beantwoord

verkeerde e-ticket

• 10 juli 2014
  • 6 reacties
  • 225 Bekeken

Vandaag 2 e-tickets gekocht. Echter met stomme kop 2* oss- amersfoort aangegeven ipv 1 * oss-amersfoort en 1*amersfoort-oss(12 + 13-7) Volgens klantenservice is hier niets aan te doen. Klopt dit ???
Gaarne advies

Ron
icon

Beste antwoord door Thom 10 juli 2014, 19:26

Het klopt. E-tickets worden niet gerestitueerd en dat is uiteraard vanwege de fraudegevoeligheid. Als u uw geld terug zou krijgen, kunt u namelijk nog steeds gebruik maken van uw e-ticket. Om die reden krijgt u dus ook geen geld terug. Er zijn geen uitzonderingen. U heeft helaas pech, het spijt me voor u. U kunt er voor de heenreis nog gebruik van maken en de terugreis komt er dan helaas bij.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het klopt. E-tickets worden niet gerestitueerd en dat is uiteraard vanwege de fraudegevoeligheid. Als u uw geld terug zou krijgen, kunt u namelijk nog steeds gebruik maken van uw e-ticket. Om die reden krijgt u dus ook geen geld terug. Er zijn geen uitzonderingen. U heeft helaas pech, het spijt me voor u. U kunt er voor de heenreis nog gebruik van maken en de terugreis komt er dan helaas bij.
Dat klopt helaas. Men heeft geen mogelijkheid om e-tickets weer ongeldig te maken als ze eenmaal zijn verstrekt. Ruilen of restitutie is daardoor niet mogelijk.
Nou ja, restitutie is in principe dan wel onmogelijk, maar misschien wil NS hierin wel een uitzondering maken. Ik denk dat dit een geval is dat grenst aan dwaling en dat ronoussoren dat ook kan bewijzen. Wie koopt er immers twee exact gelijke op naam gestelde e-tickets voor dezelfde datum? Ik denk dat men bij NS ook wel begrijpt dat hier een foutje is gemaakt. Ik hoop dat iemand van NS dit oppikt en bekijkt of er een mogelijkheid tot teruggave van de betaalde reissom is.
Beste ronoussoren, Welkom op het NS Service Forum. Het antwoord van Thom is juist, in principe is dit niet mogelijk. Ik wil graag toch nog even kjiken wat ik voor je kan doen ronoussoren, ik neem contact met je op in een priv├ębericht.

Ik heb je topic verplaatst naar 'Overige producten' om de vindbaarheid van dit topic te vergroten.
Reputatie 4
Badge
. Wie koopt er immers twee exact gelijke op naam gestelde e-tickets voor dezelfde datum? Ik denk dat men bij NS ook wel begrijpt dat hier een foutje is gemaakt.

Probleem is dat de tickets niet voor dezelfde datum zijn, anders had er een dagretour besteld kunnen worden waar dit probleem zich niet voor kan doen.
Probleem is dat de tickets niet voor dezelfde datum zijn, anders had er een dagretour besteld kunnen worden waar dit probleem zich niet voor kan doen.

Vroeger bestond ook daarvoor een handig en voordelig kaartje: Het weekendretour.

Reageer