beantwoord

Vergeten om samenreiskorting te activeren

  • 21 April 2024
  • 5 reacties
  • 138 Bekeken

W

icon

Beste antwoord door Robert B 21 April 2024, 17:26

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

Deze community is bedoeld om reizigers door andere reizigers te laten helpen. Wij hebben geen toegang tot klantgegevens en kunnen u dus niet helpen met uw probleem.

U moet rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice om uw vraag voor te leggen aan een medewerker van NS. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op X (voorheen Twitter) of Facebook.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Edit: openingspost is bewerkt wegens nogal veel persoonlijke info.

€ 23,20 is de prijs van voltarief voor Amsterdam Centraal - Geldrop, die ga je niet vergoed krijgen.

Met Samenreiskorting zou je (wegens het abonnement van je vrouw) €13,92 betaald hebben, dus het ‘teveel betaalde bedrag’ is € 9,28

Neem gerust contact op met de Klantenservice (telefoon, chat, social media), want je vrouw heeft inderdaad een NS (saldo) abonnement op haar kaart staan.

En je hebt zelf een persoonlijke kaart zonder abonnement. Met een anonieme kaart zou het niet lukken om zoiets achteraf te regelen, maar als je zelf een Mijn NS account hebt (dus bekend bent bij NS) maak je een kans.

Reputatie 7
Badge +3

Er is wel een code aangevraagd om samenreiskorting te kunnen geven? Sinds 22 februari j.l. werkt samenreiskorting gebruiken een beetje anders en vanaf 22 april a.s. kan er geen samenreiskorting meer bij een automaat op een ov-chipkaart gezet worden.

In de regel wordt er geen samenreiskorting achteraf gegeven. Soms wilt de klantenservice coulant zijn, zoals bij een aantoonbare storing en dan vaak alleen als er van te voren contact is opgenomen.

Badge +3

Er is wel een code aangevraagd om samenreiskorting te kunnen geven? Sinds 22 februari j.l. werkt samenreiskorting gebruiken een beetje anders en vanaf 22 april a.s. kan er geen samenreiskorting meer bij een automaat op een ov-chipkaart gezet worden.

Zoals het eerst in de openinspost stond wilde TS de Samenreiskorting laden bij een automaat (en dat kan nog gewoon tot 22 april) maar is dat in de haast vergeten.

Uit het kaartnummer viel te achterhalen dat hij een persoonlijke kaart zonder abonnement heeft (ik kon er in principe een abonnement op bestellen maar de geboortedatum klopte natuurlijk niet)
Bij de kaart van zijn vrouw behalve de geboortedatum een melding dat er al een product op de kaart actief was.

Reputatie 7
Badge +3

Wat is dat toch met al die mensen de laatste tijd die zo'n haast hebben en achteraf geld terug claimen. Je neemt toch de tijd voor zoiets?

Meestal staat er niemand bij de automaat van het station waar ik meestal opstap. De laatste keer 5 wachtenden. Nu hou ik daar rekening mee en als er 10 staan wordt dat dus de volgende trein als ik nog iets moet activeren bij de automaat of het volgende station.

Reageer