beantwoord

Vermelden OV-chipkaart nummer in bevestigingsemails NS Flex

• 5 januari 2020
  • 6 reacties
  • 125 Bekeken

Is het mogelijk om (een deel van) het OV-chipkaart nummer te vermelden in het e-mails die je krijgt bij het wijzigen van een abonnement?

Vandaag heb ik een NS Flex abonnement aangepast. Ik kreeg twee e-mails (‘Wijzigen NS Flex abonnement’ en ‘Uw wijzigingsverzoek is verwerkt’). Aangezien ik meerdere abonnementen heb, zou ik graag het OV-chipkaart nummer in de e-mail terug zien.

icon

Beste antwoord door Maxime NS 5 januari 2020, 16:25

Hallo TimTheToolman, welkom op de NS Community.

Begrijpelijk verzoek. Ik zal je suggestie doorzetten!

Bekijk origineel

6 reacties

Hallo TimTheToolman, welkom op de NS Community.

Begrijpelijk verzoek. Ik zal je suggestie doorzetten!

Badge +3

Heb je meerdere Flex abonnementen onder hetzelfde klantnummer (dat ook in de mail staat) en/of op hetzelfde e-mail adres?

Ik heb me ooit in de nodige bochten gewrongen om dat voor elkaar te krijgen…

+1 voor wat betreft het kaartnummer in de mail erbij zetten!

Reputatie 7
Badge +3

Niet om het een of ander. Je weet toch zelf welk abonnement je hebt aangepast?

Niet om het een of ander. Je weet toch zelf welk abonnement je hebt aangepast?

Ik weet niet of je zelf ervaring hebt met meerdere OV-chipkaarten en meerdere NS Flex abonnementen. Ik heb twee OV-chipkaarten die exact hetzelfde zijn met uitzondering van het OV-chipkaartnummer en datum, allebei met een NS Flex abonnement. Daarnaast heb ik die abonnementen allemaal op dezelfde naam, klantnummer en e-mailadres.

Ik weet welk abonnement ik heb aangepast. Alleen aan de bevestigingsemail zelf is het niet te zien. Het enige wat de mail bevestigt is dat er een abonnement is aangepast. Ik zie dat graag exact.

Heb je meerdere Flex abonnementen onder hetzelfde klantnummer (dat ook in de mail staat) en/of op hetzelfde e-mail adres?

Ik heb me ooit in de nodige bochten gewrongen om dat voor elkaar te krijgen…

+1 voor wat betreft het kaartnummer in de mail erbij zetten!

Ja, drie stuks. Hetzelfde klantnummer, naam, en e-mailadres. Ik weet niet wat ik speciaal heb gedaan. Ik denk dat het tegenwoordig makkelijker is.

Badge +3

Bij mij werkte een tweede kaart met Flex aanvragen niet, moest dan eerst inloggen omdat het e-mail adres al ‘bekend was’, en alles wat ik dan wilde bestellen kwam gewoon (als wijziging) op mijn huidige kaart.

Dus toen een andere e-mail gebruikt en een tweede Mijn NS account cadeau gekregen uiteindelijk (nadat ik de tweede kaart wel kon koppelen maar geen ‘contracthouder was’ dus).

De kaarten zijn inderdaad identiek qua naam en foto maar goed, met twee is het nog te overzien.

Misschien gaat dat inderdaad makkelijker tegenwoordig. Of als je de kaart(en) al had kan daar natuurlijk ook gewoon Flex op, via Mijn NS.

Reageer