Vergeten Traject Vrij abonnement te activeren

• 20 juli 2015
  • 7 reacties
  • 373 Bekeken

Mijn trajectkaart ging 19 juli in. Nadat ik in de trein stapte besefte ik me dat ik compleet vergeten ben het trajectabonnement te activeren. Dat heb ik bij aankomst alsnog gedaan, maar uiteraard is het volledige reisbedrag wel van m'n kaart afgeschreven. Is het mogelijk om geld terug te krijgen?

7 reacties

Snelste manier om daar achter te komen is via de telefonische of twitter klantenservice, ook kunt u wachten op een moderator alhier. Het zou kunnen dat ze u de coulance verlenen, ook van niet.
Ik wil mijn dalvoordeel abo opzeggen omdat im in het buitenland verblijf. Ik zou dit graag online regelen.
Ik wil mijn dalvoordeel abo opzeggen omdat im in het buitenland verblijf. Ik zou dit graag online regelen.

Eveline, het oorspronkelijk bericht gaat over mijn vraag over trajectkaart activeren. Jouw vraag betreft iets anders, ik zou als ik jou was daar even een nieuw topic voor openen ipv hier te plaatsen. 🙂
Welkom op het forum Igne!

Ik zou je willen aanraden om de situatie voor te leggen aan onze klantenservice, telefonisch 24/7 bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). Je mag ook een tweetje sturen naar @NS_online of ons berichten op onze Facebookpagina. Coulance zal geen probleem zijn als je abonnement de 19e zou ingaan.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Abonnementen en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
@Evelinenieuwveld: Als wij een abonnement beëindigen is het noodzakelijk dat je het product definitief bij de kaartautomaat van de kaart verwijdert. In het buitenland gaat dat echter lastig worden. Ik wil je daarom aanraden om je OV-chipkaart eerst te blokkeren via de klantenservice van OV-chipkaart. Klik hier voor de contactgegevens. Vijf werkdagen na de blokkade mag je contact met ons opnemen via Twitter of Facebook. We kunnen je dan verder helpen met het beëindigen van je abonnement.

Ik ben vergeten mijn abonnement te activeren waardoor ik 2 weken lang dubbele kosten heb gemaakt. Na contact met NS, Arriva en OV geen mogelijkheid om de dubbele kosten terug te krijgen. Iedereen wijst naar de ander. Via Arriva gehoord dat ik het abonnement niet geactiveerd had. Dit kon de NS mij niet eens vertellen waardoor ik nog langer dubbele kosten heb gemaakt. Heel jammer.

Hi Jassie. Welkom bij de Community!

Vervelend dat je extra kosten hebt gemaakt! Wanneer je een abonnement koopt staat in de bevestigingsmail dat je het abonnement dient te activeren bij de automaat. Doe je dit niet, dan is het abonnement niet actief en reis je vol tarief.

Ik kijk graag even met je mee of restitutie mogelijk is. Ik zie in een privébericht graag je NAW-gegevens en geboortedatum tegemoet. 

Reageer