Verlenging Bijabonnement Dal Vrij

• 6 juli 2015
  • 2 reacties
  • 181 Bekeken

Mijn man en ik hebben een Dal Vrij 65 plus abonnement met ingangsdatum 1 augustus.
Mijn man heeft op 12 juni jl. een aankondiging ontvangen van verlenging. Ik als bijkaarthouder heb niets ontvangen. Op de site van NS lees ik:
"Heeft u dit Bijabonnement aangeschaft op of na 19 juli 2014? Dan loopt dit abonnement automatisch door. U krijgt hierover een bericht".
Kan ik dit bericht nog tegemoetzien? Waarom krijgen hoofdkaarthouder en bijkaarthouder niet tegelijk bericht? Is hier een vergissing in het spel. Moet ik actie ondernemen of afwachten?

2 reacties

Hoi Trolleybollie,

Ik neem dat je het bijabonnement op of na 19 juli 2014 hebt besteld? Als je wil, kan ik even voor je meekijken. Je kunt mij een priv├ębericht sturen door op mijn naam te klikken, en voor 'Stuur bericht' te kiezen. Ik wacht je bericht af!

Je topic heb ik verplaatst naar 'Abonnementen'.

Groet,
Sivan
Via een persoonlijk bericht aan Sivan NS heb ik mijn Bijabonnement weten te verlengen. Ik ben heel goed geholpen.
Maar... eigenlijk zou dit niet nodig moeten zijn.
1. Ik heb geen bericht ontvangen dat mijn abonnement automatisch verliep.
2. Het al dan niet automatisch verlopen van een bijabonnement is afhankelijk van de aanschafdatum (voor of na 19 juli 2014) en niet van de ingangsdatum. De aanschafdatum is helaas niet terug te lezen in Mijn NS onder Mijn Producten, alleen de ingangsdatum. Als je de aanschafdatum niet meer precies weet (en wie weet dat nog na een jaar) kun je dus ook niet weten of je abo verlengd zal worden of juist niet. Je bent dus afhankelijk van het bericht dat NS je hierover stuurt. En dat heb ik dus niet ontvangen.
3. Op dit forum staat te lezen dat je wanneer je inlogt op je account onder Mijn Producten een nieuw bijabonnement kunt bestellen: https://forum.ns.nl/abonnementen-2/verleng-op-mijn-ns-bijabonnenment-6661
Dit is niet het geval, de link is niet meer geldig.

Sivan NS heeft mij juist nog laten weten dat mijn probleem bekend is bij de NS en dat daarom de bijabonnementen in de toekomst doorlopend zijn, zodat bovenstaande problemen tot het verleden behoren.
Bedankt!

Reageer