beantwoord

verrekenen

  • 15 April 2024
  • 3 reacties
  • 57 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik had een lopend daluren contract op mijn oude OV kaart. Die kaart verliep ik heb een nieuwe kaart geactiveerd. Ik veronderstelde dat het daluren abonnement automatisch zou meegaan naar mijn nieuwe kaart, maar dat bleek dus niet zo. 

Daar kwam ik dus afgelopen weekend pas achter. Ik had dat abonnement zelf moeten overzetten op mijnnieuwe kaart. Door koppelen. Lekker is dat...Ik heb dus enerzijds een aantal maanden voor een abonnement betaald waar ik geen gebruik van heb kunnen maken. Anderzijds heb ik in die maande gereisd op voltarief in de veronderstelling dat ik korting zou genieten. 

 

Kun je wel zeggen had je zelf beter moeten opletten maar ik voel me toch een beetje beduveld. Ik vind dat hier een zorgplicht ligt bij de NS en dat die dit administratieve proces beter, logischer moeten automatiseren. Is dit op de een of andere manier nog te verrekenen? 

icon

Beste antwoord door MoDe 15 April 2024, 13:31

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge

Geen idee. Ik zou contact opnemen met de klantenservice om te kijken wat mogelijk is.

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer je een nieuwe kaart aanvraagt via kaartvernieuwing dan wordt alles van de oude naar de nieuwe kaart automatisch ovegezet. Ik begrijp dat je een nieuwe kaart zonder kaartvernieuwing hebt aangevraagd.

Omdat het geen fout is van NS en je er pas na maanden achterkomt dat jouw abonnement niet op de nieuwe kaart stond, zal achteraf verrekenen lastig worden.

Als het abonnement nog niet overgezet is, dan kun je daar het beste telefonisch, via X, Facebook of chat contact over opnemen met NS klantenservice.

Via  de optie op de website ‘vergeten abonnement’ kun je 3 reizen die je tegen vol tarief hebt gemaakt, terugvragen.

Reputatie 7
Badge +3

Omdat het geen fout is van NS en je er pas na maanden achterkomt dat jouw abonnement niet op de nieuwe kaart stond, zal achteraf verrekenen lastig worden.

Het is inderdaad geen fout van NS dat de nieuwe kaart op een verkeerde manier is aangevraagd door de abonnementhouder, maar met een lopend daluren abonnement had NS wel zelf de kaartvernieuwing in gang moeten zetten dmv het vragen om een nieuwe foto te uploaden. Dit proces blijft toch steeds misgaan bij NS. 

 

Reageer