verkeerd abonnement afgesloten

• 7 augustus 2020
  • 32 reacties
  • 349 Bekeken

• Intercity
  • 15 reacties

ik heb vandaag een ns flex abonnement afgesloten.

Dit moest Dal vrij zijn.

Ze zijn exact de zelfde prijs.

Daardoor heb ik de verkeerde aangeklikt.

Ik wil dit graag omzetten naar dalvrij.

Echter zei de klantenservice dat ik pas na een maand mag wijziging. 

Heb nog niet gereist met flex.

Kan dit niet worden opgelost?

32 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Had je al NS Flex en heb je vandaag het verkeerde abonnement aangezet in Mijn NS?

Of heb je Flex nieuw besteld en het nog niet opgehaald bij een automaat (op station of supermarkt e.d)?

In het laatste geval zou je via de klantenservice de bestelling kunnen annuleren. In het eerste geval zou de klantenservice het per direct voor je kunnen wijzigen. Vreemd dat ze dan zeggen dat je dat zelf maar moet doen (na een maand).

Reputatie 7
Badge +1

De klantenservice heeft in principe de mogelijkheid om een abonnement binnen 14 dagen te annuleren, mits er nog geen gebruik is gemaakt van het abonnement. Wanneer dat gebeurd is kan je opnieuw het correcte type abonnement afsluiten.

Let wel op dat dit geen recht is en dit uit coulance gebeurt.

Ik heb em al opgehaald maar zag direct nadat ik hem erop heb gezegt dat dit niet goed was.

Heb nog niet gereist en het dus nog niet gebruikt.

Ik zei tegen haar: is er niet iets zoals bedenkt tijd.

Die er niet volgends deze dame.

Ik ben er niet blij mee, hier door kom ik extra in de kosten.

Was al niet blij want doordat mijn trein gister opeens niet meer reed (let wel, ik zat al in de trein maar die stopte  opeens in Almere centrum.

Hierdoor kon ik niet op mijn werk komen en liep ik inkomsten mist.

Dit omdat ik via een uitzendbureau in de zorg werk.

De klantenservice heeft in principe de mogelijkheid om een abonnement binnen 14 dagen te annuleren, mits er nog geen gebruik is gemaakt van het abonnement. Wanneer dat gebeurd is kan je opnieuw het correcte type abonnement afsluiten.

Let wel op dat dit geen recht is en dit uit coulance gebeurt.

Ik heb het abonnement  nog niet gebruik want heb hem pas net gekocht en op de kaart gezet.

Ik wees de dame erop dat ik volgens mij bedenkt tijd heb.

Volgens haar heb ik die niet. 

En uitgepraat ben je.

Echt belachelijk.

Reputatie 7
Badge +3

Je geen beroep doen op het herroepingsrecht bij het afsluiten van diensten.

Het is mij onduidelijk welk abonnement je nu hebt en welke je wilde hebben.

Als je Flex zonder abonnement hebt genomen, dan kun je gewoon het juiste abonnement op een nieuwe kaart aanvragen.

Heb je Flex dal vrij genomen maar wilde je Dal vrij op saldo, dan kun je over een maand Flex Dal vrij omzetten naar Flex zonder abonnement en Dal vrij op saldo aanvragen. Bij Flex kun je na minimaal een maand wijzigen.

Reputatie 7
Badge +3

Is het abonnement online afgesloten? Dan heb je recht op 14 dagen bedenktijd. Zie ook deze reactie van NS:

De klant heeft als hij online een abonnement heeft afgesloten het recht om zich te bedenken. Binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst kan hij van zijn abonnement afzien. Als het abonnement al geactiveerd is, dan moet het abonnement worden gedeactiveerd bij de kaartautomaat. Dat is logisch, want het abonnement moet wel worden teruggegeven, net zoals online gekochte kleding moet worden teruggestuurd naar de webwinkel.

Je geen beroep doen op het herroepingsrecht bij het afsluiten van diensten.

Het is mij onduidelijk welk abonnement je nu hebt en welke je wilde hebben.

Als je Flex zonder abonnement hebt genomen, dan kun je gewoon het juiste abonnement op een nieuwe kaart aanvragen.

