beantwoord

Verlopen kaart wordt niet gezien voor korting ex-student flex Dal Voordeel

  • 27 September 2023
  • 10 reacties
  • 139 Bekeken

Goedendag allen,

Ik ben recentelijk afgestudeerd en heb mijn reisproduct natuurlijk stopgezet. Ik wou gisteren proberen (binnen de 6 maanden tijd) om de ex-studentenkorting te krijgen. Echter krijg ik de melding: “Je komt helaas niet in aanmerking voor ex-studentenkorting. Typefoutje? Controleer je OV-chipkaartnummer.” Daarbij moet ik wel benoemen dat mijn ov kaart verlopen is waar het product op stond. Desondanks hoor ik wel in aanmerking te komen ervoor. Ik heb het al gevraagd aan de klantenservice, echter waren die niet echt van hulp.

Ik vroeg mij dus af of iemand die ook heeft gehad en hoe dit opgelost zou kunnen worden?

 

icon

Beste antwoord door Lorena NS 27 September 2023, 14:07

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hey Anonieme Reiziger en welkom op de NS Community! 

Jammer om te lezen dat het probleem niet opgelost kon worden bij onze klantenservice. Er kunnen verschillende dingen spelen. Was dit de eerste OV-chipkaart waar je jouw Studentenreisproduct op heb gehad? Zo niet, dan kun je nog het kaartnummer van de eerste kaart proberen. Deze melding komt het meeste voor bij (ex)studenten die al eerder het Studentenreisproduct hebben stopgezet door bijvoorbeeld een buitenlandse stage of een tussenjaar. In zo'n geval kom je helaas niet meer in aanmerking voor deze regeling. De korting wordt geactiveerd wanneer je jouw Studentenreisproduct voor de eerste keer beëindigd. 

Badge +3

Als je SRP eerder gestopt is geweest (stage buitenland of tussenjaar) dan was het toch mogelijk om via de Klantenservice alsnog van het aanbod voor afgestudeerden gebruik te maken?

Bij voorkeur contact opnemen via chat of social media, want je zult een bewijs (screenshot) van DUO op moeten sturen met de meest recente beëindiging (minder dan 6 maanden geleden).

De actiecode (EX)STUDENT3528×××××××××××× is het chipkaartnummer waar het SRP het laatst op gestaan heeft (bij aanvragen via de Klantenservice niet van belang). Dal Voordeel met de actiekorting kan je op elke persoonlijke kaart aanvragen met die code.

Als je SRP nooit eerder gestopt is geweest, dan zou je i.p.v. EXSTUDENT de code STUDENT kunnen proberen.

Badge +3

Als je SRP eerder gestopt is geweest (stage buitenland of tussenjaar) dan was het toch mogelijk om via de Klantenservice alsnog van het aanbod voor afgestudeerden gebruik te maken?

Dat heeft Sivan (welke moderator kent haar nog?) acht jaar geleden inderdaad wel aangegeven.

Reputatie 6

Als je SRP eerder gestopt is geweest (stage buitenland of tussenjaar) dan was het toch mogelijk om via de Klantenservice alsnog van het aanbod voor afgestudeerden gebruik te maken?

Dat heeft Sivan (welke moderator kent haar nog?) acht jaar geleden inderdaad wel aangegeven.

Dit was destijds al een uitzondering eigenlijk, maar dit kunnen we helaas nu niet meer zo verwerken.

Dat zeggende, als je mij een privébericht wilt sturen Anonieme Reiziger dan kan ik kijken of ik nog wat meer voor je kan doen.

Reputatie 7
Badge +4

Als je SRP eerder gestopt is geweest (stage buitenland of tussenjaar) dan was het toch mogelijk om via de Klantenservice alsnog van het aanbod voor afgestudeerden gebruik te maken?

Dat heeft Sivan (welke moderator kent haar nog?) acht jaar geleden inderdaad wel aangegeven.

Ik ken haar nog, haar komst was een zegen.

Badge +3

Mijn kristallen bol zegt dat het wel goed komt, als @Anonieme Reiziger de code STUDENT3528… probeert. En er is nóg een mogelijkheid, als je inmiddels zzp’er bent, dan zou code ZAKELIJK3528… kunnen werken.

En anders natuurlijk via een DM aan @Daniël NS hier, maar daar kan je geen screenshots e.d. meesturen.

Badge +3

Als je SRP eerder gestopt is geweest (stage buitenland of tussenjaar) dan was het toch mogelijk om via de Klantenservice alsnog van het aanbod voor afgestudeerden gebruik te maken?

Dat heeft Sivan (welke moderator kent haar nog?) acht jaar geleden inderdaad wel aangegeven.

Dit was destijds al een uitzondering eigenlijk, maar dit kunnen we helaas nu niet meer zo verwerken.

Dat zeggende, als je mij een privébericht wilt sturen Anonieme Reiziger dan kan ik kijken of ik nog wat meer voor je kan doen.


Ik begrijp eigenlijk niet wat de boodschap van dit bericht nu is. Het kan niet, maar als een moderator een goede dag heeft en de helpende hand wil toesteken, dan kan het wel?

Sowieso teleurstellend dat NS hier een klantvriendelijke oplossing de nek om heeft gedraaid om naar wat ik begrijp systeemtechnische redenen.

Badge +3

Mijn vorige reactie over codes (EX)STUDENT telt niet, het bestelproces is gewijzigd en je hoeft alleen maar het nummer van de kaart waar je SRP als laatste op stond in te vullen.

Reputatie 6

Ik begrijp eigenlijk niet wat de boodschap van dit bericht nu is. Het kan niet, maar als een moderator een goede dag heeft en de helpende hand wil toesteken, dan kan het wel?

Nee, ik kan hier ook niet om heen helaas. De reden waarom ik gevraagd heb om een DM van Anonieme Reiziger is dat er recentelijk wat problemen zijn geweest bij het aanvragen van het ex-studenten product en het mogelijk was dat het aan deze verstoring lag. Dat wou ik graag uitsluiten. Het idee was er dat het misschien niet de eerste keer was dat hij zijn product gestopt heeft, maar dit is niet in dit topic bevestigd. Na verdere conversatie in DM blijkt dit wel het geval te zijn en helaas heb ik dus ook geen manier om dit alsnog voor Anonieme Reiziger mogelijk te maken.

Badge +3

Oh, dat is dan nieuw. Voorheen kon de Klantenservice dat wél, als je een bewijsje van DUO stuurde met de meest recente beëindiging van een SRP (plus mogelijk een kopietje van je diploma, dus afgestudeerd).

Reageer