beantwoord

Vergeten dalvoordeel abonnement te activeren

• 20 september 2016
  • 9 reacties
  • 378 Bekeken

Sinds 16.09.2016 een dalvoordeelabonnement afgesloten, bij het reizen van rotterdam naar ommen op 17.09 erachter gekomen bij het uit checken dat ik vergeten was m'n abo op te halen bij een automaat. Is het mogelijk de korting met terugwerkende kracht te ontvangen?
icon

Beste antwoord door Thom 20 september 2016, 22:36

U gaat naar het automaat, houdt uw kaart ervoor en dan kiest u voor 'Ophalen bestelling'. Volg de instructies. De automaat vraagt u aan het eind de kaart voor de lezer te houden en uw abonnement staat er op. U kunt meteen inchecken.

Hieronder staat een link naar een soort oefenfilmpje:

http://www.ns.nl/kaartautomaatdemo/Een_bestelling_op_uw_OV_chipkaart_laden.html

Soms moet u tijdens de instructie even op het goede vakje klikken.
Bekijk origineel

9 reacties

Beste MJBvanderVossen,

Welkom op het NS Serviceforum. Ja, het is mogelijk om deze misgelopen korting terug te krijgen. Ik raad je aan even te bellen met onze klantenservice (030 751 51 55) en het verhaal uit te leggen. De klantenservice zal dit bedrag dan naar je terugstorten. Heb je het abonnement inmiddels geactiveerd?
Ik heb ook een abonnement gekocht (nog niet gebruikt) - hoe kan ik hem activeren?
Reputatie 7
Badge +4
U gaat naar het automaat, houdt uw kaart ervoor en dan kiest u voor 'Ophalen bestelling'. Volg de instructies. De automaat vraagt u aan het eind de kaart voor de lezer te houden en uw abonnement staat er op. U kunt meteen inchecken.

Hieronder staat een link naar een soort oefenfilmpje:

http://www.ns.nl/kaartautomaatdemo/Een_bestelling_op_uw_OV_chipkaart_laden.html

Soms moet u tijdens de instructie even op het goede vakje klikken.
Hartelijk dank voor de snelle reactie Thom!
Reputatie 1

Sinds 26 september 2019 heb ik een dalurenabonnement gekoppeld aan mijn OV kaart. Vandaag viel het mijn vader op dat ik te veel heb betaald tijdens het rijden buiten de spits. Na telefonisch contact met de klantenservice blijkt dat ik het abonnement had moeten activeren. Ik heb dat mailtje toentertijd gemist, maar wel al ruim een jaar te veel betaald. Als ik inlog, zie ik dat ik een dalurenabonnement heb. Het feit dat ik een mailtje heb gemist, betekent dat ik een heel jaar lang te veel heb betaald voor veel van mijn treinreizen. Ik begrijp ook niet waarop ik het product nog apart moet koppelen op een NS automaat, terwijl online alles goed staat en de NS ook dit jaar weer 56 euro heeft gerekend voor mijn abonnement.. Is er een mogelijkheid dat ik het te veel betaalde geld terugkrijg? Naar wie moet ik een mail sturen?

Reputatie 7
Badge +4

U moet het activeren omdat uw kaart anders niet ‘weet’ dat het abonnement er op staat, en als u dat niet doet, dan krijgt u geen korting.  Die stap is noodzakelijk en het gegeven dat het in de administratie is verwerkt, verandert daar niets aan. Het staat echt heel duidelijk in de brief. Ik denk dat u het beste contact op kunt nemen met Klantenservice, maar ik heb er een hard hoofd in. Het is inderdaad wel sneu.

Contact opnemen met Klantenservice kan op meerdere manieren. Is het ingewikkeld, of bent u niet zo handig met sociale media, doe het dan telefonisch: Klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55, tegen lokaal tarief. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten, druk dan op 'Chat met NS'. Het kan daarnaast heel goed door een berichtje te sturen naar Twitter of Facebook. Deze contactmogelijkheden werken doorgaans sneller dan met de telefoon vanwege de wachttijden, en u kunt een eventuele bijlage meesturen.

Beste Lotte Hoorn en welkom bij de NS Community. 

Je kunt inderdaad het beste contact opnemen via Facebook (privébericht) of Twitter (DM) met onze klantenservice. Mijn collega's daar kunnen dan uitzoeken wat er mogelijk is en of dit gecompenseerd kan worden. Als je het abonnement hebt en er voor betaald hebt, dan verwacht ik dat er iets mogelijk is. Laat je weten als het gelukt is?

Reputatie 7
Badge +3

Begrijp ik goed dat je na een jaar erachter komt dat je nooit met korting hebt gereisd? En dat je nu verwacht dat je alle reizen het afgelopen jaar in de daluren gecompenseerd krijgt? Je hebt zelf het abonnement nooit geactiveerd. Je zou blij mogen zijn als NS de prijs van het abonnement €52? terug geeft.

Reputatie 1

Via telefoon, chat en facebook lukte het mij niet het misgelopen voordeel van mijn dalurenabonnement terug te krijgen. Uiteindelijk heb ik een brief geschreven naar de klantenservice en aangegeven dat ik in 1 jaar bijna 200 euro ben misgelopen. Vandaag kreeg ik een mail van de NS klantenservice dat zij mij het misgelopen voordeel toch vergoeden. Ik ben er zo blij mee. Top gedaan NS! 

Reageer