Heb je Flex dal vrij genomen maar wilde je Dal vrij op saldo, dan kun je over een maand Flex Dal vrij omzetten naar Flex zonder abonnement en Dal vrij op saldo aanvragen. Bij Flex kun je na minimaal een maand wijzigen.

Ik heb ns flex. Dit kost 105 euro in de maand.

Vandaag afgeloten.

Dit geeft me 40% korting buiten de spits.

Echter wilde ik dal vrij.

Deze kost ook 105 euro in de maand.

Ik reis alleen maar buiten de spits dus dat is voor mij het voordeligst. 

Als ik zoals u zegt dal vrij erop zou zetten ben ik 210 euro kwijt deze maand.

Ik vind het raar dat ns mij niet tegemoet komt in deze.

Gezien het feit dat ik de ns flex nog niet gebruikt hebt. En ik zoals elk persoon een fout kan maken.

En bovendien zijn beide 105 in de maand. Dus ik kunt mijn verwarring wellicht begrijpen.

Reputatie 7
Badge +3

Volgens mij haalt u wat dingen door elkaar. 40% korting buiten de spits is een Dal Voordeel abonnement, en dat kost € 5 per maand. Dal Vrij is onbeperkt reizen buiten de spits en is € 105 per maand. Er zijn geen andere abonnementen die ook € 105 per maand kosten.

Is het abonnement online afgesloten? Dan heb je recht op 14 dagen bedenktijd. Zie ook deze reactie van NS:

De klant heeft als hij online een abonnement heeft afgesloten het recht om zich te bedenken. Binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst kan hij van zijn abonnement afzien. Als het abonnement al geactiveerd is, dan moet het abonnement worden gedeactiveerd bij de kaartautomaat. Dat is logisch, want het abonnement moet wel worden teruggegeven, net zoals online gekochte kleding moet worden teruggestuurd naar de webwinkel.

ik heb het inderdaad online afgesloten.

Wel raar dat de dame van de klantenservice zegt dat ik geen bedenk tijd heb.

Volgens mij haalt u wat dingen door elkaar. 40% korting buiten de spits is een Dal Voordeel abonnement, en dat kost € 5 per maand. Dal Vrij is onbeperkt reizen buiten de spits en is € 105 per maand. Er zijn geen andere abonnementen die ook € 105 per maand kosten.

ns flex kost ook 105 euro

Reputatie 7
Badge +3

Flex is geen abonnement, maar een abonnementsvorm. Er zijn zgn. ‘klassieke’ abonnementen, waarbij er saldo op de chipkaart nodig is, en sinds kort ook 'Flex'-abonnementen, waarbij er geen saldo nodig is en alle reizen maandelijks achteraf gefactureerd worden. Dal Vrij is in beide varianten beschikbaar.

Flex is geen abonnement, maar een abonnementsvorm. Er zijn zgn. ‘klassieke’ abonnementen, waarbij er saldo op de chipkaart nodig is, en sinds kort ook 'Flex'-abonnementen, waarbij er geen saldo nodig is en alle reizen maandelijks achteraf gefactureerd worden. Dal Vrij is in beide varianten beschikbaar.

Maar waarom betaal ik dan 105 als je achteraf je kosten betaald.

Maar waarom betaal ik dan 105 als je achteraf je kosten betaald.

ik zal in dat geval dubbel betalen.

Reputatie 7
Badge +3

De abonnementskosten worden steeds maandelijks vooruit betaald. De extra kosten voor reizen in de spits, of reizen in bus/tram/metro worden maandelijks achteraf betaald. Dit komt maandelijks op één factuur in Mijn NS.

De abonnementskosten worden steeds maandelijks vooruit betaald. De extra kosten voor reizen in de spits, of reizen in bus/tram/metro worden maandelijks achteraf betaald. Dit komt maandelijks op één factuur in Mijn NS.

Ja dat begrijp ik.

Maar ik wil helemaal geen flex. Ik wil gewoon dalvrij.

Ik reis namelijk niet in de spits.

Wil 105 in de maand vooraf betalen omdat ik weet dat ik geen extra kosten ga hebben.

