beantwoord

Verkeerde terugstorting van gemiste in-uitchecken

• 17 oktober 2019
  • 3 reacties
  • 81 Bekeken

Beste,

Via klantenservice moest ik me hier melden met hetvolgende:

Op 18-09 heb ik niet in-of uitgecheckt. Gelukkig heb ik zo alert erop zitten dus meteen gevraagd om restistutie. Nu is het naar een totaal onbekend rekening nummer gestuurd….. Ik bankier bij de ABN en het is op een rekening van ING gestort…. Hoe kan dat en hoe krijg ik mijn geld terug?

icon

Beste antwoord door Erryt NS 17 oktober 2019, 19:20

Hallo Brigitte Horsten en welkom bij de NS Community,

Ik help je graag verder, maar ik ben niet alle dagen actief binnen deze community. Ik vind het ook vreemd dat je het advies krijgt om dit via de community te melden. Heb je het advies gekregen om een bewijsstuk op te sturen dat je het geld niet hebt ontvangen? 

Bekijk origineel

3 reacties

Hallo Brigitte Horsten en welkom bij de NS Community,

Ik help je graag verder, maar ik ben niet alle dagen actief binnen deze community. Ik vind het ook vreemd dat je het advies krijgt om dit via de community te melden. Heb je het advies gekregen om een bewijsstuk op te sturen dat je het geld niet hebt ontvangen? 

Badge +3

Boze tongen beweren dat men (webcare en telefonische klantenservice) bij gebrek aan een pasklaar antwoord soms al gauw verwijzen naar de Community, in plaats van “geen flauw idee” te moeten zeggen.

Natuurlijk weten sommigen hier alle ABNA en INGB rekeningen van NS wel, om te bepalen waar een incasso vandaan komt bijvoorbeeld…

Maar dit gaat dus over een restitutie NAAR een rekening die de klant niet herkent. Daar kunnen wij met zijn allen uiteraard bijzonder weinig mee.

Dat IBAN zal dan dus in een bevestigingsmail staan (anders had klant het natuurlijk ook niet geweten dat het verkeerd overgemaakt is).

Reputatie 4

Volgens@Jouke NS hoeven we ons geen zorgen te maken over de bescherming van de persoonsgegevens bij NS. Bij dit topic begin ik toch al weer een beetje te twijfelen. Ik hoop maar dat TS onlangs van de ING naar de ABN Amro is geswitched en dit niet heeft gewijzigd in MIJNNS, maar dit blijkt in ieder geval niet uit haar relaas.

Een andere mogelijkheid zou kunnen zijn dat het rekeningnummer van een andere BHorsten is…. 

Ik ga er vooralsnog maar van uit dat Brigitte vergeten is MIJNNS aan te passen.

Reageer