beantwoord

Verkeerd abonnement

• 17 augustus 2016
  • 4 reacties
  • 150 Bekeken

Goedemorgen,

Gisteren wou ik een Traject Abonnement (maand) kopen voor het traject Bedum-Delfzijl.
echter heb ik perongeluk een "1 maand Dal Vrij" abonnement gekocht.
Hoe dit is gekomen vraag ik me af, want ik weet zeker dat ik het traject gekozen heb. En wanneer ik nu de keuze wil maken om een "1 maand Dal Vrij" te kopen, heb ik niet eens de mogelijkheid om een traject in te voeren.

Is het mogelijk om mijn abonnement te wijzigen? Aan mijn huidige abonnement heb ik nu niets, want mijn reistijden zijn buiten de dal uren.

Bedankt!
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 17 augustus 2016, 10:34

Welkom op het NS Serviceforum Florin. Ik kijk het graag voor je na. Wanneer je op mijn naam klikt kun je NAW-gegevens en het ov-chipkaartnummer naar mij sturen in een privébericht.

EDIT: TS heeft kaart met Dal Vrij geblokkeerd. Daardoor kan ik restitutie regelen en TS vraagt op een nieuwe kaart Traject Vrij Maand aan.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het is een Arriva-traject. Met Dalvrij kunt u niet eens voor een traject kiezen, het is een algemeen abonnement. Zorgt u er in ieder geval voor dat u het niet activeert of er mee reist. De bestelling niet ophalen dus. Ik veronderstel dat u met Arriva contact op moet nemen en niet met NS.

https://www.arriva.nl
Het is een Arriva-traject. Met Dalvrij kunt u niet eens voor een traject kiezen, het is een algemeen abonnement. Zorgt u er in ieder geval voor dat u het niet activeert of er mee reist. De bestelling niet ophalen dus. Ik veronderstel dat u met Arriva contact op moet nemen en niet met NS.

Wat kan Arriva precies doen aan de situatie dat Florin meende bij NS een Traject Vrij te kopen (NS verkoopt tevens Traject Vrij abonnementen voor trajecten waar andere vervoerders rijden) maar bij NS een Dal Vrij heeft gekocht?
Welkom op het NS Serviceforum Florin. Ik kijk het graag voor je na. Wanneer je op mijn naam klikt kun je NAW-gegevens en het ov-chipkaartnummer naar mij sturen in een privébericht.

EDIT: TS heeft kaart met Dal Vrij geblokkeerd. Daardoor kan ik restitutie regelen en TS vraagt op een nieuwe kaart Traject Vrij Maand aan.
@Thom daar kan je inderdaad niet voor kiezen met een Dal Abonnement. Toch heb ik de keuze Bedum-Delfzijl gemaakt op de website, hoe ik uiteindelijk bij een dal abonnement terecht ben gekomen is mij ook een raadsel. ik werk in de IT sector, het gebrek aan computer kennis is het dus in ieder geval niet.

echter ben ik er pas achter gekomen toen ik in wou checken, dat het niet het juiste abonnement is. bij nader inzien ( bevestigingsmail) bleek dus dat het het verkeerde abonnement was. Het product is dus helaas al opgehaald. Heb hier echter nog niet mee gereisd.

Het is inderdaad een Arriva traject, maar het abonnement koop ik zoals gewoonlijk bij NS.

@Klaas-Jan, Heb de gegevens verstuurd in een privé bericht.

Bedankt voor de hulp.

Reageer