Reputatie 7
Badge +3

Dan is er niks aan de hand. U betaalt gewoon de € 105 per maand vooraf, en als u verder niet in de spits of met bus/tram/metro reist, worden er ook geen extra kosten berekend.

Het is niet Flex óf Dal Vrij, het is een NS Flex Dal Vrij abonnement.

Dan is er niks aan de hand. U betaalt gewoon de € 105 per maand vooraf, en als u verder niet in de spits of met bus/tram/metro reist, worden er ook geen extra kosten berekend.

Toen ik hem op mij pas heb gezet stond er 40% korting buiten de spits. Maar heb wel 105 euro betaald.

Ik snap  er niks meer van.

Reputatie 7
Badge +1

€105 per maand betaal je voor een Dal Vrij abonnement (Flex of klassiek) en geeft je recht op vrij reizen tijdens de daluren. 

Toen ik hem op mij pas heb gezet stond er 40% korting buiten de spits. Maar heb wel 105 euro betaald.

Heb je hier niet per ongeluk op ‘samenreiskorting’ gedrukt? Die geeft je wel 40% korting buiten de spits, maar met het abonnement dat je bezit heb je daar niets aan.

In de betaling doen ik heb gedaan staat dat ik dal vrij heb. 

Bij de ns automaat staat dat 40% korting heb in de spits.

Badge +3

Als je een abonnement van €105 per maand hebt afgesloten is dat Dal Vrij, ongeacht of het op saldo is (betalen van het saldo op je kaart als je in de spits incheckt) of op rekening (maandelijkse factuur voor je reizen in de spits én voor bus/tram/metro, geen saldo nodig).

Als je 40% korting in de spits ziet bij een automaat, dan heb je iets dat niet bestaat. Zie je Mijn NS wat er op dit moment actief is (bij Producten of al meteen op je Startpagina).

€105 per maand betaal je voor een Dal Vrij abonnement (Flex of klassiek) en geeft je recht op vrij reizen tijdens de daluren. 

Heb je hier niet per ongeluk op ‘samenreiskorting’ gedrukt? Die geeft je wel 40% korting buiten de spits, maar met het abonnement dat je bezit heb je daar niets aan.

zou het kunnen dat het fout is weergeven op de ns automaat? Want inderdaad in mijn mail staat dat ik dal vrij heb.

Badge +3

De automaat geeft weer wat je ook kunt zien op https://www.ov-chipkaart.nl/mijn-ov-chip/kaartinformatie.htm (met een account).

Daar zou Dal Vrij moeten staan (op saldo) of Reizen op Rekening (NS Flex). Uiteraard kosten beide varianten €105 per maand, die je sowieso betaalt via maandelijkse incasso.

Het is dus alleen een keuze om ook bus/tram/metro en reizen in de spits maandelijks te betalen (Flex), of van het saldo dat je zelf op je kaart zet of via Automatisch Opladen (klassiek Dal Vrij).

Als je een abonnement van €105 per maand hebt afgesloten is dat Dal Vrij, ongeacht of het op saldo is (betalen van het saldo op je kaart als je in de spits incheckt) of op rekening (maandelijkse factuur voor je reizen in de spits én voor bus/tram/metro, geen saldo nodig).

Ik rijd zo nog even langs de automaat. Want daar stond echt 40% korting buiten de spits.

In mail staat  inderdaad dalvrij flex

Reputatie 7
Badge +4

In de betaling doen ik heb gedaan staat dat ik dal vrij heb. 

Bij de ns automaat staat dat 40% korting heb in de spits.

Er is geen nieuw abonnement dat 40 procent korting geeft in de spits. Heeft u Dalvrij en Dalvoordeel door elkaar gehaald? Het is even zoeken nu. ;-)

Reputatie 7
Badge +1

Ik denk eerder dat je op de verkeerde knop hebt gedrukt en per ongeluk de samenreiskorting op je kaart hebt geladen. Heb je op de kaartautomaat op de knop ‘bestelling ophalen’ gedrukt? Daar horen dan 2 componenten van Flex te staan (Reizen op Rekening Trein & Reizen op Rekening Bus Tram Metro) die je dient op te halen als je van Flex gebruik wilt maken. 

Reageer