beantwoord

vergeten in te checken

• 15 oktober 2015
  • 4 reacties
  • 176 Bekeken

Beste NS,

Sinds een maand maak ik gebruik van het NS traject vrij maand i.v.m. mijn nieuwe werk. Ik rijdt 5 dagen in de week van Bovenkarspel-Grooetrbroek naar Amsterdam CS. Ik ben overigens al jarenlang klant bij de NS en rijdt vele honderden dagen per jaar door heel Nederland.

Door drukte op mijn werk, een Andere Reisroute met het GVB en de ongelukkige plaatsing van de incheck paaltjes op Sloterdijk (vele meters van het looppad) ben ik vandaag vergeten In te checken Op Sloterdijk.

Toen de Conductrice dit constateerde was ik echter blij dat een Traject abonnement had, althans dat dacht ik. Deze was gister op 14-10-2015 verlopen. Omdat dit de eerste maand van mijn abonnement betrof realiseerde ik mij niet dat deze verlopen was. Ik had hier immers ook geen Reminder van gekregen, wat gezien de digitale aard van mijn OV kaart en het gekoppelde account wel fijn had geweest.

Het was balen dat ik als vaste trouwe klant van NS een treinkaartje van €44,50 enkele reis moest kopen. En dat terwijl ik mijn uiterste best doe om netjes in en uit te checken en dat de NS als trouwe reiziger goed aan Mij verdient. Omdat ik reis voor mijn werk heb ik doorgaans ook veel aan mijn hoofd en is het in en uit checken niet altijd top of mind. Daarom wil ik NS om coulance vragen om mijn 'boete' kwijt te schelden. Zie bijgevoegde Details.

Ik hoor graag van jullie. Vriendelijke groet,
Redmar Broerse

3528 ******
icon

Beste antwoord door John de Jong 15 oktober 2015, 22:47

U kunt beter niet al uw persoonlijke gegevens op dit openbare forum zetten. Ik heb de reactie aan NS gerapporteerd om de foto te laten verwijderen.

U kunt het beste even contact opnemen met de Klantenservice.
https://www.ns.nl/virtuele-assistent/virtuele-assistent/?hint=contactopnemen&delay=false

Als het de eerste keer is dat u een uitstel van betaling hebt gekregen is NS vaak wel genegen om de verhoging kwijt te schelden. Ik raad je echter aan als de acceptgiro voor het uitstel van betaling komt, dit wel direct te betalen. Eventuele incassokosten door laat betalen worden namelijk nooit terug betaald.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Badge
U kunt beter niet al uw persoonlijke gegevens op dit openbare forum zetten. Ik heb de reactie aan NS gerapporteerd om de foto te laten verwijderen.

U kunt het beste even contact opnemen met de Klantenservice.
https://www.ns.nl/virtuele-assistent/virtuele-assistent/?hint=contactopnemen&delay=false

Als het de eerste keer is dat u een uitstel van betaling hebt gekregen is NS vaak wel genegen om de verhoging kwijt te schelden. Ik raad je echter aan als de acceptgiro voor het uitstel van betaling komt, dit wel direct te betalen. Eventuele incassokosten door laat betalen worden namelijk nooit terug betaald.
Badge
Redmar, welkom op het forum. I.v.m. privacy redenen heb ik de afbeelding en het kaartnummer verwijderd. Bij aanschaf van het abonnement vul je zelf de ingangsdatum in. Na een maand verloopt het abonnement, je ontvangt inderdaad geen reminder als het abonnement bijna verloopt. Ik raad je aan om contact op te nemen met onze klantenservice (030-7515155 24/7 bereikbaar). Zij kunnen de boete inzien en na controle wellicht verder helpen. Indien dit je eerste boete is, kunnen zij vaak wel iets voor je betekenen. Graag pas bellen wanneer de acceptgiro binnen is, want dan pas kunnen zij de boete inzien. Je kan ons ook aanspreken via Twitter (@NS_online), Facebook, Chat en via E-mail. Ik heb je vraag verplaatst naar 'abonnementen'.
Maar eigenlijk reisde je toch 'gewoon' zonder vervooersbewijs? Je zoekt de oorzaak hiervan bij alles behalve bij jezelf.
Kennelijk heb je maar een abonnement genomen voor een maand en niet voor een doorlopend Traject Vrij. dat is toch bewust gebeurd? Je wist dan toch dat je het na 14 oktober niet meer nodig had.

NS zal je de boete wel kwijtschelden waarschijnlijk, die mazzel heb je.
Reputatie 4
Badge
Maar eigenlijk reisde je toch 'gewoon' zonder vervooersbewijs? Je zoekt de oorzaak hiervan bij alles behalve bij jezelf.
Kennelijk heb je maar een abonnement genomen voor een maand en niet voor een doorlopend Traject Vrij. dat is toch bewust gebeurd? Je wist dan toch dat je het na 14 oktober niet meer nodig had.

NS zal je de boete wel kwijtschelden waarschijnlijk, die mazzel heb je.

TS geeft zelf aan dat hij aansluitend een nieuw abonnement wilde, want anders verwacht je geen herinnering om te verlengen.
Als je voor minder dan 10 maanden een Trajectabonnement nodig hebt, ben je bij NS veroordeeld tot elke maand geheel opnieuw een abonnement aanvragen. Dit zou veel eenvoudiger kunnen, maar vooralsnog wil NS daar om onbekende redenen niet aan.

Misschien kan NS wel aan mensen die de maandversie van Traject Vrij hebben gekocht een mailtje sturen om te wijzen op het aflopen van het abonnement. Klantvriendelijk en bovendien voorkomt het ook gedoe. Vergeet niet dat elke klant die met een specifiek probleem langs de Klantenservice moet, ook veel geld kost aan mensuren. Dus het is ook in het belang van NS om dit zo goed mogelijk te regelen.

Reageer