beantwoord

verschil in prijs tussen Dal voordeel en voordeeluren abonnement

• 5 november 2019
  • 11 reacties
  • 136 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties

Waarom kost een voordeelurenkaart abonnement in 2021 60 euro en een Dal voordeel abonnement 52 euro? Voor zo ver ik kan zien hebben beide abonnementen dezelfde mogelijkheden.

icon

Beste antwoord door Maxime NS 5 november 2019, 14:12

Reizigers met een Dal Voordeel abonnement hebben een e-mail gekregen waarin dit staat. Bij een Dal Voordeel abonnement kan je ook Keuzedagen nemen. Dit kan tot eind 2020. Als je ze hiervoor neemt, kan je ze nadat ze niet meer te koop zijn wel door laten lopen. 

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dal Voordeel gaat ook 60 euro kosten. In 2020 wordt het € 56 en in 2021 € 60 per jaar.

O hoe weet je dat? Omdat je ook al officiële prijswijziging hebt gekregen? En kun je met dat abonnement ook keuzedagen nemen?

Reizigers met een Dal Voordeel abonnement hebben een e-mail gekregen waarin dit staat. Bij een Dal Voordeel abonnement kan je ook Keuzedagen nemen. Dit kan tot eind 2020. Als je ze hiervoor neemt, kan je ze nadat ze niet meer te koop zijn wel door laten lopen. 

Hartelijk dank allemaal! Het is nu geheel duidelijk. Wat mij betreft mag dit onderwerp gesloten worden😁

Reputatie 7
Badge +3

Wat is dan vanaf 2021 het verschil tussen VDU en dalvoordeel? Of wordt dat één abonnement?

Reputatie 7
Badge +3

Staat ook hier vermeld:

https://www.ns.nl/abonnementen/abonnementen-update/dal-voordeel-abonnement.html

Wat betekent dit voor jouw abonnement?

Je Dal Voordeel abonnement blijft bestaan, maar wel wijzigen de voorwaarden:

• De prijs van je abonnement stijgt in 2020 naar € 56 en in 2021 naar € 60 en wordt hiermee gelijk aan de prijs van NS Flex Dal Voordeel.
  • Keuzedagen kunnen vanaf eind 2020 niet meer nieuw besteld worden.
  • Heb je al Keuzedagen? Dan houd je deze, totdat je ze opzegt. Ze zijn in 2021 niet meer geldig in de middagspits, doordeweeks tussen 16.00 en 18.30 uur. Ook krijgen ze een geldigheid van 1 jaar i.p.v. 2 maanden. Dat geeft je meer vrijheid om zelf je reisdagen te bepalen.
  • Vanaf 1 maart 2020 is je Dal Voordeel abonnement maandelijks opzegbaar, óók als je nog in je eerste abonnementsjaar bent.

@Tamzin uit de informatie maak ik op dat er dan feitelijk geen verschil meer is tussen VDU en dalvoordeel. Wellicht dat een volgende stap zal zijn om er inderdaad één abonnement van te maken. En mogelijk zullen door deze wijziging ook veel mensen hun VDU opzeggen. 

Wat is dan vanaf 2021 het verschil tussen VDU en dalvoordeel? Of wordt dat één abonnement?

Vanaf 2021 is er geen verschil meer tussen de beide abonnementen.

Keuzedagen wijzigen de voorwaarden: ze zijn in 2021 niet meer doordeweeks geldig in de middagspits tussen 16.00 en 18.30 uur. Hiermee wordt de KERN uit de keuzedagen gehaald. Wat een verslechtering, de NS ONWAARDIG. Dan moet iedereen tot 18.30 uur wachten voordat je terug mag reizen naar huis. Als kleine kinderen in het Overblijfhok. Tot nu was ik erg pro NS. Als dit doorgaat knijpt de NS haar loyale keuzedagklanten dermate lullig af dat er weer een actiegroep geboren gaat worden.

NS Keuze? Dag met je handje!

Een lachertje is 7 euro per jaar minder betalen voor je dalurenkaart. Alsof NS ons tegemoet komt. Het tegendeel is waar: de uren die je met korting kunt reizen worden beperkter omdat gezien de toename van het aantal reizigers in de spits, de huidige situatie niet meer vol te houden is, aldus de NS. Ik heb nu juist die korting omdat ik voor werk óók wel in de spits moet reizen. Dus je gaat uiteindelijk alleen maar meer betalen.

Reputatie 7
Badge +3

Vanaf 2021 is er geen verschil meer tussen de beide abonnementen.

Het enige verschil wat ik zie op de Rover pagina voor het VDU abonnementhouders is mbt papieren keuzedagen.

Bij het Voordeelurenabonnement blijft het echter mogelijk Keuzedagen als papieren kaartje aan te schaffen als u deze al had voor 1 januari 2021. 

Ah, dat had ik niet gezien. Dan zal dat het enige verschil zijn. 

Reageer