beantwoord

Verlopen activatiecode Dal Voordeel Abonnement na afstuderen

• 28 september 2017
  • 1 reactie
  • 136 Bekeken

Beste NS,

Anderhalve maand geleden ben ik afgestudeerd aan de universiteit. Zojuist wilde ik het gratis Dal Voordeel Abonnement bij jullie aanvragen met behulp van de activatiecode beginnend met 'exstudent'. Nu krijg ik de melding dat deze activatiecode niet meer geldig is. Na wat rondkijken op internet heb ik ontdekt dat dit waarschijnlijk komt doordat ik in verband met een buitelandstage een jaar geleden mijn studentenreisproduct tijdelijk stop heb gezet. De drie maanden termijn voor het activeren van de code is waarschijnlijk toen van start gegaan en dus inmiddels al ruim overschreven.

In een ander bericht op dit forum las ik dat er gebeld kon worden met de NS-klantenservice om te zoeken naar een passende oplossing. Dit heb ik zojuist gedaan, maar ik vond de informatie wat verwarrend. Vandaar mijn vraag op dit forum.

Mij werd verteld dat ik een brief aan de NS moest sturen.

Mijn eerste vraag is: kan dit niet gewoon per e-mail of telefoon direct geregeld worden, aangezien correspondentie per brief een stuk langzamer gaat en ik niet zeker weet of en wanneer mijn brief aankomt en ik een reactie kan verwachten? Ook moet ik in de tussentijd dus zonder korting reizen, wat een hoop extra geld kost.

In de brief zou ik de volgende informatie moeten geven:
1. Datum stopzetten studentenreisproduct
2. Bewijs van Mijn DUO account (een printscreen van mijn account is voldoende?)
3. Een bewijs van uitschrijven bij de universiteit en het afgestudeerd zijn + van welke universiteit ik ben afgestudeerd
4. Mijn e-mailadres, zodat men mij via de mail reactie kan geven (dit klinkt voor mij vreemd, ik zou dan liever direct mailen in plaats van een brief per post opsturen en vervolgens via de mail een reactie krijgen)

Ook heb ik nog maar anderhalve maand over voordat de officiële drie maanden termijn na mijn afstuderen verloopt. Mocht de briefcorrespondentie langzaam verlopen, dan hoop ik dat er ook een oplossing kan worden gevonden mocht deze termijn worden overschreven. Ik ben immers wel op tijd begonnen met informeren en de eigenlijke aanvraag van het abonnement.

Kunnen jullie voor mij verifiëren of deze informatie klopt? Zijn er nog andere zaken/gegevens die ik in de brief moet vermelden? Naar welk adres moet ik deze brief dan sturen?

En nogmaals, is dit de enige weg om contact te krijgen over mijn gratis Voordeel Daluren Abonnement na het afstuderen?

Alvast bedankt voor uw reactie.

Vriendelijke groeten,

Manon van der Meer
icon

Beste antwoord door Thomas NS 28 september 2017, 21:50

Hallo Manon en welkom op het NS Serviceforum.

Het advies wat is gegeven via de telefoon, vind ik vreemd. Wij willen er juist een beetje van af dat alles per post verstuurd moet worden. Dat is namelijk niet meer van deze tijd. Onze Social Media afdeling is bijzonder uitgebreid en divers, waar allemaal verschillende skills vertegenwoordigd zijn (van NS Zakelijk tot OV-fiets). Hier wachten wij graag op een berichtje van jou op Twitter of Facebook, zodat we m.b.v. een screenshot van jouw MijnDUO pagina kunnen kijken naar de opties om deze korting alsnog voor jou te verwezenlijken. Laat je ons weten hoe het is gegaan? Excuses voor de verwarrende informatie en respect voor jouw speurwerk.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Hallo Manon en welkom op het NS Serviceforum.

Het advies wat is gegeven via de telefoon, vind ik vreemd. Wij willen er juist een beetje van af dat alles per post verstuurd moet worden. Dat is namelijk niet meer van deze tijd. Onze Social Media afdeling is bijzonder uitgebreid en divers, waar allemaal verschillende skills vertegenwoordigd zijn (van NS Zakelijk tot OV-fiets). Hier wachten wij graag op een berichtje van jou op Twitter of Facebook, zodat we m.b.v. een screenshot van jouw MijnDUO pagina kunnen kijken naar de opties om deze korting alsnog voor jou te verwezenlijken. Laat je ons weten hoe het is gegaan? Excuses voor de verwarrende informatie en respect voor jouw speurwerk.

Reageer