beantwoord

Verlopen: Tijdelijke abonnementen

Zijn de maand en 3-maands dalvrij abonnementen blijvend te koop of is dit een tijdelijke actie?
icon

Beste antwoord door Bart NS 26 augustus 2015, 14:53

Hallo allemaal,
deze abonnementen waren zijn bedoeld als proef voor in de zomerperiode. Ze zijn dan ook aan te vragen tot en met 31 augustus. Heb gevraagd of dit expliciet aan de pagina's is toe te voegen.

Bekijk origineel

27 reacties

Badge +3
Blijvend is een lange tijd, maar er is geen reden om aan te nemen dat ze snel uit het assortiment zullen verdwijnen. Het is in ieder geval geen actie.
Op de homepage van ns.nl staat "laatste kans"..
Reputatie 6
Badge +2
Zie ook https://forum.ns.nl/abonnementen-2/weekend-vrij-voor-1-maand-tijdelijk-permanent-16360/index1.html.
Hallo allemaal,
deze abonnementen waren zijn bedoeld als proef voor in de zomerperiode. Ze zijn dan ook aan te vragen tot en met 31 augustus. Heb gevraagd of dit expliciet aan de pagina's is toe te voegen.
Reputatie 6
Badge +2
Dat was niet van tevoren aangekondigd. Het doet rommelig aan het assortiment uit te breiden, en dat zo snel al weer terug te draaien.
Goh, dit mag dan ook wel vooraf bekend worden gemaakt. Menig klant hier op het forum heeft ook de tijdelijke abonnementen als advies gekregen, was deze informatie bekend was dit vermoedelijk niet gebeurd. Gemiste kans.
Terecht punt Dennis en Ogre. Om die reden heb ik gevraagd het ook zo snel mogelijk op de site weer te geven, iets om in de toekomst zeker vanaf het begin te overwegen.
Badge +3
Als het niet serieus was, had het een aardige grap kunnen zijn: zonder enige waarschuwing vooraf deze abonnementen, die net geïntroduceerd zijn en zeker aan een vraag voldoen, weer schrappen. Met een kennisgeving daarvan van nog geen week, en dan ook alleen nog maar op een tabje op de beginpagina.

Ik sluit me geheel aan bij OgreRail: ook ik herinner me reizigers die zo'n drie tot zes maanden wilden reizen de tijdelijke abonnementen Dal Vrij te hebben geadviseerd. Zulke reizigers komen straks van een koude kermis thuis als ze hun nieuwe tijdelijke abonnement willen afsluiten. Dat kun je toch met goed fatsoen niet maken? Ik vraag me werkelijk af hoe deze gang van zaken intern gelopen is en hoe het toch kan dat hier niemand eerder over aan de bel heeft getrokken.

Het doet me sterk denken aan de Schiphol Garantie Service: eerst een prachtig promopraatje voor een nieuwe dienst, vervolgens die dienst na enkele maanden schrappen, dan een jaar lang niets erover laten horen en er uiteindelijk nauwelijks ruchtbaarheid aan geven dat de proef geen vervolg gaat krijgen.

Overigens schrijft Bart NS hierboven wel dat het als een proef in de zomerperiode bedoeld was, maar NS heeft met gerichte advertenties de tijdelijke abonnementen Weekend Vrij ook proberen te slijten aan mensen die in het weekend werken met een tijdelijk contract, zeker niet alleen op vakantiegangers.

Deze hele gang van zaken kan ik daarom niet anders dan onbehoorlijk noemen.
Het doet me sterk denken aan de Schiphol Garantie Service: eerst een prachtig promopraatje voor een nieuwe dienst, vervolgens die dienst na enkele maanden schrappen, dan een jaar lang niets erover laten horen en er uiteindelijk nauwelijks ruchtbaarheid aan geven dat de proef geen vervolg gaat krijgen.

In dat geval gaf men in ieder geval nog aan dat het een proef betrof, zelfs dat vond men nu niet nodig.
kan je als je het voor 31-8 aanvraag wel later in laten gaan? een vriend van mij wil graag eind oktober nog een maandje weekend vrij reizen met zon tijdelijk abonnement. is dit nog mogelijk?
Net als dat de Weekend vrij abonnement voor 1 maand voor € 39 eerst in actie lijkt te zijn, maar het blijkt dat je voor de gewone prijs voor moet betalen. Dus Niet Slim (NS).
kan je als je het voor 31-8 aanvraag wel later in laten gaan? een vriend van mij wil graag eind oktober nog een maandje weekend vrij reizen met zon tijdelijk abonnement. is dit nog mogelijk? als uw vriend een bestaande persoonlijke ov chipkaart heeft kan dat nu. Anders moet uw vriend ongeveer 1 week wachten totdat uw vriend een nieuw persoonlijke ov chipkaart heeft.
Reputatie 6
Badge +2
kan je als je het voor 31-8 aanvraag wel later in laten gaan? een vriend van mij wil graag eind oktober nog een maandje weekend vrij reizen met zon tijdelijk abonnement. is dit nog mogelijk? als uw vriend een bestaande persoonlijke ov chipkaart heeft kan dat nu. Anders moet uw vriend ongeveer 1 week wachten totdat uw vriend een nieuw persoonlijke ov chipkaart heeft.
Nee, natuurlijk niet een week wachten met aanvragen. De abo's zijn aan te vragen tot en met 31 augustus 2015. Je hoeft daarbij nog geen persoonlijke OV-chipkaart te hebben, die kan je erbij bestellen. Je moet wel een pasfoto hebben om te uploaden. Voor zover bekend kunnen de abo's dan uiterlijk 30 november 2015 ingaan en dus maximaal lopen t/m 29 februari 2016. Vanaf eind oktober een Weekend Vrij Maand kan dus ook.
Ik heb onze marketeers die bij dit aanbod betrokken zijn hierover gemaild. Behalve dat wij onze reizigers goed moeten informeren, vind ik ook dat wanneer vanuit NS advies wordt gegeven met betrekking tot deze producten, wel duidelijk moet worden gemaakt tot wanneer dat aanbod beschikbaar is. Dit is nu beiden niet gebeurd, en dat is erg jammer.

