beantwoord

Verschil bij abonnement

• 8 september 2019
  • 5 reacties
  • 203 Bekeken

Ik heb een voordeel uren abonnement en krijg eens in de zoveel tijd het blad spoor. Een kennis van mij heeft hetzelfde abonnement maar krijgt het blad niet . Hij krijgt daarentegen wel opschaalkaartjes zodat hij soms 1e klas kan reizen i.p.v. 2e klas. Die kaartjes krijg ik dan weer niet? Waardoor komt dat verschil????
icon

Beste antwoord door Tochjo 8 september 2019, 19:16

Spoor wordt in principe automatisch naar alle abonnementhouders gestuurd. Als uw vriend Spoor niet ontvangt, kan hij het beste even rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen nagaan of er misschien een reden is dat hij het blad niet ontvangt, bijvoorbeeld omdat geregistreerd staat dat hij geen aanbiedingen per post wil ontvangen, en de laatste editie nasturen.

De overgangskaartjes voor de eerste klas die uw vriend ontvangt, horen bij de zogeheten Treinpakkers. Dit zijn aanbiedingen die huis aan huis worden verspreid in geselecteerde postcodegebieden en niet specifiek aan abonnementhouders worden gestuurd. De aanbiedingen zijn vooral bedoeld om nieuwe treinreizigers te lokken en niet zozeer voor bestaande abonnementhouders. Voor abonnementhouders kent NS andere aanbiedingen, zoals het tijdschrift Spoor en de mails met aanbiedingen voor vaste klanten.

Dat u de Treinpakkers niet ontvangen hebt, kan komen doordat uw postcodegebied niet geselecteerd was, of doordat u een nee/nee-sticker op uw brievenbus hebt zitten.
Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3
Spoor wordt in principe automatisch naar alle abonnementhouders gestuurd. Als uw vriend Spoor niet ontvangt, kan hij het beste even rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen nagaan of er misschien een reden is dat hij het blad niet ontvangt, bijvoorbeeld omdat geregistreerd staat dat hij geen aanbiedingen per post wil ontvangen, en de laatste editie nasturen.

De overgangskaartjes voor de eerste klas die uw vriend ontvangt, horen bij de zogeheten Treinpakkers. Dit zijn aanbiedingen die huis aan huis worden verspreid in geselecteerde postcodegebieden en niet specifiek aan abonnementhouders worden gestuurd. De aanbiedingen zijn vooral bedoeld om nieuwe treinreizigers te lokken en niet zozeer voor bestaande abonnementhouders. Voor abonnementhouders kent NS andere aanbiedingen, zoals het tijdschrift Spoor en de mails met aanbiedingen voor vaste klanten.

Dat u de Treinpakkers niet ontvangen hebt, kan komen doordat uw postcodegebied niet geselecteerd was, of doordat u een nee/nee-sticker op uw brievenbus hebt zitten.
Hallo johmar1 en welkom bij de NS Community,

Ik kan het niet beter verwoorden dan Tochjo. Heb je verder nog vragen, johmar1?
Reputatie 7
Badge +3
Het is al weer ruim 5 jaar geleden dat ik mijn trein abonnement heb aangevraagd en weet niet meer of alle vinkjes voor aanbiedingen e.d. standaard op uit op aan stonden. Maar ik weet nog wel dat ik er toen iets in heb veranderd, dus niet alles op aan op uit.

Je kunt dit zelf aangegeven bij Mijn gegevens in je MijnNS account, ook of je aanbiedingen of service berichten per mail wilt ontvangen.

Badge +3
Vreemd genoeg staat SPOOR ook genoemd bij Meewerken aan verbeteringen. Geen idee welke instelling leidend is, of dat die elkaar in de weg kunnen zitten.🤔

Overigens nog niets ontvangen (SPOOR per post staat aan in twee accounts) maar wacht nog wel even af.
Dat de aanbiedingen vooral bedoeld zijn om nieuwe reizigers te lokken lijkt me vreemd omdat mijn kennis ook al jaren een abonnement heeft en hij de kaartjes regelmatig ontvangt en het lijkt me dan toch ook dat mijn postcode gebied ook af en toe voor de treinpakkers in aanmerking zou moeten komen.

Reageer