vergoeding flex abb | NS Community
beantwoord

vergoeding flex abb

  • 24 November 2022
  • 8 reacties
  • 131 Bekeken

Mijn dochter heeft een flex abonnement voor een traject naar station Amsterdam zuid. Nu deze 2 weken gesloten is vroeg ik me af of u de kosten van het vaste maandbedrag hiermee corrigeert?

icon

Beste antwoord door Momo 24 November 2022, 18:17

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

De kosten van een treinabonnement worden niet gecompenseerd bij werkzaamheden aangezien er met alternatief vervoer kan worden gereisd, in dit geval met de metro. Wil je niet met dit altenatief vervoer reizen en maak je gedurende de werkzaamheden geen gebruik van het treinabonnement is het nu met NS Flex mogelijk het abonnement tijdelijk naar Flex Basis te wijzigen waardoor je geen abonnementskosten betaalt. 

Badge +3

Het ligt eraan waar je dochter vandaan komt, maar reizen met de metro kan wel degelijk tot kosten leiden wegens overstappen op Amsterdam Centraal of Lelylaan. Die zouden gecompenseerd moeten worden, dus hou de Reishistorie en factuur in de gaten.

Reputatie 7
Badge +3

Dat is wat anders, jij hebt het nu over compensatie van mogelijk extra reiskosten, dat is niet hetzelfde als corrigeren van de vaste abonnementskosten. 

Badge +3

Dat is wat anders, jij hebt het nu over compensatie van mogelijk extra reiskosten, dat is niet hetzelfde als corrigeren van de vaste abonnementskosten. 

Klopt, ik voegde het maar even toe als iets om op te letten.

Uiteraard worden de abonnementskosten niet gecompenseerd want je kunt gewoon naar Zuid (met de ‘NS’ metro). Andere opties (GVB in/uitchecks) worden niet vergoed.

Dat is wat anders, jij hebt het nu over compensatie van mogelijk extra reiskosten, dat is niet hetzelfde als corrigeren van de vaste abonnementskosten. 

Klopt, ik voegde het maar even toe als iets om op te letten.

Uiteraard worden de abonnementskosten niet gecompenseerd want je kunt gewoon naar Zuid (met de ‘NS’ metro). Andere opties (GVB in/uitchecks) worden niet vergoed.


Wat is de ns metro? Ik kan toch alleen via GVB poortjes reizen. 

Reputatie 7
Badge +3

NS Metro is dezelfde GVB metro alleen staat er dan per station 1 GVB poortje open en is er een tijdelijke NS in/uitcheckpaal zodat je met een NS abonnement/kaartje met de metro kan reizen op een bepaald traject. Je abonnement is dan dus geldig op dat metro traject.

Zie ook wat er bij de werkzaamheden melding staat:

 

Het is gezien de diverse berichten soms wel zoeken naar dat ene open GVB poortje en tijdelijk NS paaltje. En soms is het poortje wat open hoort te staan en waar de NS tijdelijke paal staat ook nog dicht. Maar het is wel de bedoeling dat er een GVB poortje open staat en dat je daar met je NS abonnement kan inchecken. 

https://twitter.com/_leontien/status/1594742407593074694

Badge +3

Drama en nog meer extra werk voor de Klantenservice dus. De missie was ooit toch iets met de reiziger op 1, 2 en 3 🤔

@WikkeR er zou één GVB poortje open moeten staan (met NS personeel aanwezig).

Bedankt, goed om te weten voor een volgende keer. 

Reageer