beantwoord

verschil Dalkvoordeel en Dalvrij

  • 31 October 2023
  • 6 reacties
  • 127 Bekeken

Ik heb zo een beetje alles op de site doorgeworsteld, maar geen duidelijk antwoord gevonden.

Kan je keuzekaarten bij dalvrij  en ook bij dalvoordeel?

Wat verstaat NS met “onbeperkt”reizen ?

Ik heb nu Dal voordeel 1e klas en 7  keuzekaarten 132,50€ .

Ik heb het idee dat het voordeliger kan

Gr Jan

 

 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 31 October 2023, 20:10

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi ikkedalns,

Bij Dal Voordeel krijg je 40% korting als je in de daluren incheckt. Bij Dal Vrij betaal je niks als je in de daluren incheckt, je betaalt alleen een vast bedrag per maand.

Keuzedagen zijn alleen verkrijgbaar bij Dal Voordeel op saldo.

Wat voor jou voordeliger is hangt natuurlijk helemaal af van je reisgedrag. En leeftijd, bij 65+ is Dal Vrij een stuk goedkoper, € 87,95 i.p.v. € 159,95 per maand voor 1e klas.

Reputatie 7
Badge +3

Bij Dal Vrij zijn er geen Keuzedagen verkrijgbaar. Dat heeft ook geen zin, want met Keuzedagen reis je de hele dag vrij in de daluren, maar met Dal Vrij kun je al de de hele dag in de daluren vrij reizen. 

Reputatie 7
Badge +4

Los van bovenstaande juiste informatie: Dalvrij is het meest geschikt voor veelreizigers. Bedenk wel dat het voor de leeftijdsgroep 60-65 even duur is als normaal en de seniorenkorting hier niet ingaat op uw zestigste maar op uw vijfenzestigste. U heeft een Dalvoordeelkaart met eerste klas keuzedagen.

Ik ben zelf een Dalvrijreiziger, maar Weekendvrij kan een aardig compromis zijn als u in het weekend reist of gaat reizen. Neem daarbij niet uw huidig reisgedrag in gedachten, maar wat u zou kunnen reizen en doen tegen echt geringe kosten. Het geeft enorme betaalbare mogelijkheden overal naar toe te gaan. Neem dit wel mee in uw argumentatie, ;-)

Elk weekend vrij reizen kan bij 65 plus  al tweede klas voor € 24,95 per maand, eerste klas voor ongeveer negen euro extra. Dat is ook een prima pret/prijs verhouding. Dalvrij vind ik persoonlijk ideaal. Je hebt altijd vrij reizen zolang je maar incheckt in de daluren, maar je mag je reis wel gewoon in de spits afmaken. Persoonlijk heb ik die €87.95 er graag voor over. Tweede klas Dalvrij is wel ongeveer dertig euro goedkoper, maar ondanks de verregaande verloedering van de eerste klas vind ik het dat nog steeds wel waard. Voor 44,95 euro per maand de mogelijkheid overal in de tweede klas naar toe te kunnen gaan, is natuurlijk eigenlijk ongekend.

Als u overgaat op continu Dal Vrij eerste klas, hoeft u de €132,50 voor de keuzedagen niet meer uit te geven, en dat scheelt meer dan een tientje er maand, om even te calculeren.

Bedenk dat Dal- en Weekendvrij ook heel handig kunnen zijn bij reizen naar het buitenland. omdat het gedeelte in Nederland tot de grens gratis is. In combinatie met het Deutschland ticket kunt u tot diep in Duitsland komen. Dat is wel tweede klas en alleen in regionale en stoptreinen.

Even voor alle duidelijkheid NS factureert € 132,50 voor het abonnement plus de keuze kaarten 

OV-chipkaart:

**** **** ***

Abonnement:

Dal Voordeel + Keuzedagen papier 1e klas

Abonnementsprijs:

€ 132,50 per jaar

Betaalwijze:

Jaarlijks via automatische incasso

Maar jullie zijn het toch wel over eens dat NS het allemaal niet zo duidelijk heeft gemaakt. Dat ik afhankelijk ben van medereizigers die de moeite nemen om een en ander  het  voor mij ( en anderen)  te verduidelijken.

Thom, ik lees dat DALVRIJ 119 € per maand kost. Dat is wel een ander bedrag als jij neerschrijft. Of heb ik het mis ?

En over verloedering gesproken. Ik krijg het al benauwd met het idee dat ik in de trein gebruik moet maken van het toilet.

En weleens op een winterdag na 20 uur op het perron in Apeldoorn een warm plekje gezocht? Vergeet het maar . Zo dan ben ik dat ook maar kwijt

Reputatie 7
Badge +4

Voor 65 plus gelden edit 54,95 en 87,95. De prijs die u noemt is voor de tweede klas als u nog geen 65 bent.

Als u boven de 65 bent en u een account heeft op Mijn NS dan kan men aan uw kaart zien dat u 65 bent en krijgt u bij bestelling aan het eind het juiste tarief. 

NS heeft het op dit punt voor 65 plussers bepaald moeilijk gemaakt. Wij weten dat, maar de normale reiziger komt er niet uit en zo hoort dat niet, vindt Bommel.

Badge +3

Thom, ik lees dat DALVRIJ 119 € per maand kost. Dat is wel een ander bedrag als jij neerschrijft. Of heb ik het mis ?

Voor 65-plussers geldt een gereduceerd tarief van 54,95 euro per maand voor de tweede klas en 87,95 euro per maand voor de eerste klas. Zie pagina 3 van dit document. Deze prijzen worden pas later in het bestelproces zichtbaar.

Reageer