beantwoord

Verholpen: Gemaakte reizen na 1 week nog steeds in bewerking

• 15 januari 2015
  • 9 reacties
  • 782 Bekeken

Alle reizen die ik sinds 5 januari heb gemaakt staan nog steeds als 'In bewerking'. Kan dit worden opgelost? Er staat bij dat het bijwerken 2 tot 7 dagen kan duren, maar inmiddels is het al de 15e.

Verder begrijp ik niet alle gegevens direct beschikbaar kunnen zijn, maar het zou wel erg handig zijn dat zodra je reis zichtbaar is (zoals nu ook het geval is) je al wel geld terug bij vertraging zou kunnen claimen. Want nu moet je in een aparte administratie gaan bijhouden welke trein je op welk tijdstip vertraging had en dat dan dagen later alsnog invulllen.
icon

Beste antwoord door Bart NS 16 januari 2015, 09:07

Ik heb even nagevraagd hoe het zit met de verwerking. Inderdaad zit daar nu een vertraging in, zoals je gemerkt hebt. Het wordt nu zo snel mogelijk alsnog verwerkt, dus naar verwachting kun je snel je reizen claimen.
Bekijk origineel

9 reacties

Dat is inderdaad een erg lange verwerkingstermijn, Jeltje. Zou je me een priv├ębericht willen sturen met je NAW-gegevens en kaartnummer? Dan ga ik kijken of ik een oorzaak kan traceren. Dit topic verplaats ik naar 'Abonnementen'.
Ik heb even nagevraagd hoe het zit met de verwerking. Inderdaad zit daar nu een vertraging in, zoals je gemerkt hebt. Het wordt nu zo snel mogelijk alsnog verwerkt, dus naar verwachting kun je snel je reizen claimen.
Sorry voor de late reactie, ik zie dat de reisgegevens inmiddels volledig beschikbaar zijn.
Ik heb nog een vervolgvraag: Ik reis met de Intercity Direct. Bij deze trein kan ik al bij15 minuten vertraging een claim indienen. Alleen dat kan niet via het overzicht van mijn reisgegevens, daarvoor moet ik naar de site van Intercity Direct en dan elke keer weer alles invullen. Is hier een oplossing voor te bedenken?
Dat kan inderdaad niet via het Mijn NS-account. Op dit moment is de snelste optie voor Geld Terug bij Vertraging het gebruik van dit formulier.
Dank je voor je snelle reactie, Ik heb de link nu bij mijn snelkoppelingen opgeslagen, dat scheelt in elk geval zoeken. En ik ontdekte net wel een voordeel van deze omweg - ik kan meteen vertraging claimen zonder te hoeven wachten op het verwerkt zijn van mijn reizen. Dat is dan wel weer een pluspuntje.
Zo heeft elk nadeel weer z'n voordeel. Zonder gekheid: Intercity Direct valt nog niet zo lang onder onze binnenlandse tak in plaats van onder het voormalige NS Hispeed, nu International. Vandaar het onderscheid.
Nog niet zo lang? - Dat is al ruim een jaar geleden samengevoegd.
Het is inderdaad al een tijd bekend, maar 'officieel' is het per 1 januari van dit jaar overgegaan.
Volgens dit bericht zou dat al in oktober 2013 een feit zijn.

Reageer