beantwoord

verlengen abonnement

• 23 juni 2020
  • 3 reacties
  • 155 Bekeken

Mijn 40% korting abonnement moet in augustus 2020 verlengd worden voor de periode augustus 2020/2021.

Op 5 november 2019 ontving ik een vooraankondiging dat de voorwaarden zullen wijzigen per 1 januari 2021 maar dat de abonnementsprijs om dit te compenseren, wordt verlaagd met euro 7.

Wie schetst mijn verbazing dat ik vandaag een aankondiging ontvang dat voor mijn verlenging vanaf augustus toch euro 67 in rekening wordt gebracht.

Vervolgens het bericht van november 2019 nog eens goed gelezen en met de ns gebeld.

Ik krijg geen euro 7 korting want mijn abonnement wordt in augustus verlengd en niet per 1 januari ook al gelden de veranderende voorwaarden wel vanaf dat moment.

Let wel het gaat mij niet om euro 7 maar wel om het feit  dat ik niet gecompenseerd word terwijl ook voor mij de voorwaarden (de uren waarop ik kan reizen met korting) wel veranderen per 1 januari.  Beetje eenzijdige benadering van de ns.  

icon

Beste antwoord door Sascha NS 23 juni 2020, 19:20

Goedenavond Johanna2020. Welkom bij de NS Community.

De nieuwe voorwaarden zullen per 01.01.2021 van kracht zijn. Over een eventuele compensatie van de € 7,00 is spijtig genoeg nog niets bekend. Uiterlijk 3 maanden voordat de wijzigingen ingaan zal je hierover geinformeerd worden.

Bekijk origineel

3 reacties

Goedenavond Johanna2020. Welkom bij de NS Community.

De nieuwe voorwaarden zullen per 01.01.2021 van kracht zijn. Over een eventuele compensatie van de € 7,00 is spijtig genoeg nog niets bekend. Uiterlijk 3 maanden voordat de wijzigingen ingaan zal je hierover geinformeerd worden.

Reputatie 7
Badge +3

Ik had begrepen dat je dan op 1 januari geld terug zou krijgen. Mijn abonnement wordt pas eind november verlengd, dus ben er niet blij mij als ik 11 maanden betaal voor iets wat ik niet krijg.

Reputatie 5
Badge

Wat mensen toch niet allemaal kunnen ontdekken aan veronderstelde benadeling. Die vooraankondiging op zo lange termijn was juist om met genoeg termijn U de kans te geven het lopend ABO af te maken en als U dit (zoals zo ongeveer elke senior die tijd zat had om dit forum te bestormen destijds) een te drastische verslechtering vond stop te zetten. Voor elk doorlopend ABO betaal je altijd de op die tijd geldende actuele prijs. Zoals bvb ikzelf volgens week meer moet aftikken voor die 7 keuzedaagjes als in 2019.

Met de nadien ontstane situatie en huidige leegte in treinen en bovendien een nieuwe directrice bovenaan de top en ook nog naar verluid een uit KLM en HV afkomstige dus met airline-pax vertroetelende houding voor de markenting blijft het voorlopig koffiedik kijken welke prettige of nare verrassing ze daar weer over gaan bedenken. Of koppige stijfheid van: geld krijgen we toch wel en we gaan niet achteraf ons ongelijk bekennen.

Als ik die mensen eens wat op nabij buiitenland mag wijzen als blijkverruiming: bekijk dan eens hoe bvb in BElgie, DUitsland, Frankrijk of Denemarken de reiziger vertroeteld wordt met allerhande extra en gratis aanbod om ze weer de treintjes in te lokken. Terwijl hier juist angstvallig alle voordeeltarieven worden afgeschaft.

Reageer