beantwoord

Verhoging abonnementstarief met 10%

• 22 januari 2018
  • 10 reacties
  • 306 Bekeken

Ik ben verbaasd over de verhoging van het abonnement tarief met 10%!! Dat is enorm en kan naar mijn idee voor NS bestaan bij gratie van ontbrekende concurrent. Ik ga mijn vraag en bezwaar ook voorleggen aan Consumentenbond en organisatie Rover. Ik hoor graag uw reactie!
Vr grt

Laura
icon

Beste antwoord door Thomas NS 22 januari 2018, 08:54

Hallo Laura en welkom op het NS Serviceforum.

Elk jaar heeft NS de mogelijkheid om, aan de hand van de inflatie voor dat jaar, de prijzen van vervoerbewijzen te verhogen. Dit jaar is er een prijsverhoging van gemiddeld 1,22% berekend, maar jij geeft aan dat er een tariefverhoging van 10% voor jouw reisproduct opgaat. Dat lijkt erop dat jij gebruik maakt van een TrajectVrij abonnement en nu ook gebruik zult maken van een andere vervoerder. Namens de andere vervoerder kan ik uiteraard niet spreken, maar weet wel dat de andere vervoerders ook hun tarieven kunnen verhogen. Geef mij vooral wat meer informatie over jouw reisgedrag, jouw abonnement/reisproducten en de prijzen die daaraan verbonden zijn, dan kan ik wat gedetailleerdere informatie geven. Hier kun je alle tarieven van NS producten vinden.

PS: Mocht dit over de WeekendVrij prijsverhoging gaan: dit was in 2016 €29,- en werd toen €32,- waarbij dit jaar er slechts €1,- toeslag is berekend.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Hallo Laura en welkom op het NS Serviceforum.

Elk jaar heeft NS de mogelijkheid om, aan de hand van de inflatie voor dat jaar, de prijzen van vervoerbewijzen te verhogen. Dit jaar is er een prijsverhoging van gemiddeld 1,22% berekend, maar jij geeft aan dat er een tariefverhoging van 10% voor jouw reisproduct opgaat. Dat lijkt erop dat jij gebruik maakt van een TrajectVrij abonnement en nu ook gebruik zult maken van een andere vervoerder. Namens de andere vervoerder kan ik uiteraard niet spreken, maar weet wel dat de andere vervoerders ook hun tarieven kunnen verhogen. Geef mij vooral wat meer informatie over jouw reisgedrag, jouw abonnement/reisproducten en de prijzen die daaraan verbonden zijn, dan kan ik wat gedetailleerdere informatie geven. Hier kun je alle tarieven van NS producten vinden.

PS: Mocht dit over de WeekendVrij prijsverhoging gaan: dit was in 2016 €29,- en werd toen €32,- waarbij dit jaar er slechts €1,- toeslag is berekend.
Beste Thomas, ik ga in plaats van 20 euro per maand voor mijn altijd voordeel kaart 22 euro per maand betalen. Dat is 10% . ( 24 euro per jaar is er extra maandtarief voor NS!!!!)Tel daar wellicht nog verhoging van trajecttarieven bij op dan vind ik dat schokkend veel. Vr Grt Laura
Hoi LauraD,

De prijs van het Altijd Voordeel abonnement is een aantal jaren hetzelfde gebleven. Daarom kan het nu zo zijn dat er een paar euro bovenop komt.
Maar 10% is erg veel. Bovendien is een paar jaar afzien van tariefverhoging een bedrijfsmatige keuze die je niet na een paar jaar ‘inhaalt’. Er zijn misschien ook redenen geweest om de tarieven niet te (mogen) verhogen bijvoorbeeld vanwege tegenvallende resultaten van de NS mbt bv terugdringen van vertragingen etc. Ik blijf erbij dat 10% prijsstijging uitzonderlijk hoog is en erg ongebruikelijk in het overige commerciële verkeer.
Badge +3
Melden bij Kassa als Prijspakker!
https://kassa.bnnvara.nl/rubrieken/prijspakker
Sowieso schandalig vd NS om de abonnementen te verhogen. Kijkende naar de dienstregelingen en hoe er gereden wordt, kapotte treinen, kapotte bovenleidingen, machinisten die zich verslapenl, bij elk vlokje sneeuw al een vermindering in de dienstregeling lijkt mij een prijsverlaging meer op zijn plaats.
Reputatie 7
Ik zie dat je in ieder geval niet gehinderd bent door enige vorm van kennis TiredofNS. Ik kan begrijpen dat je ontevreden bent, maar lees jezelf eerst even in, voor je met ongegronde argumenten komt.
Reputatie 7
Badge +3
@TiredofNS
NS is volgens het contract met de overheid gebonden een maximale gemiddelde tariefsverhoging maar is volledig vrij om sommige tarieven meer en andere minder dan het gemiddelde te verhogen.
Het Altijd Voordeel abonnement is zeker niet altijd het voordeligste abonnement. Ik zit mij af te vragen of de TS beter geen traject vrij kan nemen. Dan zou dat in kosten wel schelen of dat TS nog op tijd haar Altijd Voordeel kan opzeggen en indien er meer eruit kan worden gehaald met een Dal Voordeel?
Het maakt mij niet uit of ik hierover ingelezen ben of niet slidestops, ik ben mens en mag een mening hebben en dat is dat een prijsverhoging schandalig is

Reageer