beantwoord

Verlopen OV-chipkaart en gratis dalurenkorting langstudeerders

• 2 augustus 2014
  • 4 reacties
  • 2232 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Op 3 september 2014 verloopt mijn OV chipkaart. Op dit moment staat er een studenten weekabonnement op, maar daar heb ik na 1 september geen recht meer op. Via de NS kan ik nog een jaar gratis dalurenkorting krijgen, maar dat kan ik alleen maar bestellen door mijn kaartnummer op te geven, binnen 48 uur nadat ik mijn studentabonnement heb opgezegd.

Als mijn kaart juist op dat moment verloopt, hoe kan ik dan toch de gratis dalurenkorting krijgen?
icon

Beste antwoord door Tochjo 2 augustus 2014, 17:40

Het is niet zo dat het abonnement van het aanbod voor uitgestudeerden per se op de OV-chipkaart moet worden gezet waarop nu het studentenreisproduct staat. Het doorgeven van het huidige kaartnummer is alleen nodig om de korting te krijgen in het bestelproces.

Ik zie twee opties:
- Nu zelf al een nieuwe kaart aanvragen, wat tijdelijk voor 2 euro kan en in september het nieuwe abonnement op die kaart laten zetten. Voordeel: snel geregeld, in principe naadloos aansluitend op het studentenreisproduct. Nadeel: kost je 2 euro.
- Bij de bestelling van het nieuwe abonnement een gratis persoonlijke OV-chipkaart aanvragen. Voordeel: kost je geen 2 euro. Nadeel: je kunt dit abonnement niet direct aansluitend op je studentenreisproduct laten ingaan, maar moet een periode van een week of twee accepteren waarin je abonnement nog niet geldig is.

Overigens is het stopzetten van het studentenreisproduct een heel gedoe als je kaart verlopen is, dus is het belangrijk dat zo snel mogelijk in september te doen 🙂
Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3
Het is niet zo dat het abonnement van het aanbod voor uitgestudeerden per se op de OV-chipkaart moet worden gezet waarop nu het studentenreisproduct staat. Het doorgeven van het huidige kaartnummer is alleen nodig om de korting te krijgen in het bestelproces.

Ik zie twee opties:
- Nu zelf al een nieuwe kaart aanvragen, wat tijdelijk voor 2 euro kan en in september het nieuwe abonnement op die kaart laten zetten. Voordeel: snel geregeld, in principe naadloos aansluitend op het studentenreisproduct. Nadeel: kost je 2 euro.
- Bij de bestelling van het nieuwe abonnement een gratis persoonlijke OV-chipkaart aanvragen. Voordeel: kost je geen 2 euro. Nadeel: je kunt dit abonnement niet direct aansluitend op je studentenreisproduct laten ingaan, maar moet een periode van een week of twee accepteren waarin je abonnement nog niet geldig is.

Overigens is het stopzetten van het studentenreisproduct een heel gedoe als je kaart verlopen is, dus is het belangrijk dat zo snel mogelijk in september te doen 🙂
Beste Savis,

Ik heb het antwoord van Tochjo als beste antwoord gemarkeerd. In de reactie staan twee opties die helemaal kloppen. Je kunt zelf dus even overwegen welke optie jou het beste uitkomt.

Mijn OV-chipkaart is gisteren verlopen, en mijn studentenabonnement voor gratis reizen op 1 september. Nu wil ik op mijn nieuwe OV-chipkaart de langstudeerderskorting zetten. Had het abonnement eerst op de oude OV-chipkaart gezet moeten worden? En betekent dat nu dat ik het daluren voordeel abonnement er niet meer op mijn nieuwe kaart kan zetten? :?
Badge +3
Ik begrijp dat u nog geen gebruikgemaakt hebt van het aanbod en dat u al een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart hebt? Dan kunt u tijdens de bestelling het nummer van uw nieuwe kaart opgeven. U moet in de actiecode het nummer van uw oude kaart verwerken.

Op deze pagina vindt u meer informatie.

Reageer