Ik heb gevraagd of de informatie er nu nog op kan (inderdaad laat, maar ik kan dat niet meer ongedaan maken) en of men hier een volgende keer rekening mee wil houden.

Edit: de vier pagina's op onze site zijn nu aangevuld.
Reputatie 6
Badge +2
Pagina's als https://www.ns.nl/producten/tijdelijk-reizen/p/een-maand-dal-vrij zijn nu tegenstrijdig, met abo's die nu worden aangeboden, maar t/m gisteren te bestellen zouden zijn.
Gaat hier nog een oplossing voor komen? veel mensen zijn de dupe door de NS promopraatje voor een nieuwe dienst..
Hoi Dominique. Op welke manier ben jij de dupe geworden? We hebben in ieder geval aangekaart bij onze marketeers dat het verlopen van een actie eerder aangekondigd moet worden.
dubbel sorry.
Hoi Dominique. Op welke manier ben jij de dupe geworden? We hebben in ieder geval aangekaart bij onze marketeers dat het verlopen van een actie eerder aangekondigd moet worden.

Hey Sivan! Ik heb mede door forums (ik las alleen mee) en door hulp van NS medewerkers dal vrij maand abonnementen als advies gekregen. Maar nu kan ik het niet aanschaffen als ik dit wist had ik een ander abonnement afgesloten! Nu ben ik gewoon veel meer kwijt aangezien ik een jaar abonnement moet afsluiten terwijl ik het geen jaar nodig heb! (door advies van een van uw collega had ik destijds niet gedaan, HELAAS!) en er werd gezegd ergens hier in het forum dat de dal vrij maand abonnement regulier abonnement zal zijn en niet een ''zomer TEST'' wat hier paar keer in de topic voorbij kwam.

Is er al wat bekend of de maand dal vrij abonnement terug komt?
Ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt. Is het een idee dat je een jaarabonnement afsluit, en dat ik het voor je na de eerste maand beëindig? Dit kan ik dan uit coulance voor je doen, vanwege de onduidelijke informatievoorziening van onze kant. Voorlopig komen er geen maandabonnementen Dal Vrij.
Heel erg bedankt voor uw hulp, maar daar heb ik helaas niet veel aan. Ik zal maar moeten kijken of ik anders kan reizen (met de auto waarschijnlijk). toch bedankt voor de snelle response.

Mijn kamergenoot wilt er wel gebruik maken, hij heeft het zelfde probleem. Ik heb hem verteld u een prive bericht te sturen.
Dominique, zo was mijn aanbod helaas niet bedoeld. Ik bied dit aan omdat jij hier persoonlijk last van hebt gehad, en dit hier meldt.

Waarom heb je er nu niets meer aan?
Dominique, zo was mijn aanbod helaas niet bedoeld. Ik bied dit aan omdat jij hier persoonlijk last van hebt gehad, en dit hier meldt.

Waarom heb je er nu niets meer aan?

1 maand is te weinig en heb ik geen profijt van uw aanbod. en grappige is dat 1 jaar weer te veel is. weet u misschien waarom maand en kwartaal dal vrij abonnementen van de aanbod is gehaald?
Had je een abonnement van drie maanden gewild? Want het aanbod bestond alleen uit Dal Vrij 1 maand en Dal Vrij 3 maanden.

Het aanbod betrof een proef(actie).
Oké NS, ik ben dus werkelijk een van de gedupeerden en ben hier absoluut niet blij mee. Ik heb drie maanden terug zo'n tijdelijk weekendabonnement afgesloten en was hier erg tevreden mee. Echter wilde ik nu nog een keer een maand abonnement afsluiten en voor de periode daarna waarschijnlijk weer een drie maandelijks abonnement. Ik heb nooit bericht gehad over dat dit niet meer mogelijk zou zijn of dat ooit gezien op de site... Nu zou ik dus eigenlijk een jaar abonnement af moeten sluiten, maar dat heb ik helemaal niet nodig!

Ik ben benieuwd of deze kwestie al opgelost is en wat jullie eraan gedaan hebben. Ik ben echt gechoqueerd namelijk over deze slechte berichtgeving.

Bovendien staat er bij het weekend vrij jaar abonnement al meer dan een jaar "actie" erbij.... Niet netjes om dat nergens te vermelden voor een daadwerkelijke actie. Als ik het van tevoren geweten had, had ik een ander abonnement afgesloten.

Reageer