijgen | NS Community
beantwoord

vergeten bestelling op te halen, kan ik die vrij reizen dag nog terugkrijgen

  • 17 January 2022
  • 2 reacties
  • 124 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Op 15 januari vergeten de vrijreizen dag op te halen. Gemerkt bij poortje dat normaal tarief 40% betaald werd.Bij aankomst in den Haag geïnformeerd. Mogelijk een vergoeding maar niet duidelijk hoe. Graag advies.

icon

Beste antwoord door Thom 17 January 2022, 23:33

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U kunt het beste even contact opnemen met Klantenservice. Wie weet is er een vorm van coulance bij senioren mogelijk, maar die is bepaald niet vanzelfsprekend. U heeft ook geen recht op verrekening. Het is niet mogelijk een keuzedag hiervoor in te ruilen. Hoewel ik vrees dat het niet lukt, kunt u een poging wagen en verzint men iets wat verzacht. U kunt bellen naar 030 7515155. De chat op Internet werkt ook goed, het is maar waar u zich het prettigste bij voelt.

Als u zowel met als zonder de keuzedag reist, is het echt zaak om zich goed af te vragen wat het voordeligste is, ‘los’ reizen met korting of tegen het keuzedagtarief. Het laatste lijkt altijd uit te kunnen,  maar soms is het verstandig een beetje op saldo te reizen om een hele dag vrij reizen mogelijk te maken. U heeft nu normaal op saldo gereisd, het is standaard. En als u alleen met keuzedagen reist, had u bij het inchecken met 40 procent korting meteen weer moeten uitchecken. Dan betaalt u niets en kunt u de keuzedag er alsnog opzetten en goedkoop reizen. De kans dat u nu uw geld kwijt bent, is zeer groot.

Let op de meldingen die u krijgt en handel er naar.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Ik ben geen NS maar slecht nieuws, want een Keuzedag achteraf activeren gaat niet lukken. Die moet van tevoren op uw kaart geladen worden. Zie de voorwaarden.

Een Keuzedag die niet opgehaald is bij een servicepunt kunt u wel ophalen voor een volgende dag.

Bij een incheck buiten de spits wordt die aangesproken (of voor de rest van de dag, met wat beperkingen bij een incheck of overstap tussen 16:00-18.30 doordeweeks).

Reageer