beantwoord

verlenging

• 2 juli 2019
  • 5 reacties
  • 176 Bekeken

In mei kreeg ik email omtrent verlenging tegen normaal jaartarief, terwijl ik vorige abonnementsperiode een korting van € 21 had gekregen.
Ik heb toen direct gebeld en uitgelegd dat ik de trein dermate weinig gebruikte dat indien mij de volle abonnementsprijs werd berekend dat niet lonend zou zijn voor mij.
Uw medewerker verzekerde mij ervan dat ik wel in aanmerking kwam voor het kortingsbedrag en dat geloofde ik.
Nu blijkt echter uit de gisteren door de NS verzonden mail, dat er wel degelijk het volle bedrag door mij betaald moet gaan worden en daarover zou ik graag opheldering ontvangen.
icon

Beste antwoord door Maxime NS 2 juli 2019, 18:53

Hallo eerised1, welkom op de NS Community.

Het spijt me dat je aan de telefoon dan niet goed geïnformeerd lijkt te zijn. Als je een korting hebt gekregen, dan is dat voor één jaar. Daarna wordt je abonnement verlengd voor de reguliere prijs. Als je hiervoor te weinig reist, dan kan je met onze klantenservice contact opnemen om het abonnement te beëindigen, via Facebook, Twitter, chat of telefoon (030 7515155). Een wijziging naar NS Flex is inderdaad een goede suggestie die je ook zou kunnen overwegen.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Waarom zou u recht hebben op korting terwijl andere reizigers normaal betalen moeten?
Reputatie 7
Badge +2
Wanneer u de trein dermate weinig gebruikt dat een jaarabonnement met het volledige bedrag niet lonend is, dan is het misschien beter geen abonnement te hebben. Of kies voor NS Flex zodat u het abonnement in de maanden dat u het niet gebruikt stop kan zetten. Stel dat u dat u alleen in de maanden juni, juli en augustus met de trein reist kunt u het NS Flex abonnement de andere 9 maanden stop zetten. Wellicht is dat nog goedkoper dan de korting van €21.
Badge
Voor zover ik begrepen heb uit een eerder bericht op de community zijn de kortingen geschrapt en worden deze niet meer gegeven.

En als een abonnement niet uit kan dan heeft het in mijn ogen weinig zin om een abonnement af te sluiten.
Badge +3
Dat lijkt te kloppen inderdaad. Voor de Flex tijd was het geen enkel probleem om even te bellen of tweeten om te melden dat je het zonder die korting niet meer interessant vond.

Zo heb ik 3 jaar lang Dal Voordeel gehad voor €29 (dus €21 korting). Voor langere reizen gebruikte ik 9 van de 10 keer een van de vele actiekaartjes. Hooguit in de spits mijn ov-chipkaart, maar dan heb je ook niets aan Dal Voordeel.

Sinds het geleidelijk verdwijnen van actiekaartjes met een chip, en de tegenwoordig strengere spitsbeperkingen voor e-tickets (niet meer gewoon reizen na 9:00 en dan de hele dag geldig) is Flex Dal Voordeel dan wel weer handig.

Voor €5 heb je een maand korting in de daluren én mag je in de spits doorreizen. Die €5 heb je er na één enkele reis Eindhoven - Utrecht al uit. En reis je alleen in het weekend, dan ben je voor €2 (Weekend Voordeel) al klaar.
Hallo eerised1, welkom op de NS Community.

Het spijt me dat je aan de telefoon dan niet goed geïnformeerd lijkt te zijn. Als je een korting hebt gekregen, dan is dat voor één jaar. Daarna wordt je abonnement verlengd voor de reguliere prijs. Als je hiervoor te weinig reist, dan kan je met onze klantenservice contact opnemen om het abonnement te beëindigen, via Facebook, Twitter, chat of telefoon (030 7515155). Een wijziging naar NS Flex is inderdaad een goede suggestie die je ook zou kunnen overwegen.

Reageer