verjaardag in de soep

• 25 augustus 2019
  • 10 reacties
  • 509 Bekeken

Goede vriend, voor zijn verjaardag, een dagje met de trein uitgenodigd.
Alles gepland, ik had vrije reis gespaard en voor hem een meereisretour online besteld.
Leuk, zouden van Rotterdam Alexander naar 's-Hertogenbosch.
Komen aan op station Utrecht om over te stappen en wat bleek "perrons stonden propvol met wachtenden" naar 's-Hertogenbosch. Honderden mensen stonden te wachten door een seinstoring. We hebben het een paar uur afgewacht maar zag ons niet (beide op leeftijd) staand de reis vervolgen.
Dus vrije reis en meereisretour naar z'n grootje!!

10 reacties

Reputatie 6
Beste @JokeJM

Heel erg jammer dat uw dagje Den Bosch zo mislukt is. Er was inderdaad een langdurige seinstoring waarmee ProRail wat moeite had om dit te verhelpen. Bent u Utrecht nog even in geweest. Ook best een leuke stad.
Beste AbbeyRoad, Utrecht is zeker leuke stad maar toch heel wat anders dan een geplande verjaardagsfeest bij vrienden.
Reputatie 7
Badge +2
U heeft een paar uur gewacht, betekent het dat er geen bussen waren?
U kunt beroep doen op de GeldTerugbijVertraging-regeling. Uw keuzedag krijgt u hiermee niet terug, uw dagje uit ook niet, maar wel de kosten van uw keuzedag en de meereisretour.
Vul in: bestemming niet bereikt. Het formulier kunt u online vinden.
Badge +3
Als je even belt (030 751 5155) met je verhaal dan kunnen ze gewoon een nieuwe keuzedag (jaar geldig) voor je klaar zetten.

Ligt er aan wie je treft aan de telefoon, en het grote c-woord (willekeur/coulance) natuurlijk.

GTbV met een Keuzedag is meer moeite. Senioren mag je het niet te moeilijk maken (mijn mening) en de NS gaan daar al snel in mee, gelukkig!
Reputatie 4
kon u ook niet omreizen via Deventer bijvoorbeeld? Echt sneu dat het dagje zo liep maar helaas soms gaat dat zo
Reputatie 7
Badge +2
kon u ook niet omreizen via Deventer bijvoorbeeld? Echt sneu dat het dagje zo liep maar helaas soms gaat dat zo

Omreizen via Breda /Tilburg lag meer voor de hand. Maar dan moet je voor vertrek al weten dat er een grote storing bij Utrecht is.
Reputatie 2
Is er ook nog iemand van de NS die het fatsoen heeft excuses hiervoor aan te bieden?
Reputatie 7
Badge +3
Is er ook nog iemand van de NS die het fatsoen heeft excuses hiervoor aan te bieden?
Het lijkt me dat iemand van ProRail dat zou moeten doen.
Reputatie 2

Is er ook nog iemand van de NS die het fatsoen heeft excuses hiervoor aan te bieden?Het lijkt me dat iemand van ProRail dat zou moeten doen.

Hoezo? Je koopt een dienst bij de NS die zij niet leveren (om wat voor reden dan ook). Ook claim je GTbV bij NS en niet Prorail, dus de NS neemt verantwoordelijkheid voor de reis die je aflegt.
Reputatie 6
Inderdaad @Rocco_Siffredi de claim wordt terugbetaald door NS omdat je daar een kaartje hebt gekocht, maar dat houd zeker niet automatisch in dat NS ook schuld bekend aan de storing, welke in dit geval onder verantwoordelijkheid van ProRail viel.
Je mag best de amateur jurist spelen, maar doe het dan wel geloofwaardig en correct.

Reageer