beantwoord

Vergoeding intercity direct toeslag door uitval intercity (geen direct)

• 18 september 2019
  • 4 reacties
  • 253 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Ik heb een altijd vrij abonnement omdat ik dagelijks reis tussen Amsterdam en Breda.
Vaak als er vertraging of uitval is van de normale intercity dan geeft de app/site aan dat je de intercity direct kan nemen maar je extra toeslag betaal.
Als ik de intercity direct neem dan moet ik toeslag betalen.
Mijn vraag is of ik dit terug krijg of vergoed krijg als dit als alternatief wordt opgegeven of moet ik gewoon wachten totdat er een trein komt zonder toeslag waardoor ik mogelijk meer dan 30 a 60 minuten vertraging oploop ?
icon

Beste antwoord door masd 18 september 2019, 16:27

Mijn vraag is of ik dit terug krijg of vergoed krijg als dit als alternatief wordt opgegeven

Nee, dit krijg je niet terug/vergoed.

Ook bij vertraging van de normale intercity, betaal je voor reizen met de Intercity Direct tussen Schiphol en Rotterdam een toeslag. Tenzij er aangegeven is dat de Intercity Direct toeslagvrij is. Ook kun je de toeslag terugvragen als je met ICD over de HSL een vertraging van 15 minuten of meer oploopt.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Badge
Mijn vraag is of ik dit terug krijg of vergoed krijg als dit als alternatief wordt opgegeven

Nee, dit krijg je niet terug/vergoed.

Ook bij vertraging van de normale intercity, betaal je voor reizen met de Intercity Direct tussen Schiphol en Rotterdam een toeslag. Tenzij er aangegeven is dat de Intercity Direct toeslagvrij is. Ook kun je de toeslag terugvragen als je met ICD over de HSL een vertraging van 15 minuten of meer oploopt.
Begrijp ik goed dat jij reist tussen Breda en amsterdam via het reguliere spoor?

je haalt je IC direct maandtoeslag abonnement er makkelijk uit elke maand vanwege de achterlijke vertragingen op dit traject!
Begrijp ik goed dat jij reist tussen Breda en amsterdam via het reguliere spoor?

je haalt je IC direct maandtoeslag abonnement er makkelijk uit elke maand vanwege de achterlijke vertragingen op dit traject!

ter verduidelijking: je kan op het IC Direct traject vanaf 15 minuten vertraging al flink wat geld terug krijgen van je reis. Ik hark soms 70 euro per maand binnen op deze manier

Mijn vraag is of ik dit terug krijg of vergoed krijg als dit als alternatief wordt opgegevenNee, dit krijg je niet terug/vergoed.

Oke dan kan ik voortaan de Intercity Direct niet nemen ook al geeft de app of jullie dat als advies aan maar wacht ik op de regulier intercity en dien een verzoek in wegens vertraging.

Reageer